// دوشنبه, ۱۳ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۰۱

پشتیبانی از ماوس و کیبورد برای ایکس باکس وان همچنان در دستور کار مایکروسافت قرار دارد

مایک ایبارا در جریان رویداد Pax West اعلام کرده که پشتیبانی از ماوس و کیبورد برای ایکس‌باکس وان همچنان در دستور کار مایکروسافت قرار دارد.

در گذشته مایکروسافت اعلام کرده بود که قصد دارد به کاربران ایکس‌ باکس وان اجازه دهد تا از ماوس و کیبورد روی کنسول خود استفاده کنند. اما پس از این، دیگر خبری از پشتیبانی ماوس و کیبورد برای ایکس‌باکس وان نشد و عده‌ای به این فکر فرو رفتند که مایکروسافت بیخیال این موضوع شده است. در رویداد Pax West مشخص شد که مایکروسافت همچنان این ایده را در دستور کار خود دارد.

طبق اخبار کنسول‌های بازی، مایک ایبارا در رویداد Pax West اعلام کرد که مایکروسافت پشتیبانی از ماوس و کیبورد برای ایکس‌باکس وان را در دستور کار خود دارد و به احتمال زیاد در آینده‌ نه چندان دور آن‌ها اولین بازی که از ماوس و کیبورد پشتیبانی خواهد کرد معرفی می‌کنند. مایک ایبارا در این باره می‌گوید:

ما باید برای این کار بسیار هوشمندانه عمل کنیم. ما این کار را بیشتر بر عهده‌ی سازنده بازی خواهیم گذاشت. عده‌ی زیادی به من توییت زده و می‌گویند که انجام این کار ناعادلانه است و قطعا این موضوع را درک می‌کنیم. ما در حال حاضر دو پلتفرم جدا را هدایت می‌کنیم (اشاره به پلتفرم ویندوز و ایکس‌باکس وان)

همچنین وی در ادامه صحبت‌های خود به این موضوع اشاره کرد که آن‌ها سازنده‌ها را در بهترین مسیر هدایت خواهند کرد. مایک ایبارا برای مثال ذکر کرد که بازیکنان خودشان تصمیم خواهند گرفت که با کدام دسته از بازیکنان بازی خواهند کرد. وی در این باره می‌گوید:

اگر دارای یک بازی رقابتی باشید، شاید بازیکنان بگویند که می‌خواهند با اشخاصی بازی کنند که ماوس و کیبورد دارند یا اینکه با اشخاصی رقابت کنند که با کنترلر بازی می‌کنند. در این میان هم هستند افرادی که برای آن‌ها فرقی ندارد با کدوم دسته بازی خواهند کرد. به زودی اولین بازی خود که از این قابلیت پشتیبانی خواهد کرد معرفی می‌کنیم. نمی‌توانم اطلاعات زیادی را در اختیار شما قرار بدهم ولی به زودی آن را معرفی می‌کنیم. پس از معرفی، حال این به سازنده‌ها بستگی دارد که از این قابلیت استفاده خواهند کرد یا نه.

درآخر نظر شما کاربران زومجی در مورد پشتیبانی از ماوس و کیبورد روی کنسول چیست؟


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده