نویسنده: آرش رستمی
// چهار شنبه, ۴ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۳۲

اد بون از تقابل مورتال کامبت و استریت فایتر می‌گوید

به‌گفته‌ی خالق Mortal Kombat ساختن بازی مشترک از این مجموعه و سری Street Fighter، با وجود بعید بودن‌اش، ناشدنی نیست.

تمایل استودیوها به ترکیب کردن دنیای بازی‌های مبارزه‌ای یا دست‌کم صحبت کردن در این‌باره، موردی است که گهگاه در اخبار بازی با آن روبه‌رو می‌شویم. این‌بار اد بون (Ed Boon)، بنیان‌گذار استودیو ندررلم (NetherRealm) و خالق سری Mortal Kombat، درباره‌ی امکان درهم آمیختن این مجموعه با بازی‌های Street Fighter صحبت کرده است.

بون اخیراً گفت‌وگویی با وب‌سایت IGN داشت و طی آن خاطرنشان کرد که بازی کراس‌اور یا دورگه‌ی مورتال کامبت و استریت فایتر، با وجود جذابیت‌هایی که می‌تواند برای طرفداران این دو سری داشته باشد، ممکن است در نهایت در حد و اندازه‌ی انتظارها ظاهر نشود. او گفت:

بخشی از وجودم می‌گوید: «این [کراس‌آور] یک رؤیای دل‌انگیز می‌شد.» از طرفی نیمه‌ی دیگرم روی این پافشاری می‌کند که: «چنین [محصولی] به هیچ وجه نمی‌توانست همه را راضی کند.»

اد بون سپس گفت که اگر روزی کپکام (Capcom)، سازنده و ناشر استریت فایتر، برای بحث در مورد چنین پروژه‌ای به سراغ‌اش بیاید او «چاره‌ای ندارد جز اینکه به‌گرمی از آن استقبال کند».

طبیعتا ساخته شدن چنین محصولی، در کنار به تفاهم رسیدن کپکام و کمپانی برادران وارنر (صاحب‌امتیاز مورتال کامبت) در زمینه‌ی مالی، به راهکارهایی برای دستیابی به گیم‌پلی مناسب هم نیاز دارد. بون با اشاره به تفاوت‌های ساختاری این دو مجموعه گفت:

علاوه بر متفاوت بودن سرعت [گیم‌پلی]، تفاوت‌هایی بنیادی میان این دو [بازی] وجود دارد.

ظاهراً اد بون از بازی‌های دورگه‌ای که تا امروز به بازار راه پیدا کرده‌اند، از جمله Street Fighter x Tekken، چندان راضی به نظر نمی‌رسد؛ چرا که از دیدگاه او چنین اثری نمی‌تواند شرایط ایده‌آلی را برای هر دو مجموعه فراهم کند. به‌گفته‌ی او در یک بازی مبارزه‌ای کراس‌اور «یکی از لایسنس‌ها… به‌ناچار بخش‌هایی [از وجودش] را فدای [بازی] خواهد کرد.»

نظر شما در این‌باره چیست؟ به‌نظرتان استریت فایتر و مورتال کامبت روزی می‌توانند در یک قاب مشترک جای بگیرند؟


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده