ساخت بازی Lords of the Fallen 2 از اول آغاز میشود
استودیوی دفاینت (Defiant Studios)، سازنده بازی Lords of the Fallen 2، تمام کارها و طرحهایی را که در زمان توماژ گپ (Tomasz Gop) و در مرحلهی پیشتولید ساخته شده بود دور میاندازد و دوباره همهچیز را از اول شروع میکند. با این حال، این ادامه همچنان یک بازی اکشن نقش آفرینی خواهد بود و از سری بازیهای Dark Souls الگو خواهد گرفت. دیوید گرینز، مدیر عامل استودیوی دفاینت، در مصاحبه با وبسایت یوروگیمر میگوید:
این یک ریست است؛ یک شروع جدید با تیم جدید و با موتور گرافیکی جدید (Unreal 4)؛ تیمی که در زمینهی ساخت بازیهای اکشن نقشآفرینی پیشزمینه طولانی و درخشانی ندارد، اما ما این موضوع را به چشم یک چالش میبینیم.
در واقع، پیشزمینه این استودیو به بازیهای جهانآزاد و سندباکسی مثل سری بازیهای Just Cause برمیگردد. گرینز و رولند لسترلین (Roland Lesterlin)، یکی از مؤسسان استودیوی آوالانچ (Avalanche Studios) در سال ۲۰۱۱ و دفاینت، بعد از عرضهی بازی Just Cause 3، روی نسخهی چهارم آن شروع به کار کردند، اما در سال ۲۰۱۶ برای ساخت یک چیز جدید از این استودیو بیرون آمدند و حالا لسترلین در نقش کارگردان بازی Lords of the Fallen 2 است.
استودیوی دفاینت هنگام تأسیس، قصد داشت تا بازیهای چندنفره مبتنی بر همکاری خلق کند. آنها قبلاً هم با شرکت راک استار گیمز (Rockstar Games) روی بازی LA Noire و با استودیوی دیجیتال اکستریمز (Digital Extremes) روی بازی Warfare همکاری داشتند. همچنین، یک بازی مکان-محور مربوط به واقعیت مجازی برای استودیوی استاربریز (Starbreeze Studios) ساختهاند که هنوز بهطور رسمی معرفی نشده است؛ علاوه بر این، روی یک بازی کاملاً جدید که «بهطور مخفیانه در حال فوران [و ساخته شدن] است» کار میکنند که ممکن است دارای بخش کوآپ و چندنفره باشد. با همهی اینها، دو سال پیش بازی Lords of the Fallen 2 به مسیر آنها برخورد کرد و فرصت ساخت یک نقشآفرینی گوتیک پیشنهاد گرانقیمتی بود که نمیتوانستند رد کنند.
چیزی که باعث شد تا استودیوی دفاینت ساخت این بازی را بپذیرد، عطش آنها برای ورود و تجربه کار با زیرسبک نقشآفرینی Souls-like بوده است. آنها این زیرسبک را به یک «قلمرو» خاص تشبیه میکنند. گریز در این مورد میگوید:
قلمرویی در صنعت بازیهای ویدئویی وجود دارد که در حال حاضر یکجورهایی غیرقابل لمس کردن است. استودیوی (FromSoftware)، بر کسانی که در این قلمروی بایر و لم یزرع پرسه میزنند حکومت و امید تمام آنهایی را که میخواهند واردش شوند تباه میکند. [بنابراین این یک چالش] است و ما دقیقاً عاشق چنین پروژههایی هستیم. ما تیم بالارتبهای داریم و افراد بالارتبه هم دوست دارند که به چالش کشیده شوند. هرقدر که این چالش از نظر فنی و خلاقانه بهتر باشد، ما هم برای دست و پنجه نرم کردن با آن بیشتر تمایل نشان میدهیم. هنگامی که شما یک بازی مثل Just Cause 3 با چهارصد متر مربع نقشه را با تکنولوژیهای جدید و پذیرفتن تمام ریسکهای این تکنولوژی جدید خلق میکنید، بعد از آن ساخت هر کوه در نقشه به نظر چندان سخت نیست. برای ما که به چنین قلهای از کوه رسیدیم و به مناظر نگاه میکنیم، از خودمان میپرسیم: «خیلی خب، چالش بزرگ بعدی چیست؟»
بازی Lords of the Fallen 2 هم این روزها مثل بازی Nioh از سری دارک سولز بهعنوان منبع الهام خود استفاده میکند. لسترلین در این مورد گفت:
با الهامگیری از بسیاری از بازیهای اینچنینی، ما این توانایی را پیدا میکنیم که ایدههای جدیدی را پیدا کنیم و با آنها هم این سبک را مقداری جلوتر ببریم. ما امیدواریم کاری انجام دهیم که طرفدارهای نسخهی اول بازی Lords of the Fallen را غافلگیر کند و این فرصت را پیدا کردهایم تا تعداد طرفدارها را بیشتر کنیم. افراد محتاط زیادی بودند که برایشان سخت بود تا بازیهای زیرسبک...
