// چهار شنبه, ۲ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۳۰

بازی Mass Effect 4 داستانی پر جزئیات و جهانی ۳ برابر نسخه قبل خواهد داشت

به تازگی اطلاعات جدیدی از بازی Mass Effect 4 در فضای مجازی و از طریق یک همه‌پرسی آنلاین توسط بایوور منتشر شده که اطلاعاتی از جزئیات داستان و دنیای این بازی به ما می‌دهد.با زومجی برای خواندن جزئیات خبر همراه شوید.
این اطلاعات ابتدا توسط یکی از کاربران وبسایت ردیت منتشر شد و به گفته خودش از طریق یک همه پرسی آنلاین که توسط بایوور به طرفداران قدیمیِ این مجموعه ارائه داده شده بود، آن‌ها را بیرون کشیده است. بسیاری از طرفداران سعی داشته‌اند که ثابت کنند این همه پرسی واقعیت دارد و حتی کاربر معروف توییتر یعنی شینوبی که پیش از این نیز شایعات مختلفی را پخش کرده، آن را تایید کرده است اما با این حال هنوز هیچ مدرک موثقی که اعتبار و صحت این همه پرسی را تایید کند وجود ندارد. حتی اگر  صحت همه پرسی هم تایید شود باز نمی‌توان گفت این اطلاعات قطعا در بازی خواهند بود، بلکه آن‌ها در حال حاضر فقط در مرحله ایده‌ی طراحی به سر می‌برند و هنوز برای‌شان کد نویسی صورت نگرفته است. اینکه چرا الکترونیک آرتز باید چنین اطلاعات مهمی را از طریق یک همه پرسی به طرفداران ارائه دهد هنوز مشخص نیست، البته باز هم باید گفت صحت این اطلاعات تایید نشده است. با این حال باید در نظر داشت که بایوور و الکترونیک آرتز در گذشته نیز از طرفداران برای ساخت بازی نظرخواهی کرده بودند، حتی بیشتر از یک بار مانند بازی Dragon Age: Inquisition که بازیکنان در طی مراحل ساخت نظرات سازنده‌ای ارائه داده بودند. حال اگر ما فرضیه را بر درست بودن این همه پرسی قرار دهیم، اطلاعات منتشر شده نشان می‌دهد که بازی Mass Effect 4 از سه گانه‌ی قبلی بسیار فاصله خواهد گرفت. شما طی بازی در نقش یک قهرمان جدید قرار خواهید گرفت، یک کاشف که کهکشان را به منظور پیدا کردن خانه‌ای جدید برای بشریت جستجو می‌کند. mass-effect-4 در دنیای بازی که گفته شده نسبت به بازی Mass Effect 3 چندین برابر بزرگ‌تر خواهد بود، بازیکنان می‌توانند در صدها منظومه‌ به جستجو بپردازند. بعضی از اجزای اصلی گیم‌پلی که آن‌ها را سابقا در سه گانه‌ مشاهده کردیم هنوز هم در Mass Effect 4 حضور خواهند داشت مانند قابلیت انتخاب دو همراه هنگامی که برای اجرای ماموریت‌های مشخص آماده می‌شوید. در رابطه با جستجوهای بین ستاره‌ای نیز بازیکنان می‌توانند بر روی سیاره‌های قابل سکنی شهرک‌های مختلف بسازند که با این کار جایزه‌های مختلفی دریافت می‌کنند. همچنین به نظر می‌رسد که بایوور سازنده بازی، قصد دارد از لحاظ فنی چندین دستآورد بزرگ داشته باشد. برای مثال ظاهرا هنگام انجام برخی کارهای معمولی مانند انتقال بین کشتی‌های فضایی، فرود روی یک سیاره، سوار شدن بر ماکو (وسیله نقلیه‌ای که در شماره اول برای کشف سیاره‌ها استفاده می‌شد.) و پیاده شدن از ماکو دیگر لازم نیست صفحه بارگذاری را تماشا کنید. در این خلال جدا از ماموریت‌های جانبی شما قادر خواهید بود تا به خرابه‌های باستانی حمله کرده و مونولیث‌های باقی مانده (یک سنگ بزرگ و باستانی) را فعال کنید که باعث می‌شود جوایز یا منابع با ارزشی بدست آورید. NextMassEffectConcept-1 (Copy) بخش داستانی:
  • داستان کلی: بازی در خوشه‌ی هلیوس که متشکل شده است از صدها منظومه جریان خواهد داشت. خود این خوشه نیز در کهکشان آندرومدا قرار گرفته است. شما نقش یک کاشف را خواهید داشت که با رهبری گروهی قصد دارد خانه‌ای جدید برای نسل بشریت احداث کند. شما در دنیای بازی با زمین‌های بدون قانون، قانون شکنان بی رحم و نژادهای فضاییِ متخاصم مواجه خواهید شد که آن‌ها نیز مانند شما قصد دارند در این دنیای وحشی و خطرناک زنده بمانند. کهکشان آندرومدا پیش از این خانه‌ی نژادی فضایی و مرموز با نام «باقی مانده‌ها» بوده است که پیش از نابودی‌شان تکنولوژی‌های باستانی و غارهای پر از تجهیزات خود را بر سرتاسر این کهکشان جای گذاشته‌اند.
  • هدف اصلی بازی: شما در بازی باید صدها منظومه‌ (که تعدادشان نسبت به Mass Effect 3 چهار برابر بزرگ‌تر است) را به منظور جمع کردن منابع، ساخت سفینه‌ی فضایی، پیدا کردن خدمه و مهمات جنگی، زیر و رو کنید. در این بین نیز باید هنگام مواجه با موقعیت‌های مناسب از دیپلماسی برای تاسیس مستعمرات استفاده کنید. هنگامی که شما مشغول به انجام این ماموریت‌ها هستید ممکن است رمز و رازهای بیشتری از نژاد مرموز «باقی مانده‌ها» کشف کنید یا تکنولوژی‌های گمشده‎ی شان را برای استفاده خودتان به دست آورید.
  • نژادهای جدید: باقی مانده‌ها، نژادی باستانی که تکنولوژی و شهرهای خرابه خود را در سرتاسر کهکشان بازی جای گذاشته‌اند. نژاد جدید دیگر «کت» نام دارد که به نظر می‌رسد دشمن اصلی ما در بازی باشند.
  • هم رزم‌ها: درست همانند شماره‌های قبلی: دوست‌های جدید پیدا کرده و هنگام اجرای یک ماموریت دو عدد از آن‌ها را برای همراهی انتخاب کنید. یکی از این همراهان کورا نام دارد که قادر است زره‌ی بیوتیکی برای‌تان ایجاد کند، همراه دیگر درک نام دارد که نژادش کروگان است.
  • ماموریت‌های همراهان: درست همانند شماره‌های قبلی: این ماموریت‌ها را به اتمام برسانید تا درجه‌ی وفاداری همراهِ موردنظر افزایش یابد که به دنبال آن درخت ارتقای جدیدی برای آن شخصیت اضافه شود. برای مثال سفینه‌ی کروگان‌ها توسط قانون شکنان دزدیده شده است. به دنبال کشتی رفته، آن را پیدا کنید و به صاحبان اصلیش بازگردانید. این کار باعث می‌شود تا درجه وفاداری درک افزایش یابد. درخت دیالوگ‌ها و پایان‌های بازی تحت تاثیر درجه‌ی وفاداری همراهان قرار خواهد گرفت.
  • دیالوگ‌ها: «انتخاب‌های معنی دار». شما در بازی کنترل عمیق‌تری بر روی جواب‌ها خواهید داشت برای مثال می‌توانید میان صحبت‌های طرف مقابل بپرید. انتخاب‌های بر پایه اکشن، انتخاب‌های فیزیکی هستند که هدف اصلی یک مکالمه را تعیین می‌کنند. برای مثال اگر کسی جلوی در ورودی را گرفته باشد می‌توانید با بیرون کشیدن اسلحه آن‌ها را تهدید کرده یا به صورت دوستانه با حرف زدن قضیه را حل و فصل کنید.
بایوور هنوز اسم مشخصی را برای Mass Effect 4 انتخاب نکرده و از آن سو الکترونیک آرتز نیز تاریخ عرضه مشخصی را اعلام نکرده است. منبع: Gamespot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده