نویسنده: آرش عیاری
// شنبه, ۵ تیر ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۳۸

بازی Resident Evil 7 دارای الما‌ن گیم پلی QTE نخواهد بود

همانطور که پیش‌بینی می‌شد، شماره هفتم مجموعه Resident Evil معرفی شد تا طرفداران ژانر وحشت، دوباره به تب‌و‌تاب بیافتند. اما به تازگی تهیه‌کننده و کارگردان بازی اعلام کرده‌اند که این بازی دارای صحنه‌های دکمه‌زنی یا همان QTEها نخواهد بود.

در جریان کنفرانس خبری سونی در نمایشگاه E3 2016 که چند روز پیش به پایان رسید، شماره هفتم مجموعه «رزیدنت اویل» با نمایش تریلری ترسناک و البته پشتیبانی از هدست واقعیت مجازی پلی‌استیشن VR معرفی شد. یکی از عجیب‌ترین نکاتی که رویکرد جدید کپ‌کام و سازندگان این سری را نشان می‌دهد،‌تعویض زاویه دوربین از سوم‌شخص به اول‌شخص است.

همانطور که در تریلر معرفی این بازی دیدیم، Resident Evil 7 دارای زاویه دوربین اول شخص خواهد بود و البته دیگر خبری از شخصیت‌های قهرمان‌گونه نیست. کمپانی کپ‌کام یه جلسه پرسش و پاسخ درباره این بازی با حضور ماساچیکا کاواتا، تهیه‌کننده آن و البته کوشی ناکانیشی، کارگردان Resident Evil 7 ترتیب داد تا علاقه‌مندان و رسانه‌ها اطلاعات بیشتری از این بازی کسب کنند.

یکی از مهم‌ترین نکاتی که سازندگان به آن اشاره کردند، نبود هیچ‌گونه صحنه دکمه‌زنی (Quick Time Event) است که به اختصار QTE خوانده می‌شود. سازندگان بازی درباره تغییراتی که قرار است در آن اعمال شود، می‌گویند:

در تاریخ ۲۰ ساله سری Resident Evil، همانطور که می‌دانید ستون‌های بازی را ترس و وحشت، اکتشاف محیط، حل معماها، مدیریت منابع و مبارزه با دشمنان تشکیل می‌دهند.

همه این موارد در بازی جدید هم حضور خواهند داشت ولی ما خواستیم تا ابتدا روی دو مورد بتدایی یعنی وحشت و گشت‌ و‌ گذار در محیط کار کنیم. اگر شما فکر می‌کنید که فقط دو المان اول در دمو بازی وجود داشتند پس بازی دارای المان‌های دیگر مانند معماها و درگیری با دشمنان نیست، اشتباه می کنید. ما سعی کردیم تا با این دمو نشان دهیم که ژانر ترس و وحشت حالا بازگشته تا علاقه‌مندانش را راضی کند.

همانطور که می‌دانید، چند روز پیش نسخه دمو بازی برای کاربران سرویس پلی‌استیشن پلاس عرضه شد. این دمو بیشتر یک پیش‌نمایش کلی از فضا و حال و هوای بازی بود و قرار نبوده قسمتی از بازی باشد که قبل از عرضه آن را تجربه کنید، چرا که مرحله‌ی موجود در دمو در بازی اصلی وجود نخواهد داشت.

کارگردان بازی هم این اطمینان را به طرفداران داده که آن‌ها نمی‌خواهند Resident Evil را از بین ببرند و آن‌ را به داستان مبارزه با جن‌ها و روح‌ها تبدیل کنند. او اعتقاد دارد که این بهترین راه برای ساخت یک بازی ترسناک و راضی کردن طرفداران این مجموعه است و بهترین کاری است که می‌توان انجام داد تا همه از بازی نهایی لذت ببرند.

هنوز برای اظهار نظر درباره این تغییر رویکرد در قبال یکی از محبوب‌ترین سری بازی‌های دنیا زود است. باید منتظر ماند و دید نمایش‌هایی که در آینده از بازی خواهیم دید، چقدر می‌توانند ما را امیدوار به دیدن یک Resident Evil کلاسیک و ترسناک کنند.

نظر شما در این باره چیست؟‌ دیدگاه‌های خود را با زومجی در میان بگذارید.

منبع: Destructoid


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده