نویسنده: آرش عیاری
// یکشنبه, ۳ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۳۰

تشریح سیستم استخراج منابع در بازی Star Citizen

شبیه‌ساز بزرگ و خارق‌العاده فضایی Star Citizen با موفقیت در حال طی کردن مراحل ساخت و توسعه است. یکی از سوالاتی که همواره برای علاقه‌مندان به این بازی مطرح بوده،‌ نحوه استخراج منابع و سازوکار آن است. با زومجی همراه باشید تا به تشریح این بخش از این بازی بزرگ بپردازیم.
بازی Star Citizen همچنان در حال شگفت‌انگیز کردن علاقه‌مندان به بازی‌های ویدیویی است. تونی زورووِک، کارگردان و طراح دنیای پایا و مداوم این بازی درباره سیستم استخراج مناب می‌گوید:
استخراج از معادن در این بازی نیازمند گذر از محدوده متنوعی از چالش‌ها است که هوش و ذکاوت بازیکن را نیز می‌طلبد زیرا سیستم استخراج منابع در Star Citizen مانند دیگر بازی‌ها، یک تکرار بیهوده و مداوم نیست. در این بازی، استخراج از معادن به همین آسانی نیست که فقط یک دکمه را فشار دهید و بدون نگرانی منتظر نتیجه کار باشید یا بدون این‌که به نحوه کار فکر کنید شروع به استخراج و برداشت منابع کنید.
گاهی اوقات با ارزش‌ترین اشیای درون بازی در محیط‌های متراکم فضایی قرار دارند به همین دلیل خلبانان باید از گاز‌های فشرده، مواد فرّار و بخارشونده و ارتعاشات لرزه‌ای برحذر باشند. اگرچه جنگیدن و مبارزه از ویژگی‌های اصلی استخراج‌کننده‌ها نیست، اما اگر شما در حال حمل کردن چیزی با ارزش باشید، می‌توانید به یک هدف آسان برای سایر بازیکنانی تبدیل شوید که در صدد دزدیدن کالای شما هستند. شما در این بازی می‌توانید به عنوان یک معدنچی آزاد در بازی فعالیت کنید و به خرید و فروش مواد معدنی و بعضا با ارزش مشغول باشید و بازار را در دست بگیرید یا می‌توانید به صورت قراردادی کار کنید و در قالب قرارداد مقدار مشخصی منابع را به ازای مقدار مشخصی پول استخراج کنید. عملیات استخراج از معادن به چند شاخه مختلف تشکیل می‌شود که سایر بازیکن‌ها یا بازیکن‌های غیرقابل بازی (NPC) می‌توانند انجام این شاخه‌ها را بر عهده بگیرند. یک نفر به عنوان خلبان مشغول به کار می‌شود. مسئول بررسی به اسکن‌کردن محل‌های احتمالی می‌پردازد. مسئول تابش پرتو نیز منابع را استخراج می‌کند. در نهایت هم مسئول انبارداری منابع استخراج شده را ذخیره می‌کند. کشتی‌هایی که دارای تصفیه‌خانه نیز هستند به یک مسئول برای این بخش نیز احتیاج دارند. چند روز پیش در زومجی خواندید که بودجه ساخت این بازی از مرز ۷۲ میلیون دلار عبور کرد. بودجه‌ای که نام این بازی را به عنوان بزرگ‌ترین بودجه جمع‌آوری شده توسط مردم در تاریخ ثبت کرد. کریس رابرتز کارگردان این بازی نیز پیرو این بودجه عظیم گفته است که بازی فضا و پتانسیل زیادی برای رشد هر چه بیشتر دارد. منبع: Gamespot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده