نویسنده: محسن بیگی نیا
// دوشنبه, ۳ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۰۳

اطلاعات و تصاویر جدیدی از بازی Yooka-Laylee، دنباله معنوی Banjo-Kazooie، منتشر شد

استودیوی پلی‌تونیک گیمز «Playtonic Games»، سازنده‌ی بازی Yooka-Laylee، به تازگی اطلاعات و تصاویر جدیدی را از بازی در حال ساختش ارائه داده است. این بازی که دنباله‌ی معنوی بازی Banjo-Kazooie است به زودی یک نسخه‌ی دِمو دریافت خواهد کرد. با زومجی همراه باشید.

با پایان موفق کمپین کیک استارتر بازی  یوکا-لیلی در ژوئن سال گذشته تقریباً برای یک سال خبری از این بازی نشد. سازنده‌ی بازی استودیوی پلی‌تونیک گیمز سرانجام آماده است تا نمایش بیشتری از دنباله‌ی معنوی Banjo-Kazooie داشته باشد. آنها امروز تصاویر و جزئیات جدیدی از Yooka-Laylee را منتشر کرده‌اند.

استودیوی پلی‌تونیک در یک پست روی وب سایت خودش اطلاعات جدیدی را در خصوص توی‌باکس و اشیاء قابل جمع آوری داده است. توی‌باکس به نوعی یک نسخه‌ی نمایشی (Demo) جامع است که به گفته‌ی آنها تجربه‌‌ی کامل بازی را زایل نمی‌کند. در عوض، هدف از آن دادن «ارائه‌ی تجربه‌ی پلتفرمینگی است که حامیان آنها در کیک استارتر در بازی نهایی تجربه خواهند کرد.» این نسخه‌ی نمایش شامل «بسیاری [از] حرکات برای امتحان کردن،  سکوهای سفارشی ساخته شده برای بازی کردن، رازهایی برای کشف کردن و اشیاء درخشان برای جمع کردن است.»

هدف توی‌باکس در ابتدا بسیار کوچکتر بود؛ قبلاً قرار بود که یک «اتاق تنها برای بازی کردن در حالت آنلاین» باشد ولی حال این ایده به «محتوای قابل بازی بسیار بزرگتری تبدیل شده است.» به همین دلیل است که توی‌باکس هنوز عرضه نشده است، هر چند الان می‌توان تاریخی را برای عرضه‌ی آن تصور کرد. حامیان مالی که به اندازه‌ی کافی از بازی حمایت کرده باشند (سطح ۳۲ دلار به بالا) می‌توانند در ماه جولای (نیمه‌ی تیر تا مرداد) به تجربه‌ی آن بپردازند.

Yooka-Laylee-2

پلی‌تونیک هنوز هم تاریخ عرضه‌ی بخصوصی را برای بازی کامل اعلام نکرده است، اما آنها گفته‌اند که «این تاریخ نزدیک است». آنها همچنین ابراز امیدواری کرده‌اند که بتوانند بازی را در بازه‌ی زمانی که قبلاً قولش را داده بودند (اکتبر ۲۰۱۶) عرضه کنند اما اشاره کرده‌اند که:

همچنانکه طرفداران بازی‌های قبلی ما شهادت خواهند داد، ما گروهی هستیم که تعهد دارد بازی‌ها را تنها بعد از اینکه کاملاً پرداخت و تکمیل شدند و به سطح کیفی که از ما انتظار می‌رود رسیدند عرضه کنیم. به محض اینکه ما اطمینان حاصل کردیم که تمام این نکات رعایت شده‌اند، ما مستقیماً به حامیان خودمان خواهیم گفت که کدام روز از تقویم خودشان را علامت بزنند.

استودیوی پلی‌تونیک همچنین توضیح داده است که Quillها (یکی از بیشمار اشیاء قابل جمع آوری بازی) را می‌توان برای باز کردن انواع حرکات جدید استفاده کرد. سازندگان بازی گفتند:

هر دو کاراکتر حرکاتی را آزاد یا از تراوزر «Trowzer» ،فروشنده‌ی شیطانی، خریداری می‌کنند و گیمرها عملاً به هر ترتیبی که بخواهند می‌توانند در این خصوص تصمیم گیری کنند. این فقط یکی از راه‌هایی است که بازی Yooka-Laylee به انتخاب گیمرها اهمیت می‌دهد. در کنار آن قابلیت توسعه دادن و بزرگتر کردن دنیاهایی که شما قبلاً در آنها به گشت و گذار پرداخته‌اید و همچنین تونیک‌های منحصربه‌فرد تعدیل کننده‌ی گیم‌پلی را که می‌توان از آنها برای شخصی‌سازی نحوه‌ی بازی کردن خودتان استفاده کنید نیز قرار دارند.

استودیوی پلی‌تونیک همچنین گفته است که ما طی هفته‌های آینده چیزهای بیشتری را در خصوص بازی خواهیم فهمید. Yooka-Laylee در E3 2016 نیز نمایشی خواهد داشت.

بازی Yooka-Laylee چیزی بیشتر از یک الهام کوچک از سری بازی Banjo-Kazooie ، ساخته‌ی استودیوی رِیر «Rare»، است. یکسری از اعضای قدیمی استودیوی ریر در استودیوی پلی‌تونیک مشغول هستند و کمک کردند تا ایده‌ای را برای کیک استارتر بازی در سال گذشته ارائه دهند که در نهایت موفق به جمع آوری بیش از ۳/۲ میلیون دلار شد. این بازی برای کنسول‌های پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان، Wii U و رایانه‌های شخصی تأیید شده‌ است.

منبع: GameSpot


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده