نویسنده: یونس بهرامی
// چهار شنبه, ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۵۷

سازنده سابق GTA استودیوی جدیدی برای کار روی بازی تازه خود تأسیس کرد

لزلی بنزیه، سازنده سابق سری بازی‌های Grand Theft Auto و رییس سابق استودیو راک‌ استار نورث، استودیوی تازه‌ای برای کار روی بازی Everywhere تأسیس کرد. 

طبق جدیدترین گزارش وب‌سایت GamesIndustry.biz، این استودیوی جدید که در واقع سومین استودیوی تأسیس شده جهت توسعه‌ی بازی Everywhere به‌شمار می‌رود، در بوداپست واقع شده و توسط کریستوفر واردهال، رییس سابق کرایتک گرجستان، رهبری می‌شود. این استودیوی جدید دارای تعدادی بازی‌ساز حرفه‌ای است که تجربه‌ی مشارکت در ساخت بازی‌های تراز اول (AAA)، موبایل و واقعیت مجازی را داشته‌اند. واردهال در این خصوص می‌گوید: 

یکی از اشتیاقات و اهداف اصلی ما، ساخت یک بازی جهان‌آزاد زیبا است و اعضای تیم نیز چنین اشتیاقی دارند. وقتی ما دیدگاه و چشم‌انداز لزلی بنزیه را شنیدیم، فرصت را غنیمت شمرده تا برای ساخت بازی Everywhere به او ملحق شویم و از این‌که می‌توانیم بخشی از تیم اصلی برای زنده کردن ایده‌ی بازی باشیم خوشحال هستیم.

ما هنوز اطلاعات چندانی از بازی Everywhere نداریم، جز این‌که می‌دانیم لزلی بنزیه ماه پیش استودیوهای جدیدی تأسیس کرده بود. همچنین، مدتی بعد اولین جزییات از این بازی منتشر شد. بنزیه در اولین جزییات این‌چنین گفت: 

بازی Everywhere دارای مکانیسم‌هایی سنتی خواهد بود، اما ما می‌خواهیم در‌عین‌حال از خود بازی الهام گرفته باشیم [یعنی تجربه و چیزهای جدیدی داشته باشد]. کاربران باهوش‌تر شده‌اند و چیزهای بیشتری از بازی‌هایشان می‌خواهند و ما قصد داریم کاری کنیم که کاربران در بازی ما احساس آزادی عمل زیادی در آن داشته باشند و هر طور که می‌خواهند در آن زندگی کنند. هدفمان این است که انواع متنوعی از حالات و سبک‌ها را در بازی قرار دهیم که داستان‌گویی کرده و درعین‌حال کاربران در آن‌ها بتوانند هویت‌ها و ماجراجویی‌هایی که دوست دارند را کشف کنند.

بازی everywhere

متیو اسمیت، یکی دیگر از سازندگان سابق بازی GTA که روی توسعه‌ی این بازی جدید همکاری دارد، می‌گوید که هدف آن‌ها ارایه‌ی آزادی زیاد با امکانات و مقداری محدودیت برای سرگرم نگه‌داشتن بازیکن و در‌عین‌حال ارایه‌ی این حس که به‌طور فعال مشغول شکل دادن دنیای اطراف خود هستید، به‌طوری که انگار دارید در یک واقعیت دیگر [جدا از زندگی واقعی] زندگی می‌کنید.

با توجه به توضیحات بالا، به‌نظر می‌رسد که بازی جدید سازنده سابق GTA، در حقیقت مخلوطی از سری Grand Theft Auto و بازی Second Life باشد. ولی بنزیه مدعی است که این اثر «تفاوت زیادی نسبت به بازی GTA دارد». او اضافه می‌کند: 

امکان دارد که بخش‌هایی از بازی‌ ما به GTA شبیه و دارای حس طنز باشد، اما لحن بازی خیلی تفاوت دارد و این کاربران هستند که لحن بازی را برای خودشان مشخص می‌کنند.

علاوه بر استودیوی تأسیس شده در بوداپست، استودیوها و دفاتر جدید دیگری در ادینبورگ، اسکاتلند و لوس آنجلس مشغول کار روی بازی Everywhere هستند. تاریخ انتشار این بازی تا این لحظه نامشخص است و برای اطلاعات بیشتر از این بازی باید صبر بیشتری داشته باشیم. 


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده