نویسنده: سجاد پاک آیین
// یکشنبه, ۸ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۲۰:۰۱

سخنان کارگردان The Last of Us Part II درباره نحوه نوشتن داستان بازی ها

نیل دراکمن، کارگردان بازی The Last of Us Part II، درباره نحوه نوشتن داستان بازی‌های خود در مراسم DICE 2017 سخن گفت.

براساس آخرین اخبار بازی، نیل دراکمن، کارگردان بازی The Last of Us Part II، در طول مراسم DICE 2017 درباره نحوه نوشتن داستان بازی‌ها و ارائه ایده‌های خود به تیم سازنده، سخنان جالب توجهی مطرح کرده است. دراکمن توضیح داد که او در ابتدا نیاز دارد به طور واضح درباره داستان بازی با تیم خود صحبت ‌کند؛ او نسخه ساده‌ شده داستان بازی را به صورت چند کارت طراحی می‌کند و به اعضای گروه می‌دهد. این کار باعث خواهد شد اعضای تیم از ابتدا تا انتهای داستان بازی آشنا شده و متوجه شوند داستان بازی چگونه تمام خواهد شد.

پس از این کار، نیل دارکمن با تیم طراحی و تیم هنری شروع به طراحی شکل کلی بازی و چگونگی انجام بازی می‌کند. آنها در ابتدا محتویات مختلف بازی را همراه نمونه اولیه گیم‌پلی خلق می‌کنند؛ پس از آن، ساخت انیمیشن‌های اولیه و طراحی هنری محیط بازی را شروع می‌کنند. طرح‌های هنری به تیم سازنده کمک می‌کند محیط بازی را بهتر تجسم کند و ایده‌های داخل ذهن خود را راحت‌تر پیاده کند. در طول این مدت، دراکمن با دیگر سازندگان نیز درباره بازی صحبت می‌کند و آنها به نوعی آن را در ذهن خود تجسم و آن را تجربه می‌کنند.

همزمان با کارهای طراحی اولیه بازی، نیل دراکمن نگارش کامل داستان را شروع می‌کند و آن را از حالت چند کارت نوشته شده به صورت داستان کامل تغییر می‌دهد. او سعی می‌کند تمام نکات و ایده‌های مختلف بازی را به صورت معمول برروی کاغذ پیاده کند و موارد اضافی را از داستان خارج کند. او ایده‌های مختلف را در جهت رسیدن به بهترین ایده مطرح می‌کند و به داستان اضافه می‌کند.

زمانی که تیم سازنده به بخش ضبط کردن سکانس‌ها و انتخاب بازیگران می‌رسد، نیل دراکمن سکانس‌های اولیه بازی را می‌نویسد و به تیم سازنده تحویل می‌دهد. سکانس‌های اولیه نوشته شده از شخصیت‌های بیشتری در طول بازی رونمایی می‌کند. پس از مدتی، تیم‌های مختلف بازی‌سازی در کنار هم جمع شده و تمامی تصاویر و انیمیشن‌های ساخته شده را به استودیو می‌آورند و تجربیات خود را در اختیار دیگر تیم‌های سازنده قرار می‌دهند. پس از این کار، آنها در کنار هم نزدیک به دو ساعت در مورد چگونگی شروع بازی، شخصیت‌ها، گیم‌پلی، داستان، اتفاقات و لحظات احساسی داستان صحبت می‌کنند.

کارها به مرور در استودیو ضبط شده و ذخیره می‌شوند. از محتوای ذخیره شده می‌توان به عنوان یک مرجع استفاده کرد و هر زمان که سازندگان نیاز به اطلاعاتی از بازی داشتند، می‌توانند از این منبع استفاده کنند. براساس سخنان دراکمن، این کار راهنمای خوبی برای تیم سازنده خواهد بود و به آنها برای پیشبرد بخش‌های مختلفی از داستان، گیم‌پلی و زیبایی‌شناسی بازی کمک می‌کند.

اخیرا نیل دراکمن و تیم سازنده‌اش در استودیو ناتی‌داگ برروی بازی The Last of Us Part II کار می‌کنند. این بازی در تاریخ نامعلومی به صورت انحصاری برروی کنسول پلی‌استیشن 4 منتشر خواهد شد. این بازی در اولین مراحل ساخت قرار دارد.

در ضمن، امروز نیل دراکمن پست جدیدی در حساب توئیتری خود درباره فیلم سینمایی Uncharted صحبت کرده است. او در پست جدید خود گفته است:

هیچکس از اعضای استودیو ناتی‌داگ فیلمنامه فیلم Uncharted را نخوانده است، پس آنها هیچ ایده‌ و نظری نسبت به روند ساخت این فیلم ندارد.


منبع DualShockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده