فصل دوم Apex Legends نتوانسته است در حد انتظار الکترونیک آرتز واقع شود
بازی Apex Legends در زمان عرضهاش توانست به دستاوردهای بزرگی دست پیدا کند و کاربران زیادی را به خود جذب کرد، اما رفته رفته تعداد کاربران این بازی کمتر از گذشته شد. همچنین در شبکه توییچ هم بینندههای بازی با گذشت زمان کمتر از قبل شدند. شرکت الکترونیک آرتز (Electronic Arts) و استودیو ریسپاون (Respawn Entertainment)، بهترتیب ناشر و سازنده ایپکس لجندز، قصد داشتند بهواسطهی فصل دوم و تغییرات اعمال شده روی Apex Legends، یک بار دیگر کاربران متعددی را به خود جذب کنند، اما بهنظر میرسد در انجام این کار ناموفق بودهاند.
باتوجهبه جدیدترین اخبار بازی، گویا درآمد شرکت الکترونیک آرتز نسبت به سال گذشته در حال کاهش است. طبق آمار و ارقام منتشر شده از ماه مارس (اواسط اسفند/اوایل فروردین)، شاهد افت عملکرد و کاهش سرمایه الکترونیک آرتز نسبت به همین بازه زمانی در سال ۲۰۱۸ هستیم. بااینحال باید منتظر گزارش مالی الکترونیک آرتز بمانیم و ببینیم چه عواملی تاثیر گذار بوده است. گفتنی است که کاهش سود و درآمد یک شرکت عوامل مختلفی دخیل هستند.
برای مثال تعداد بینندههای یک بازی در توییچ، میتواند باعث جذب کاربران و مخاطبان به بازی مورد نظر باشد. بااینکه فصل دوم ایپکس لجندز در تاریخ ۱۱ تیر ماه در دسترس قرار گرفت، اما تعداد بینندههای بازی در حال حاضر، ۵۰ هزار نفر کمتر از نیمه اول ماه مارس است. دراینمیان اشاره کنم که تعداد بینندهها تعیین کننده نهایی درآمد یک شرکت یا استودیو نیست، اما باتوجهبه کاهش درآمد Apex Legends در ماه آوریل (اواسط فروردین/اوایل اردیبهشت)، میتوان به این نتیجه رسید که کم شدن تعداد بینندهها در کاهش درآمد این بازی بیتاثیر نبوده است.
استودیو رسپاون در گذشته اعلام کرده است که دنباله بازی ایپکس لجندز را نمیسازند، ازاینرو انتظار میرود در آینده بتوانند محتویات بهتری را در دسترس کاربران قرار بدهند و شاهد رشد تعداد بازیکنان بازی باشیم. نظر شما کاربران زومجی دراینباره چیست؟