گرینز صحبتهای لسترلین را قطع میکند و میگوید «[بازیهای زیرسبک] شبیهساز مرگ!» و لسترلین دوباره در تأیید گفتهی گرینز اضافه میکند:
شبیهساز مرگ... دقیقاً همینطور است. ما میخواهیم این فانتزی طرفدارها را برآورده و در این [زیرسبک] رویکرد تازهای پیاده کنیم. رقابت چیز خوبی است. من کارهای استودیوی فرام سافتور را دوست دارم، اما برای اضافه کردن موارد جدید به آن کارها واقعاً هیجانزده هستم.
«همیشه کار کردن با یک تیم بسیار کوچک که روابط قوی و منافع مشترکی آنها را دور یکدیگر آورده، لذتبخشتر است تا زمانی که با رویکرد خصمانه و خشن توسعه بازی جلو برود»
برای صحبت کردن دربارهی مفاهیم بازی فعلاً زود است؛ مخصوصاً اینکه آنها اول راه هستند و در مرحلهی تصمیمگیری قرار دارند. لسترلین اضافه میکند:
ما هنوز در حال کشف مفاهیم و کانسپتها هستیم و بین کاغذهای طراحی و نمونههای اولیه مدام حرکت میکنیم، اما چیزی که خیلی مهم است، اطمینان حاصل کردن که از یکدست و روان بودن بازی است. مانترا [کلمه یا وردی که در مدیتیشن تکرار میشود] ما این است که باید در زمینههای خاصی خوب عمل کنیم؛ منظورمان بهینه کردن و کیفیتی است که قصد داریم تا ارایه کنیم. ما بهشدت روی تجربهی بازیکن از بازی و احساسی که از طریق مبارزه به او منتقل میشود تمرکز میکنیم. اینجا، حداقل برای من، کیفیت ارجح است. بعد به مرحلهی پولیش و بهینهسازی میرسیم تا کاملاً مطمئن شویم که این چیزها در بازی عالی تعبیه شدهاند و دنیای بازی هیجان اکتشاف را در مخاطب ایجاد میکند. این همان جایی است که ما در صحبت با شرکت (CI Games) همتراز شدیم. آنها هم به دنبال یک تجربهی پولیششده بودند که ایدههای بزرگی را که در نسخهی اول پیاده شده بود همراه با خود زیرسبک [شبیهساز مرگ یا Souls-like] چند قدم به جلو ببرند.
به نظر میرسد که شرکت سیآی گیمز قصد سرمایهگذاری «بهشدت زیادی» را روی بازی Lords of the Fallen 2 داشته است، اما ناگفته نماند که این بازی به دست تیم بزرگی ساخته نمیشود. این را که تعداد کارمندها و افراد درون استودیوی دفاینت چه تعداد است نمیدانیم، اما با توجه به پروفایل این استودیو در وبسایت لینکدین، میتوانیم تعداد تیم را حداقل تا اینجا بین ۱۱ تا ۵۰ نفر در نظر بگیریم. گرینز دربارهی تیم میگوید:
برای این پروژه قرار نیست تا تیم بزرگی باشیم. احتمالاً طوری تعداد افراد داخل تیم را غربال کنیم که برای پروژهای با این مقیاس، نهایتاً به تیم کوچکی تبدیل شویم. البته این به معنای اخراج افراد تیم نیست. بهطور کلی، ما از چالش ساخت تیمهای کوچک برای پروژههای بزرگ لذت میبریم. در توسعهی بازیها، همیشه کار کردن با یک تیم بسیار کوچک که روابط قوی و منافع مشترکی آنها را دور یکدیگر آورده، لذتبخشتر است تا زمانی که با رویکرد خصمانه و خشن توسعه بازی جلو برود. حتی تیمی که در استودیوی آوالانچ داشتیم، تنها ۹۰ کارمند تماموقت داشت که برای [بازی Just Cause] تیم کوچکی حساب میشد. اگر دنبال این بودید تا بدانید که تیم ما برای ساخت این بازی چقدر بزرگ خواهد شد، امیدواریم با این گفتهها راهنمایی شده باشید.
دربارهی تاریخ انتشار این بازی هنوز چیزی مشخص نیست و از آنجا که توسعه بازی از اول آغاز شده است، به این زودیها نباید منتظر آن باشیم. نسخهی اول این بازی هم تأخیرهای زیادی داشت و حتی در نهایت به کنسولهای نسل بعد موکول شد و احتمال دارد که با طولانی شدن پروسهی ساخت، بازی Lords of the Fallen 2 برای کنسولهای نسل آینده منتشر شود. از قضا، شرکت سیآی گیمز هم اعلام کرده است که این بازی در آینده نزدیک عرضه نخواهد شد. با این حال، دربارهی تاریخ انتشار بازی هیچچیز قطعی وجود ندارد.