// دوشنبه, ۳ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۷:۰۱

مصاحبه کارگردان Biomutant در مورد ویژگی های بازی

استفان یونک‌ویست، مدیر استودیو اکسپریمنت ۱۰۱ در گفت و گو با GamingBolt در رابطه با بازی Biomutant، اکشن آر پی جی جدید این شرکت صحبت کرد.

Biomutant بازی‌ای است که مدت زمان زیادی در انتظار آن بوده‌ایم، زمانی‌که این بازی در سال ۲۰۱۷ رونمایی شد به‌دلیل حضور مبارزات رزمی توانست نظر بسیاری را به خود جلب کند. در سال‌های گذشته تاخیرهای متعدد باعث شد تا بازی Biomutant در زمانی‌که باید به‌صورت جهانی منتشر نشود. بااین‌حال اکنون با نزدیک شدن به زمان عرضه بازی، باری دیگر شاهد جلب توجه این بازی هستیم.

GamingBolt در مصاحبه‌ای با سازنده بازی Biomutant، سوالاتی را پیرامون دنیای جهان باز آن و همچنین مبارزات و نحوه‌ی پیشرفت در این بازی اکشن نقش‌آفرینی مطرح کرد. استفان یونک‌ویست، مدیر استودیو اکسپریمنت۱۰۱ و کارگردان بازی به پاسخگویی این سوالات پرداخت.

شخصیت اصلی بازی Biomutant

ترکیب هنرهای رزمی، تیراندازی و مهارت‌های جادویی در مبارزات بازی Biomutant، نشان می‌دهد سازندگان روی تنوع در بازی توجه زیادی داشتند. آیا از این تنوع در ساخت شخصیت می‌توان استفاده کرد؟ بازیکنان تا چه اندازه آزادی نسبت به ترکیب چند سبک دارند یا متقابلاً توانایی این را دارند که روی یک سبک تمرکز کنند؟

«قطعا روی تنوع در بازی تمرکز بسیار زیادی گذاشته‌ایم! شما طبق میلتان می‌توانید سلاح‌ها و مهارت‌ها را ترکیب کنید. بازیکن توانایی این را دارد که از تمامی سلاح‌ها، مهارت‌ها و هر تجهیزاتی با همه‌‌ی شخصیت‌ها استفاده کند و همان‌طور که صلاح می‌داند آن‌ها را با یکدیگر ترکیب کند.»

باتوجه‌به اطلاعاتی که تا به حال نمایش داده شده، گشت‌و‌گذار در دنیای بازی یکی دیگر از بخش‌های بازی است که در آن تنوع زیادی به کار رفته و وجود وسایل نقلیه متفاوت از جمله جت‌پک و گلایدر، برای بازیکن گزینه‌های زیادی را فراهم کرده، باتوجه‌به این موضوع؛ آیا بازیکنان آزادی کامل جهت انتخاب در نوع گشت‌و‌گذار خود دارند؟ آیا بخش‌هایی از جهان یا قسمتی از داستان بازی وجود دارد که در آن استفاده از روش خاصی جهت رفت‌و‌آمد لازم باشد؟

«بله، در قسمت‌هایی از بازی این امر صحت دارد، برای مثال منطقه‌ی بزرگ مجمع‌الجزایر که آلودگی قسمتی از آن را فرا گرفته باید با قایق در آن حرکت کرد؛ اما در اکثر نقاط جهان می‌توان از تنوع زیادی از سوار‌ها، جت‌پک‌ها، موجودات پرنده و موارد مشابه برای گردش استفاده کرد؛ بااین‌حال بعضی این روش‌های در تمام بازی قابل استفاده نیستند، از مک (Mek) به‌عنوان نمونه می‌توان نام برد که فقط در دد زون (Dead Zone) در دسترس است.»

مبارزات بازی Biomutant شرکت تی‌اچ‌کیو نوردیک

 انتخاب‌های بازیکنان چه مقدار روی داستان و روند آن تاثیر دارد؟ می‌توانید بگویید بازی دارای چند پایان است؟

بازی Biomutant، دو پایان اصلی پیرامون Tree of Life دارد، علاوه‌برآن، جنگ‌های قبیله‌ای باتوجه‌به اینکه بازیکن با کدام یک از قبیله‌ها متحد شود و عمل‌کردش نسبت به دیگر قبایل چگونه بوده، نتایج مختلفی خواهد داشت، همچنین در پایان بازی به بسیاری از تصمیم‌هایی که بازیکن در طول بازی گرفته، اشاره خواهد شد.

در رابطه با Dead Zone چه می‌توانید بگویید؟ با در نظر داشتن اینکه بازیکنان برای پشت سر گذاشتن این منطقه نیاز به آیتم و پوششی خاص هستند، مطمئنا Dead Zone نسبت به دیگر نقاط بازی سخت‌تر خواهد بود؛ آیا بازیکنانی که تصمیم به روبه‌رو شدن با این چالش را دارند بازی پاداشی که ارزش ریسک کردن را داشته باشد، در نظر گرفته است؟‌ از سوی دیگر کسانی که میلی به عبور از Dead Zone ندارند می‌توانند از آن به کل اجتناب کنند؟

Dead Zone منطقه‌ای عاری از اکسیژن است، بنا بر این بازیکن نیاز به مک (Mek) یا پوشش محافظ برای زنده ماندن در آن دارد؛ اما نقاط دیگر بازی هم شرایطی مشابه دارند، مثلا مناطقی هستند که در آن هوا بسیار گرم یا سرد است یا جایی که آن‌ را رادیو‌اکتیو فرا گرفته، اگر بازیکن پوشش محافظ یا مقاومت مناسب نسبت به شرایط نداشته باشد هر کدام از این مناطق درنهایت او را می‌کشد. قطعا ارزش ریسک کردن را دارد چرا که لوت‌های بسیار خوبی در این مناطق پیدا می‌شود. در جواب به سؤال آخر؛ خیر، بازیکن نمی‌تواند از این مناطق اجتناب کند زیرا داستان بازی شما را به سمت این نقاط هدایت می‌کند.

وسعت دنیای بازی Biomutant چه‌ قدر است؟ بازیکنان در زمینه‌ی تنوع مناطق و زیست‌بوم‌ها چه انتظاری می‌توانند داشته باشند؟ باتوجه‌به گوناگونی در شیوه گشت‌و‌گذار، مثل حرکت در هوا یا عبور از آب، بازی چگونه ما را به استفاده از همه‌ی آن‌ها تشویق می‌کند؟

جهان بازی ۸ در ۸ است که در کل ۶۴ کیلومتر مربع می‌شود. بازی Biomutant زیست‌بوم‌های متفاوتی دارد از جمله مجمع‌الجزایر، ‌دد زون (Dead Zone)، مناطق سبز، صحرا و مناطقی یخ زده، ابعاد هر یک از این نقاط منحصر‌به‌فرد است، بعضی بزرگ و بعضی کوچکتر‌اند، اما تمامی آن‌ها پر از محتوا است که ساعاتی از گیم‌پلی را به خود اختصاص داده‌اند، در مورد روش‌های عبور از هر زیست‌بوم؛ انواع مختلفی وسیله در اختیار بازیکن گذاشتیم که انتخاب روش دلخواه بر عهده وی است.

شخصیت اول بازی Biomutant

بازی Biomutant شاهد تأخیر‌هایی بوده، شما در گذشته به این اشاره داشتید که این زمان را برای رفع ایرادات بازی و بهبود در بخش‌های دیگر بازی صرف کردید، آیا امکان دارد منظورتان را شرح دهید؟ چه تاثیر چشمگیری این تغییرات و بهبودها در تجربه‌ی نهایی از بازی داشته؟

استفان یونک‌ویست ابتدا به شوخی از وجود ۱۶۵۰۰ باگ در مراحل ابتدای سخن گفت که نیاز به اصلاح داشتند. یونک‌ویست در ادامه گفت: بعد از بازخورد اولیه، ما به همراه THQ Nordic تصمیم گرفتیم که وسعت بازی را بزرگتر کنیم، مثلا در ابتدا ۸۰ هزار کلمه در بازی داشتیم که هم‌اکنون این رقم به ۲۵۰ هزار رسیده، باید به این نکته اشاره کنم که ما استودیو کوچکی با تعداد ۲۰ اعضا هستیم و چون ددلاین نداشتیم، برای مثال نیازی به آماده‌سازی دمو برای Gamescom نبود، نمی‌خواستیم کرانچ کاری داشته باشیم. از نظر من بزرگ‌ترین چالش ابعاد بزرگ بازی و اطمینان از وضعیت خوب بازی در زمان عرضه بود. هم‌اکنون که به تمام انتظاراتمان رسیدیم بازی را عرضه خواهیم کرد.

تقریبا یک دور بازی ‌چقدر زمان می‌برد؟

اگر بازیکن تصمیم بگیرد بازی را با عجله به اتمام برساند، یعنی فقط به‌دنبال داستان اصلی باشد، تمام دیالوگ‌ها را رد کند و برای گشتن نقاط مختلف بازی و انجام دادن مأموریت‌های جانبی زمانی نگذارد، حدس میزنیم چیزی حدود ۱۲ الی ۱۵ ساعت زمان ببرد، درحالی‌که یکی از اعضای تیم بعد از گذراندن ۶۵ ساعت هنوز بازی را به پایان نرسانده است، پس مدت زمان اتمام بازی بستگی به سبک بازی شخص دارد.

می‌توانید در مورد برنامه‌هایتان بعد از عرضه‌ی بازی Biomutant برایمان بگویید؟ آیا طرفداران می‌توانند منتظر DLC یا بسته‌های الحاقی در هفته‌ها یا ماه‌های آینده باشند؟

تمرکز ما روی عرضه‌ی بازی در ۲۵ می (۴ خرداد) است. بعد از آن ما به کار روی بازی Biomutant ادامه می‌دهیم. در حال حاضر ما برنامه‌ای برای اضافه کردن محتوا به بازی نداریم؛ اما به این معنا نیست که در آینده این امر تغییر نکند.

هدف بازی دستیابی به چه نرخ فریم و رزولوشنی روی پلی استیشن 5، ایکس باکس سری ایکس و سری اس است؟ آیا بازی Biomutant دارای چند حالت گرافیکی خواهد بود؟

بازی در تمام کنسول‌ها با نرخ فریم ۳۰ و رزولوشن 1080p اجرا می‌شود ولی باتوجه‌به سخت‌افزار بهبود یافته پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس، بازی ‌‌Biomutant در کنسول‌های این نسل بهتر عمل می‌کند.


منبع GamingBolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده