// شنبه, ۲۶ تیر ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۳۳

استودیو Splash Damage توسط کمپانی توزیع گوشت مرغ Leyou تصاحب شد

بر طبق اخبار منتشر شده، استودیو اسپلش دمیج (Splash Damage) واقع در شهر لندن توسط کمپانی چینی لیو (Leyou) که در زمینه عرضه گوشت مرغ فعال است، خریداری شده است. با زومجی و جزئیات خبر همراه باشید.

استودیو اسپلش دمیج در سال ۲۰۰۱ توسط پائول وجوود (Paul Wedgwood,)، ریچارد جولی (Richard Jolly) و آرنوت وان میر (Arnout van Meer)، سه تن از فعالان حوزه بازی‌های ویدیویی و سازنده مادهای رایگان از جمله Quake 3 Fortress در شهر لندن تاسیس شد. عمده فعالیت‌های استودیو در بازی‌های چند نفره و ساخت نقشه‌های سفارشی بوده که از بین آن‌ها می‌توان به بازی Dirty Bomb، بسته الحاقی مستقل Wolfenstein: Enemy Territory، تمامی نقشه‌های بخش چند نفره  Doom 3، بخش چند نفره Gears of War 4، بخش چندنفره Batman: Arkham Origins و همکاری با استودیو کوالیشن در ساخت Gears of War: Ultimate Edition اشاره کرد. همچنین این استودیو تاکنون برنامه‌های تلویزیونی مرتبط با بازی‌های ویدیویی متعددی را تولید و پخش کرده است. حال بر طبق گزارشات منتشر شده، استودیو اسپلش دمیج که تاکنون به صورت مستقل فعالیت کرده، از این پس تحت مالکیت کمپانی چینی لیو به حیات خود ادامه خواهد داد.

براساس بیانیه کمپانی لیو، به منظور تصاحب استودیو اسپلش دمیج بیش از ۱۵۰ میلیون دلار به پائول وجوود، مالک، موسس و مدیرعامل این استودیو پرداخت شده است. به واسطه توافق انجام شده، سرویس آنلاین فایرتیم (Fireteam) نیز به مالکیت کمپانی لیو درمی‌آید. این کمپانی  امیدوار است که با خرید استودیوهای بازی‌سازی کسب و کار خود را تنوع ببخشد، زیرا که عرضه گوشت مرغ، به عنوان زمینه فعالیت اصلی این کمپانی، از نظر هزینه‌های مربوط به تامین خوراک و کشتار با مشکل روبه‌رو شده است. اما در مقابل بازار بازی‌های ویدیویی در حال رشد بوده و روز‌به‌روز به درآمدهای آن افزوده می‌شود. کمپانی لیو در این‌باره می‌گوید:

علی‌رغم مشکلات موجود در اقتصاد جهانی، صنعت بازی‌های ویدیویی همچنان به رشد و افزایش درآمدهای خود ادامه می‌دهد.

استودیو اسپلش دمیج، دومین استودیویی است که تحت مالکیت کمپانی لیو قرار گرفته است. این کمپانی در سال ۲۰۱۵ سهام عمده استودیو کانادایی دیجیتال اکسترمیز (Digital Extremes)، سازنده بازی Warframe را خریداری کرده و در سال جاری سهام باقی‌مانده را نیز بدست آورد. کمپانی لیو دلیل ورود به صنعت بازی‌های ویدیویی را کاهش اتکای خود به تجارت ناپایدار و دوره‌ای عرضه گوشت مرغ می‌داند.  علی‌رغم این‌که در سال مالی منتهی به ۳۱ دسامبر ۲۰۱۵، در حدود ۸۰ درصد درآمد کمپانی لیو از طریق عرضه گوشت مرغ حاصل شده، اما ۷۰ درصد سود ناخالص این کمپانی مربوط به بخش بازی‌های ویدیویی است.

منبع: GameSpot


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده