نویسنده: آریا بهپور
// دوشنبه, ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۳۱

سازنده بازی No Man's Sky برنامه‌های زیادی برای آینده آن دارد

استودیوی سازنده No Man's Sky به این زودی‌ها بازی خود را رها نخواهد کرد و در حال تدارک آپدیت‌های بیشتری برای محصول خود است.

کارگردان بازی No Man's Sky در گفتگو با سایت IGN از این بازی صحبت کرده و آپدیت عظیمی را که مدتی قبل برای آن عرضه شد (تحت عنوان Next) تنها یکی از آپدیت‌های بازی خود می‌داند. شان ماری در مورد آینده No Man's Sky می‌گوید:

ما قبل از عرضه بازی بارها و بارها گفته بودیم که قصد آپدیت کردن و به‌روزرسانی آن را بعد از انتشار داریم. من حتی دوست دارم سرعت آپدیت کردن بازی را از این هم بالاتر ببریم و به‌روزرسانی‌های بیشتری داشته باشیم و همین الآن هم مشغول انجام این کار هستیم.

ماری می‌داند که نگاه منفی‌ای در مورد بعضی بازی‌ها که همیشه در حال به‌روزرسانی هستند وجود دارد، ولی امیدوار است مخاطبین این بازی نگاه مثبتی به این قضیه داشته باشند:

مواجه شدن با آپدیت‌های زیاد و پشت سر هم برای بعضی‌ها ناراحت‌کننده است و حتی این موضوع را به عنوان یک نکته منفی در نظر می‌گیرند، ولی امیدوارم بیشتر مخاطبین بازی ما به آن به چشم یک ویژگی مثبت و جالب نگاه کنند. در حال حاضر هم چیزی که داریم مشاهده می‌کنیم این است که خیلی‌ها No Man's Sky را برای ساعت‌ها بازی می‌کنند و سپس مدتی از آن فاصله می‌گیرند و بعداً یک بار دیگر به سراغ آن می‌آیند.

بازی No Man's Sky از زمان عرضه تا امروز هیچ‌گونه پرداخت درون برنامه‌ای (Microtransactions) و DLC پولی نداشته و Hello Games هم مدتی قبل هم‌زمان با انتشار آپدیت Next به طرفداران بازی این اطمینان را داد که در سرویس آنلاین آن خبری از لوت باکس (Loot Box) نخواهد بود؛ موضوعی که وقتی خبرنگار IGN در مورد آن از شان ماری می‌پرسد، با لبخند او مواجه می‌شود:

شاید ما به عنوان سازنده و ناشر بازی از نظر استراتژی‌های تجاری افتضاح عمل می‌کنیم، ولی به هر حال این چیزی است که از آن لذت می‌بریم و تجربه طراحی و عرضه بازی به این شکل برای ما ارزشمند است. دوست داریم تا جایی که می‌توانیم بازی باکیفیتی بسازیم و آن را به تدریج گسترش دهیم و در عین حال مخاطبین بازی هم تنها یک بار برای لذت بردن از آن پول پرداخت کنند. هدف ما این است که همه به شکل مساوی در کنار یکدیگر از بازی لذت ببرند و چیزی بین آن‌ها فاصله ایجاد نکند. بقیه بازی‌سازها می‌توانند هر کاری می‌خواهند انجام دهند و به سراغ هر راهی بروند که به نظرشان بهتر است، ولی راه ما این است و خیلی هم از آن خوشحال هستیم؛ راهی که ساده‌تر و راحت‌تر هم هست.

No Man's Sky در سال ۲۰۱۶ توسط هلو گیمز برای پلی استیشن 4 و کامپیوتر منتشر شد و هرچند در ابتدا نتوانست انتظارها را برآورده کند، ولی به تدریج بهتر و بهتر شد تا اینکه حدود یک ماه قبل با عرضه آپدیت Next هم‌زمان با انتشار نسخه ایکس باکس وان، با ویژگی‌های جدید و جالبی همراه شد و تحسین مخاطبین خود را به دنبال داشت.


منبع Twinfinite
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده