نویسنده: سعید نیکبخت
// سه شنبه, ۲۶ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۲۰:۳۰

نویسنده Borderlands 2 از خلق شخصیت اصلی صامت برای این بازی پشیمان است

آنتونی بِرچ، نویسنده بازی پرطرفدار Borderlands 2 از خلق شخصیت اصلی صامت برای این بازی پشیمان است. با زومجی و صحبت‌های جالب نویسنده بازی Borderlands 2 در این رابطه همراه باشید.
کارمند سابق استودیو گیِرباکس برای دنبال کردن راه وَلو و بازی‌هایی مانند Half-Life و Portal، شخصیت اصلی Borderlands 2 را به صورت صامت خلق کرد. در ادامه گروهی از مخاطبان برچ را راضی کردند که انجام این کار اشتباه بوده است. برچ برای این‌که هیچ تناقضی میان شخصیت اصلی و بازیکنان وجود نداشته باشد، شخصیت اصلی را کاملا ساکت خلق کرده است. به عقیده‌ی وی این کار شما را بیشتر درگیر بازی می‌کند و سازندگان هم ریسک نمی‌کنند که شخصیت اصلی با صحبت‌های خود مخاطب را از بازی دور کند. درادامه برچ متوجه شد این استراتژی در همه جا کارساز نیست:
به خاطر این‌که شخصیت‌های صامت در آن زمان قانون پایه جهان بود، من هم برای Borderlands 2 شخصیت کاملا ساکت تولید کردم. اما در دنیای واقعی، هر ابزاری که برای بیان داستان استفاده می‌کنید، کار خاص خود را انجام می‌دهند. اگر بازی شما برای تاثیرگذاری بیشتر روی مخاطب ساخته شه و دوست دارد ذهن مخاطب را در جست و جوی چیزهای مختلف قرار دهد، بازی‌هایی مانند نسخه‌های ابتدایی BioShock این اجازه را به ذهن مخاطب می‌دهد تا کنجکاوی و مبهوت‌شدن خود را به معرض نمایش بگذارد. همچنین اگر دوست دارید بازی شما حس تنهایی و ترس را به مخاطب ارائه دهد، شخصیت اصلی صامت بسیار کارساز خواهد بود.
با این حال Borderlands 2 شبیه هیچ‌کدام از بازی‌هایی که تا امروز مشاهده کردیم نیست. شخصیت‌های دیگر این بازی با پرحرفی و طنز مخصوص خود در رابطه با وضعیت زندگی و محلی که در آن قرار دارند صحبت می‌کنند. این مسئله شکل جدیدی از روایت داستان را خلق کرد که برچ تا زمانی که آزمایش‌کنندگان به انجام بازی نپرداخته بودند متوجه آن نشده بود. کریستِن کالر، یکی از اشخاصی بود که به صورت مداوم بازی Borderlands 2 را قبل از عرضه آزمایش می‌کرد و بعدها به یکی از نویسندگان بازی Borderlands: The Pre-Sequel انتخاب شد. او در این‌باره می‌گوید:
کسانی که بازی را آزمایش کردند متوجه نشدند چرا در یک دنیایی که پراز شخصیت‌های رنگارنگ، شوخی‌های فراوان و شخصیت‌های فرعی پرحرف است، یک چاله‌ی سیاه و توخالی با شخصیت اصلی بازی ایجاد شده است. همه چیز در بازی حتی دزدانی که هیچ اسمی نداشتند، داستان و پیش‌زمینه داشت. به جز شخصیت اصلی، در رابطه با تمام چیزهایی که در بازی مشاهده کردید توضیحات مفصلی داده بودیم و شوخی‌های جالبی را با آن‌ها کردیم،
کِرِگ، یکی از شخصیت‌های فرعی دیوانه‌ای که با بسته‌ی الحاقی به بازی افزوده شد. اگر به دیوانه‌بازی علاقه دارید، این شخصیت برای شما ساخته شده ...... کِرِگ، یکی از شخصیت‌های فرعی دیوانه‌ای که با بسته‌ی الحاقی به بازی افزوده شد. اگر به دیوانه‌بازی علاقه دارید، این شخصیت برای شما ساخته شده ...
متاسفانه تغییردادن این خصوصیت در بازی و خلق شخصیت اصلی که در بازی حرف می‌زند دیر شده بود. بنابراین برچ تصمیم گرفت با اضافه کردن صداهای مخصوص (مانند زمانی که به شخصیت شما تیر اصابت می‌کند یا در شرایط سختی قرار داد) کمی به شخصیت اصلی بازی جان بدهد. وی از طریق بسته‌های الحاقی Borderlands 2 دیالوگ‌های بیشتری را به شخصیت‌های اصلی بازی اضافه کرد و این کار موردقبول کاربران واقع شد:
من از شخصیت‌هایی ماند گوردون فریمَن خوشم می‌آید و دوست نداشتم در Borderlands 2 از علاقه‌ی خود اجتناب کنم. اما از طرفداران ایمیل‌هایی را دریافت کردم که با زبان‌های مختلف از من خواستند به آن‌ها اجازه دهم تبدیل به شخصیت اصلی بازی شوند و در عمق داستان او بروند. مهم نبود که شخصیت‌های اصلی نفرت‌انگیز هستند، درواقع شخصیت‌های این چنینی برای دنیای روانی Borderlands بسیار عالی است. تاثیرگذاربودن می‌تواند جذاب باشد. در انتها ما شخصیت‌هایی نیستیم که با آن‌ها بازی می‌کنیم و به خوبی از این مسئله خبر داریم. برخی اوقات وظیفه‌ی نویسنده یا طراح این است که فاصله‌ی میان شخصیت اصلی و کاربر را تا جای ممکن کمتر کند. برخی اوقات وظیفه‌ی آن‌ها این است که این فاصله را بیشتر کنند و با آن به مخاطب لذت بیشتری ارائه دهند.
نظر شما در رابطه با صحبت‌های نویسنده بازی Borderlands 2 چیست؟ آیا دوست داشتید به جای شخصیت کاملا ساکت برای این بازی، شخصیت شما مانند بسیاری از شخصیت‌های فرعی پرحرف بازی صحبت و شوخی می‌کرد؟
و این هم جک خوش‌تیپ که بخش اعظمی از جذابیت بازی Borderlands 2 را به دوش خود کشید. دیالوگ‌هایی که برای او انتخاب شده بود حرفه‌ای بودن گیرباکس در انجام این کار را نشان می‌دهد... و این هم جک خوش‌تیپ که بخش اعظمی از جذابیت بازی Borderlands 2 را به دوش خود کشید. دیالوگ‌هایی که برای او انتخاب شده بود حرفه‌ای بودن گیرباکس در انجام این کار را نشان می‌دهد...
طرفداران سری Borderlands این روزها می‌توانند منتظر تجربه‌  کالکشن Borderlands: The Handsome Collection روی کنسول‌های نسل بعدی خود باشند. Borderlands: The Handsome Collection شامل دو بازی Borderlands 2 و Borderlands: The Pre-Sequel است و در تاریخ ۲۴ مارس (چهارم فروردین ۱۳۹۴) برای دو کنسول نسل هشتمی سونی و مایکروسافت عرضه می‌شود. علاوه بر بهینه‌سازی‌های فراوانی که روی گرافیک بازی صورت گرفته، تمام بسته‌های الحاقی دو بازی به صورت رایگان در این مجموعه قرار دارند. بنابراین با خرید این بسته، می‌توانید میلیون‌ها! ساعت در سیاره‌ی پاندورا و کره‌ی ماه به جست و جو، کاوش و کارهای دیگر که طرفداران این بازی بیشتر با آن‌ها آشنا هستند بپردازید. منبع: Eurogamer


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده