نویسنده: مهرداد داودی
// پنجشنبه, ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۳۳

گزارش فروش سینمای ایران؛ صدرنشینی قابل انتظار ما همه با هم هستیم

در این گزارش از آمار فروش اولین هفته کامل فیلم‌های تازه‌اکران صحبت کرده‌ایم. با زومجی همراه باشید.

فیلم‌های تازه‌اکران سینمای ایران اولین هفته کامل خود را سپری کردند؛ به این معنی که حالا همه تازه‌اکران‌ها حداقل ۷ روز روی پرده بوده‌اند و می‌توان برای‌شان هفته فروش ذکر کرد. از همان روزهای ابتدایی که فهرست بازیگران فیلم سینمایی «ما همه با هم هستیم» به کارگردانی کمال تبریزی منتشر می‌شد، انتظار می‌رفت که این فیلم سینمایی در زمان اکران فروش بالایی را تجربه کند؛ انتظاری که با توجه به تیم بازیگری پرفروشِ فیلم، دور از ذهن هم نبود. و بالاخره فیلم سینمایی «ما همه با هم هستیم» روی پرده رفت و رکوردشکنی را آغاز کرد. جدیدترین دستاورد این فیلم ایرانی شکستن رکورد درآمد سه روزه سینمای ایران یا همان افتتاحیه است؛ میزان فروشی که پیش از این در اختیار «هزارپا»، ساخته‌ی ابوالحسن داوودی بود. به احتمال بالا وضع تا چند هفته آینده به همین ترتیب خواهد بود و «ما همه با هم هستیم» به نوبت رکوردهای «هزارپا» را از آن خود خواهد کرد. همانطور که احتمالا تاکنون متوجه شده‌اید، صدرنشین هفته گذشته «ما همه با هم هستیم»، ساخته کمال تبریزی به تهیه‌کنندگی رضا میرکریمی بود. این فیلم سینمایی طی این اولین هفته‌ی کامل اکرانش، در ۱۴۰ سینما روی پرده رفت و حاصل این نمایش ۲ میلیارد و ۹۹۹ میلیون تومان بود. «ما همه با هم هستیم» یکی از پربازیگرترین فیلم‌های تاریخ سینمای ایران با بازی مهران مدیری، محمدرضا گلزار، لیلا حاتمی، ویشکا آسایش و حسن معجونی است.

 فیلم ماهمه باهم هستیم

رتبه دوم این هفته در اختیار فیلم «شبی که ماه کامل شد»، ساخته نرگس آبیار است. این فیلم سینمایی موضوعی ملتهب دارد و موفق‌ترین فیلم سی و هفتمین جشنواره فجر بوده است. «شبی که ماه کامل شد» به کارگردانی نرگس آبیار در هفته گذشته ۱۱۰ سینما در اختیار داشت. «شبی که ما کامل شد» با بازی هوتن شکیبا و الناز شاکردوست در این هفته ۲ میلیارد و ۵۱۴ میلیون تومان فروخت. «شبی که ماه کامل شد» می‌تواند به یکی از پرفروش‌ترین فیلم‌های سال در ژانر خودش تبدیل شود. رتبه سوم این هفته در اختیار یکی از فیلم‌های تحسین شده جشنواره است؛ منظور، فیلم «سرخپوست»، ساخته نیما جاویدی است که طی این هفته در ۸۵ سینما روی پرده رفت. این فیلم سینمایی کمترین تعداد سالن را در میان فیلم‌های تازه‌اکران در اختیار داشته است. با این حال اما فیلم سینمایی «سرخپوست» با استقبال مخاطبان در میان سه فیلم پرفروش هفته قرار گرفته است. «سرخپوست» که نوید محمدزاده، پریناز ایزدیار، مانی حقیقی و حبیب رضایی را به عنوان بازیگر دارد، در این هفته ۲ میلیارد و ۱۵۷ میلیون تومان فروخته است.

فیلم سرخپوست / فیلم سرخ پوست

رتبه چهارم این هفته متعلق به فیلم سینمایی «تگزاس ۲»، ساخته مسعود اطیابی است. این فیلم سینمایی که هشتمین هفته اکرانش را سپری می‌کند در این هفته ۱۴۶ سینما در اختیار داشته است. «تگزاس ۲» در این هفته یک میلیارد و ۱۱۱ میلیون تومان دیگر فروخت و حالا به مجموع درآمد ۱۵ میلیارد و ۷۱۹ میلیون تومان رسیده است. با توجه به اینکه «تگزاس ۲» جایگزین «رحمان ۱۴۰۰» در اکران شد، سازندگان این فیلم معتقدند این جایگزینی به ضرر فیلم‌شان تمام شده است. رتبه پنجم این هفته در اختیار یک فیلم کمدی دیگر است؛ فیلم سینمایی «سامورایی در برلین» که در پنجمین هفته اکرانش ۱۰۹ سینما داشت و ۵۸۵ میلیون تومان فروخت. این ساخته مهدی نادری تاکنون ۴ میلیارد و ۲۸ میلیون تومان درآمد داشته است. دیگر تازه اکران این هفته نیز فیلم سینمایی «دختر شیطان»، ساخته قربان محمدپور است که با وجود حضور بازیگران خارجی افتتاحیه موفقی نداشت. این فیلم سینمایی در این هفته ۹۰ سینما در اختیار داشت و به درآمد ۲۷۹ میلیون تومان دست پیدا کرد. در ادامه نیز به مرور فهرست‌وار ده فیلم پرفروش هفته گذشته پرداخته‌ایم.

ده فیلم پرفروش هفته گذشته

ردیفنام فیلمهفتهتعداد سینمافروش هفتگیفروش کل تا هفته گذشته
۱ما همه با هم هستیم۱۱۴۰۲,۹۹۹,۵۴۷,۰۰۰۲,۹۹۹,۵۴۷,۰۰۰
۲شبی که ماه کامل شد۱۱۱۰۲,۵۱۴,۲۴۵,۰۰۰۲,۵۱۴,۲۴۵,۰۰۰
۳سرخپوست۱۸۵۲,۱۵۷,۰۳۳,۰۰۰۲,۱۵۷,۰۳۳,۰۰۰
۴تگزاس 2۸۱۴۶۱,۱۱۱,۱۱۸,۰۰۰۱۵,۷۱۹,۳۹۸,۰۰۰
۵سامورایی در برلین۵۱۰۹۵۸۵,۰۰۳,۰۰۰۴,۰۲۸,۴۸۸,۰۰۰
۶دختر شیطان۱۹۰۲۷۹,۲۵۰,۰۰۰۲۷۹,۲۵۰,۰۰۰
۷متری شیش و نیم۱۲۴۲۲۳۱,۲۰۵,۰۰۰۲۶,۴۷۲,۵۹۲,۰۰۰
۸پیشونی سفید 2۱۲۴۴۲۶,۸۲۹,۰۰۰۳,۱۶۴,۲۷۱,۰۰۰
۹نبات۵۲۶۲۳,۸۶۶,۰۰۰۶۴۳,۶۳۸,۰۰۰
۱۰چهار انگشت۱۲۴۱۱,۲۶۹,۰۰۰۱۰,۶۸۵,۰۶۸,۰۰۰


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده