// یکشنبه, ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۳۲

برگزاری کلاس های رایگان بازی سازی در دو فروشگاه مایکروسافت

دو فروشگاه مایکروسافت‌ اخیرا شروع به برگزاری کلاس‌های ساخت بازی پی‌سی و ایکس‌باکس وان به‌صورت رایگان کرده‌اند.

شاید ساخت بازی‌ کار سختی باشد و مخصوصا اگر شما تجربه‌ای در این موضوع نداشته باشید، این کار سخت‌تر از قبل نیز می‌شود. ولی اخیرا منابع زیادی به‌وجود آمده‌اند که کار بازی‌سازی را بسیار آسان‌تر می‌کنند. کمپانی مایکروسافت نیز در همین راستا، اعلام کرده که برای کمک به افراد علاقه‌مند به بازی‌سازی در فروشگاه‌هایش کلاس‌هایی با نام Xbox Academy را برگزار می‌کند.

با توجه به اخبار بازی، مایکروسافت مجموعه‌ی کلاس‌های رایگانی را برای آموزش ساخت بازی در شهرهای نیویورک و سیدنی برگزار خواهد کرد. این کلاس‌ها دارای سه دوره‌ی آموزشی مختلف خواهند بود که هر کدام به جنبه‌های متفاوت بازی‌سازی می‌پردازد.

xbox academy

اولین دوره با نام ساخت بازی به توسعه و طراحی بازی‌ها روی پی سی و ایکس باکس وان می‌پردازد. در دومین دوره نیز، که با نام برنامه‌نویسی بازی شناخته‌ می‌شود، به شرکت‌کنندگان ساخت بازی با استفاده از موتور یونیتی آموزش‌ داده می‌شود. هدف آخرین دوره نیز آموزش ایده‌پردازی در بازی‌های ویدیویی است.

کنسول ایکس‌باکس وان یک پلتفرم باز است؛ یعنی هر کسی می‌تواند از کنسولش به عنوان یک وسیله‌ی بازی‌سازی استفاده کند. برنامه‌ی Creators ایکس باکس لایو نیز، که هنوز در مرحله تست است، به سازنده‌های مستقل بازی راهی آسان و کم‌هزینه را برای انتشار بازی‌هایشان روی فروشگاه ایکس‌باکس نشان می‌دهد.

کلاس‌های بازی‌سازی ایکس باکس در نیویورک از ۲۹ مرداد تا ۱۲ شهریور روزانه برگزار می‌شوند. افرادی که در استرالیا زندگی می‌کنند نیز می‌توانند از ۳ تا ۹ مهر در کلاس‌های بازی‌سازی شهر سیدنی شرکت کنند.


منبع Gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده