نویسنده: افشین پیروزی
// پنجشنبه, ۵ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۱۸:۵۹

آخر هفته چی بازی کنیم:‌ از Shadow Warrior تا سفر در جهان آخرالزمانی

در قسمتی دیگر از سری مقاله‌های آخر هفته چی بازی کنیم، یک اکشن دیوانه‌وار داریم و یک تجربه آرامش‌بخش! پس همراه زومجی باشید. 

همانطور که در مقاله آخر هفته چی فیلم ببینیم دیروز توضیح دادیم، این هفته این دو مقاله فیلم‌ها و بازی‌های آخر هفته با یک روز تاخیر منتشر می‌شوند. در مقاله این هفته آخر هفته چی بازی کنیم، سراغ دو اثری رفته‌ایم که قرار است نسخه جدیدی از آن‌ها به‌زودی منتشر شود و به همین دلیل شاید بد نباشد که سراغ نسخه قبلی‌شان برویم. پس در ادامه همراه معرفی بازی‌ها باشید:

س

لوگوی بازی Shadow Warrior 2

بازی Shadow Warrior 2

برای اولین بازی این هفته، سراغ Shadow Warrior 2 می‌رویم که نسخه سوم آن هم چند روز دیگر منتشر خواهد شد. Shadow Warrior 2، از آن بازی‌هایی است که اصلا و ابدا نمی‌توان آن را بی‌نقص و کامل دانست؛ با این حال اگر عاشق شوتر‌های سریع و هیجان‌انگیز باشید، این بازی برای شما ساخته شده است. 

مجموعه Shadow Warrior، سابقه طولانی در دنیای بازی‌های ویدیویی دارد. اولین نسخه از این مجموعه در سال ۱۹۹۷ و برای پلتفرم Dos منتشر شد اما برخلاف بازی‌های شوتر مشهور آن زمان و با وجود موفقیت قابل‌قبولی که از حیث جلب نظر منتقدین و گیمر‌ها داشت، شاهد دنباله‌ای برایش نبودیم تا اینکه در سال ۲۰۱۳، استودیو فلایینگ وایلد هاگ این مجموعه را در قالب یک نسخه ریبوت دوباره احیا کرد که Shadow Warrior 2 هم دنباله‌ای برای همین نسخه ریبوت است. 

مبارزه با دشمنان در بازی Shadow Warrior 2

اگر در بازی‌های شوتر داستان برای‌تان مهم است، Shadow Warrior 2 چندان گزینه مناسبی نخواهد بود؛ چرا که سازندگان در این نسخه داستان را به شکلی کاملا سطحی و ساده روایت می‌کنند و حتی کاراکتر‌های بازی، از جمله شخصیت اصلی، هم در ابتدایی‌ترین شکل ممکن شخصیت‌پردازی شده‌اند. اما از این نکته که بگذریم، Shadow Warrior 2 یک شوتر شدیدا نفس‌گیر، هیجان‌انگیز و دیوانه‌وار است که برای چندین ساعت، لذتی عمیق از کشت و کشتار دشمنان را برای‌تان رقم خواهد زد. 

بازی Shadow Warrior 2، دارای تنوعی بسیار بالا از سلاح‌های سرد و گرم است و معمولا در اکثر مراحلش، وارد محیط‌هایی با تعداد دشمنان زیاد خواهید شد که از موجودات اهریمنی گرفته تا نیرو‌های یاکوزا را شامل می‌شوند. جهان بازی حال و هوایی شرقی دارد و علاوه بر مراحل اصلی، یک سری مراحل چالش‌مانند فرعی هم داریم که می‌توان با انجام آن‌ها، جوایزی مثل سلاح‌های جدید به‌دست آورد.

اکشن‌های Shadow Warrior 2 به‌طور کلی در کل بازی از ریتم و نفس نمی‌افتند و این، اصلی‌ترین ویژگی مثبت این بازی است؛ ویژگی که باعث شده تا Shadow Warrior 2 در کنار تمام زرق و برق‌های گرافیکی‌اش، یک نوع حس و حال آثار شوتر کلاسیک را که ترسی از نمایش عریان خشونت نداشتند، در خود داشته باشد و همین هم هیجان خاصی به بازی بخشیده است. پس اگر به هر دلیلی قبلا سراغ این بازی نرفته‌اید، در آستانه عرضه نسخه سوم فرصت خوبی است تا چند ساعتی با آن یک اکشن سرعتی و پُرهیجان را تجربه کنید. 

پوستر سیاه و سفید بازی FAR Lone Sails

بازی Far: Lone Sails

پس از یک بازی اکشنِ شلوغ و دیوانه‌وار، نظرتان در مورد یک بازی آرامش‌بخش چیست؟ اگر به دنبال چنین اثری هستید، Far: Lone Sails گزینه بسیار خوبی به‌حساب می‌آید که از قضا نسخه جدید آن هم کم‌تر از یک هفته دیگر منتشر خواهد شد. 

Far: Lone Sails داستان توسعه جالبی دارد. Don Schmocker زمانی که در حال تحصیل در دوره کارشناسی دانشگاه هنر زوریخ بود، ساخت این بازی را آغاز کرد و بعد در دوره ارشد، همراه با گوران ساریچ، هم‌کلاسی سابقش، روند ساخت بازی را ادامه دادند که این همکاری، به تاسیس استودیو Okomotive ختم شد. پس از آغاز رسمی فعالیت استودیو، چند نفر دیگر از دوستان این دو شخص هم به آن‌ها اضافه شدند تا Far: Lone Sails بیش از پیش در مسیر تبدیل شدن به یک بازی قابل‌عرضه قرار بگیرد. 

Schmocker در طراحی بازی، اول از همه از علاقه شدیدش به strandbeest، سازه‌هایی متحرک که توسط تئو یانسن هلندی ساخته می‌شوند، الهام گرفته و همینطور فیلم The Straight Story و بازی‌هایی چون Journey هم از منابع الهام دیگر Far: Lone Sails بودند. 

جهان تاریک بازی FAR Lone Sails

در بازی Far: Lone Sails، بازیکنان هدایت یک وسیله نقلیه خاص را برعهده دارند که از همان سازه‌های strandbeest الهام گرفته شده است. این وسیله نقلیه قابلیت حرکت در محیط خشکی و آب را دارد و البته که راه انداختنش به‌همین سادگی هم نیست. اینجا، اولین چالش‌های بازی خودشان را نشان می‌دهند و یکی از وظایف بازیکن، این است که در زمان توقف این وسیله، به بخش‌های مختلف آن برود و با انجام دادن اقدامات درست، ماشین را به حرکت دربیاورد. برای این منظور، ما بازی را از نمای کناری تجربه می‌کنیم و زمانی که قصد حرکت در بخش‌های داخلی ماشین را داشته باشید، لایه کناری آن حالتی نامرئی پیدا می‌کند و بخش‌ها نمایان می‌شوند. 

به‌طور کلی، وظیفه بازیکن در Far: Lone Sails حرکت در جهانی با حال و هوای آخرالزمانی است؛ البته نه از آن جهان‌های آخرالزمانی که مملو از زامبی یا موجودات عجیب دیگر باشند. به بیان دقیق‌تر، در Far: Lone Sails خبری از دشمن نیست و تنها تهدید‌های موجود، مواردی مثل شرایط عجیب آب و هوایی هستند. همچنین در بازی فقط هم محدود به ماشین نیستید و گاهی مثلا موانعی سرِ راه شما قرار می‌گیرند که باید از ماشین خارج شوید و با حل کردن پازل‌ها، آن‌ها را از بین ببرید تا امکان ادامه مسیر فراهم شود. 

به‌طور کلی، Far: Lone Sails ترکیب خوبی از ماجراجویی در یک جهان مرموز است که انصافا هم فضاسازی بسیار خوبی دارد. این بازی که روی پلتفرم‌های مختلفی از جمله موبایل در دسترس است، پس از عرضه متای ۸۰ را برای نسخه پی سی و ۸۳ را برای نسخه پلی استیشن  دریافت کرد و تجربه ارزشمندی به‌حساب می‌آید که تجربه آن قطعا پیشنهاد می‌شود.

در پایان لطفا نظرات خود را در مورد بازی‌های معرفی‌شده با زومجی و کاربرانش به‌اشتراک بگذارید.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده