بازیهای آینده Take-Two ممکن است کوتاهتر باشند، ولی با محتوای بعد از عرضه بیشتر
کمپانی تیک-تو اینتراکتیو (Take-Two Interactive) تا امروز آثار متعدد و باکیفیتی را از طریق زیرمجموعههای خود عرضه کرده است، ولی گاهی اوقات بین انتشار نسخههای مختلف این بازیها فاصله زمانی زیادی را شاهد هستیم؛ موضوعی که مدیرعامل تیک تو در جدیدترین اخبار بازی به آن اشاره کرده و از احتمال ایجاد تغییراتی در این زمینه سخن گفته است.
استراوس زلنیک در جریان E3 2019 با GamesIndustry مصاحبهای انجام داده و با اشاره به فاصله زیاد بین انتشار بازیهایی چون Grand Theft Auto V و Red Dead Redemption 2 با نسخههای قبلی آنها گفته است:
فکر نمیکنم بتوان بیشتر از این فاصله زمانی بین بازیها را افزایش داد و میتوانم بگویم که انتظار دارم این مدت زمان در آینده کاهش پیدا کند. بازیسازهای ما وقت زیادی را صرف تولید آثار خود میکنند تا آن ها را به بهترین شکل ممکن آماده کنند و به آن کیفیت بالایی برسانند که خریداران این بازیها انتظار دارند. این موضوع چیز بدی نیست، ولی از طرف دیگر هشت سال فاصله بین انتشار دو نسخه از یک مجموعه هم خیلی زیاد است (اشاره به فاصله بین دو نسخه ).
در این میان شاید بتوان با ارائهی محتوای بعد از عرضه، مدت زمان تولید بازیها را کاهش داد؛ موضوعی که زلنیک هم به آن اشاره میکند:
یکی از راهها میتواند عرضهی محتوای جدید بعد از انتشار بازی در فواصل زمانی مشخص و برای مدتی طولانی باشد. با چنین راهکاری، بازیها در زمان انتشار کوتاهتر خواهند بود ولی سریعتر بهدست طرفداران خود میرسند.
در بین زیرمجموعههای تیک-تو علاوه بر راک استار (Rockstar Games) که معمولاً فاصلهی زیادی بین آثار مختلف آن وجود دارد، میتوان به 2K Games هم اشاره کرد؛ ناشر بزرگی که با کمک استودیوهایی چون Gearbox Software به تولید بازیهایی مانند Borderlands میپردازد و طرفداران این مجموعه هم سالها برای تجربهی Borderlands 3 صبر کردند و بالاخره میتوانند حدود سه ماه دیگر از آن لذت ببرند.
نظر شما در مورد صحبتهای زلنیک چیست؟ آیا با انتشار بازیهایی کوتاهتر ولی با محتوای بیشتر بعد از عرضه موافق هستید یا روش فعلی را ترجیح میدهید؟ نظرات خود را با زومجی در میان بگذارید.