نویسنده: عارف حسین پور
// دوشنبه, ۲ فروردین ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۳۰

طرفداران جنگ ستارگان بازی لغو شده Battlefront III را بازسازی می‌کنند

گروهی از طرفداران مجموعه «جنگ ستارگان» قصد دارند با همکاری یکدیگر Star Wars: Battlefront III، بازی پرحاشیه و نگون‌بخت این مجموعه را بازسازی کنند. برای اطلاع از جزییات این خبر با زومجی همراه باشید.

بازی تیراندازی Battlefront 3 از سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۰۸ میلادی به وسیله استودیوی فری رادیکال (Free Radical) در دست ساخت قرار داشت، اما زمانی که تقریبا ۹۹ درصد از مراحل توسعه بازی طی شده بود، خبر لغو شدن آن منتشر شد. پس از این اتفاق استودیوی فری رادیکال نیز تعطیل شد و یکی از مورد انتظارترین بازی‌ها برای طرفداران مجموعه جنگ ستارگان تا امروز بلاتکلیف ماند.

اخیرا وبسایت Eurogamer گزارش داد که گروهی از مادسازها در یک استودیوی روسی به نام فرانت‌وایر (Frontwire Studios) دور هم جمع شده‌اند و می‌خواهند Battlefront III را در قالب پروژه‌ای به نام Galaxy in Turmoil بازسازی کنند. این نسخه از بازی در مکان‌های مختلفی از سیارات «هاث» و «تتویین» جریان دارد و بازیکن‌ها می‌توانند در آن از وسایل پروازی «X-Wing» و «Y-Wing» استفاده کنند. سلاح‌هایی که وجود آنها در بازی تایید شده نیز شامل «DC-15S»، «نارنجک‌انداز جمهوری»، «موشک‌انداز جمهوری»، «توپ چرخشی Z6» و «اسلحه A280C» هستند.

تصویری از گیم‌پلی Galaxy in Turmoil تصویری از گیم‌پلی Galaxy in Turmoil

Galaxy in Turmoil با جدیدترین موتور گرافیکی شرکت اپیک یعنی آنریل 4 ساخته می‌شود. سازندگان بازی می‌گویند که بابت هیچ چیز (مثل حق استفاده از موتور گرافیکی، حق انتشار مجموعه و غیره) پولی پرداخت نخواهند کرد. البته بعید است کمپانی دیزنی که حق انتشار مجموعه Star Wars را در اختیار دارد، رضایت بدهد Galaxy in Turmoil به صورت رسمی منتشر شود.

استودیوی فرانت‌وایر از تمام علاقه‌مندان که تجربه بازیسازی دارند دعوت کرده تا به توسعه Galaxy in Turmoil کمک کنند. روند ساخت این بازی اینجا قابل مشاهده و پیگیری است؛ ضمن اینکه می‌توانید در وبسایت ModDB تصاویر و ویدئوهای Galaxy in Turmoil را مشاهده کنید.

با وجود شایعات و گمانه‌زنی‌های زیادی که از مدت‌ها پیش در مورد Battlefront III وجود داشت، استودیوی لوکاس‌آرتز هرگز ساخت این بازی را تایید نکرد. چند ماه پیش ویدیویی مربوط به Battlefront III منتشر شده بود که بخش‌هایی از گیم‌پلی نسخه قدیمی این بازی را قبل از لغو شدن به نمایش می‌گذاشت. در آن زمان فردی که این ویدیو را منتشر کرده بود درباره آن توضیح داد:

پس از تلاش زیاد، من موفق شدم Star Wars Battlefront III را تجربه کنم و می‌خواهم [بخش‌هایی از گیم‌پلی] این بازی را که به شکل شرم‌آوری لغو شد به اشتراک بگذارم. من می‌دانم که خیلی از شما مایلید این بازی را تجربه کنید، اما هر کسی شانس این کار را ندارد؛ امیدوارم در طول زمان، مادسازها بتوانند این موضوع را تغییر دهند.

Star Wars: Battlefront یک مجموعه فرعی از سری بازی‌های جنگ ستارگان است که اولین شماره آن در سال ۲۰۰۴ منتشر شد. قسمت دوم این مجموعه با نام Star Wars: Battlefront II یک سال بعد به انتشار رسید. در سال ۲۰۱۵ نیز الکترونیک آرتز بازی Star Wars: Battlefront را به بازار فرستاد که یک بازآفرینی برای این مجموعه به شمار می‌رود. این بازی برای رایانه‌های شخصی، پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان منتشر شد و در مجموع فروش بیش از ۱۲ میلیون نسخه‌ای را تجربه کرد. الکترونیک آرتز ساخت قسمت‌های بعدی این بازی را تایید کرده است.

منبع: GameSpot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده