پیش نمایش بازی Wolfenstein: Youngblood

پیش نمایش بازی Wolfenstein: Youngblood

شنبه, ۲۹ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۵۹

Wolfenstein: Youngblood قرار است ما را به ۱۹ سال پس از وقایع Wolfenstein II: The New Colossus ببرد تا در نقش فرزندان بی.جی.بلازکوویچ، برای آزادسازی فرانسه از نیرو‌های نازی تلاش کنیم. همراه پیش نمایش بازی باشید. 

وقتی از مجموعه Wolfenstein صحبت می‌کنیم، درواقع در حال صحبت در مورد یکی از مهم‌ترین بازی‌های تاریخ در سبک شوتر اول‌شخص هستیم. بازی که نسخه Wolfenstein 3D از آن جزو اولین بازی‌های شوتر اول‌شخص است و یکی از آثاری است که قوانین این ژانر را تعریف کرده؛ قوانینی که بعدا در بازی‌هایی مثل Doom به تکامل رسیدند و حال سال‌ها است که می‌توان ردپایی از آن‌ها را در بازی‌های شوتر اول‌شخص پیدا کرد. جدا از چنین نقش تاثیرگذاری، مجموعه ولفنشتاین همواره بازی‌های با‌کیفیتی را پیش‌روی مخاطبینش قرار داده است؛ چه در نسخه‌ای مثل Return to Castle Wolfenstein که در زمان خودش به‌لطف مکانیزم‌های استاندارد و خوش‌ساخت، سیستم جالب طراحی مراحل و حتی وجود المان ترس در قالب مبارزه با موجودات زامبی‌مانند در دل قلعه‌های تاریک و نمور نازی‌ها، اثری فراموش‌نشدنی و خاطره‌انگیز بود و چه زمانی‌که به‌سراغ نسخه‌های مدرن‌تر یا بهتر بگوییم ریبوت این مجموعه برویم که بی.جی.بلازکوویچ دوست‌داشتنی را در قالب تجربه شوتر سریع، هیجان‌انگیز و سراسر خشونت به دنیای بازی‌های ویدیویی برگرداندند. پس از تجربه موفق نسخه‌هایی مثل Wolfenstein II: The New Colossus، کم‌تر از ۱۰ روز دیگر شاهد انتشار جدید‌ترین قسمت از این مجموعه یعنی Wolfenstein: Youngblood خواهیم بود و به همین مناسبت در این مطلب مروری بر اطلاعات این بازی خواهیم داشت. 

پیش نمایش بازی Wolfenstein Youngblood

اولین تفاوت Wolfenstein: Youngblood با نسخه‌های قبلی، تغییر شخصیت اصلی آن است؛ جایی که دیگر خبری از بلازکوویچ دوست‌داشتنی و محبوب نیست و این بار، فرزندان دوقلوی او یعنی سوفیا و جسیکا بلازکوویچ شخصیت‌های اصلی بازی هستند. داستان بازی، ۱۹ سال پس از The New Colossus جریان دارد و از جایی آغاز می‌شود که سوفیا و جسیکا برای پیدا کردن پدر خود به فرانسه سفر می‌کنند و در آن‌جا، عضو گروه مقاومت می‌شوند تا دربرابر نازی‌ها ایستادگی کنند. Wolfenstein: Youngblood از نظر تاریخی مغایرت‌هایی با واقعیت دارد؛ به طوریکه آلمان نازی در آن پیروز جنگ جهانی دوم شده و به همین دلیل هم کشوری مثل فرانسه به تصرف آن‌ها در آمده است. داستان بازی بیشتر حول محوریت همکاری دو خواهر، تلاش آن‌ها برای پیدا کردن پدرشان و همچنین مبارزه با نازی‌ها خواهد بود و در این راه شاهد حضور شخصیت‌های جدید و قدیمی مختلفی هستیم که از جمله آن‌ها می‌توان به گریس واکر و دخترش یعنی ابی واکر و همینطور شخصیت جونا اشاره کرد که رابط اصلی کاراکتر‌های اصلی بازی در فرانسه خواهد بود و اطلاعات مختلفی در رابطه با مأموریت‌ها به آن‌ها ارائه خواهد کرد. 

اما وجه تمایز اصلی Wolfenstein: Youngblood با بازی‌های قبلی، به گیم‌پلی آن مربوط می‌شود. درحالی‌که در نسخه‌های قبلی هدایت بی‌.جی را برعهده می‌گرفتیم و به دل سرباز‌ها یا موجودات مکانیکی نازی‌ها می‌زدیم، این بار قرار است شاهد حضور دو شخصیت قابل‌بازی باشیم که هم خود این مسئله یک تغییر در بازی است و هم اینکه چنین اتفاقی پای حالت Co-Op را به بازی باز می‌کند؛ حالتی که به‌گفته یرک گوستافسون، تهیه‌کننده اجرایی بازی، حس و حال جدیدی به بازی می‌بخشد. جدا از این، یانگ‌بلاد برخلاف نسخه‌های پیشین مجموعه که روندی خطی داشتند، تجربه‌ای با آزادی‌عمل بالاتر است که دلیل آن، همکاری استودیو آرکین، سازنده مجموعه‌هایی چون Dishonored با ماشین گیمز در ساخت این بازی است. به‌گفته تهیه‌کننده بازی، یانگ‌بلاد تجربه‌ای است که سعی دارد خود را از قید و بند نسخه‌های قبلی آزاد و تجربه‌ای متمایز ارائه کند؛ تجربه‌ای مملو از آزادی‌عمل، همکاری Co-Op و صد البته اکشن‌های نفس‌گیر که امضای همیشگی مجموعه هستند و در این نسخه هم جزو جدانشدنی از آن خواهند بود. 

پیش نمایش بازی Wolfenstein Youngblood

بازی در دهه ۸۰ میلادی جریان خواهد داشت و به‌گفته سازندگان، با اینکه تاریخ روایت‌شده در دل بازی متفاوت از واقعیت است و تاثیر نازی‌ها را در جای‌جای پاریس خواهیم داد، اما هنوز هم یک سری ایستراگ جالب در بازی قرار گرفته‌اند که یادآور دهه ۸۰ میلادی خواهند بود. بازیکنان پس از آغاز بازی، خودشان را به مقر گروه مقاومت در شهر پاریس خواهند رساند و با اعضای آن ملاقات خواهند داشت. این مکان حکم یک پایگاه را خواهد داشت که در آن می‌توانید برای قدم‌های بعدی خود تصمیم بگیرید. اما وقتی از روند غیرخطی بازی صحبت می‌کنیم، منظور دقیقا همین تصمیم‌گیری برای کار‌هایی است که باید در بازی انجام بدهیم. باز شدن پای استودیو آرکین به روند توسعه این نسخه باعث شده تا برخلاف نسخه‌های قبلی شاهد روندی غیرخطی باشیم و به جز دقایق آغازین، در ادامه بازیکنان قادر خواهند بود مأموریت‌هایی را به ترتیب دلخواه ادامه بدهند و حتی مثل یک بازی جهان‌باز، شاهد ترکیبی از مأموریت‌های اصلی و فرعی خواهیم بود. 

بازی در دهه ۸۰ میلادی جریان خواهد داشت؛ با این تفاوت که نازی‌ها برنده جنگ جهانی دوم شده‌اند و سال‌ها است در حال اداره جهان به شیوه دلخواه خودشان هستند

به‌گفته تهیه‌کننده بازی، با اینکه هنوز هم ماشین گیمز نقش اصلی را در توسعه Wolfenstein: Youngblood ایفا می‌کند و در نتیجه هسته کلی گیم‌پلی و مخصوصا گان پلی بازی دارای همان حس و حال سریع و خشن همیشگی این مجموعه خواهد بود، اما اضافه شدن استودیو آرکین به‌لطف تجربه ارزشمندی که آن‌ها در ساخت مجموعه Dishonored کسب کرده‌اند، باعث شده تا این نسخه از ولفنشتاین تا حدودی پیچیده‌تر از قسمت‌های قبلی باشد و دیگر با یک اثر اکشن صرفا سرراست و اصطلاحا بکش برو جلو روبه‌رو نخواهیم بود. امکان تجربه آزادانه مراحل مختلف بازی همچنین باعث شده تا این نسخه، طولانی‌تر از قسمت‌های قبلی باشد و به‌گفته سازندگانش تقریبا ۳۰ ساعت گیم‌پلی در آن انتظار بازیکنان را می‌کشد. 

پیش نمایش بازی Wolfenstein Youngblood

اما یک تغییر مهم دیگر بازی همان‌طور که پیش‌تر هم اشاره کردیم، به حضور دو شخصیت قابل بازی در آن مربوط می‌شود. درحالی‌که بی.جی بلازکوویچ را می‌توان یکی از محبوب‌ترین شخصیت‌های دنیای بازی‌های شوتر اول‌شخص معرفی کرد، اما این بار سازندگان پس از چند قسمت روایت داستان او تصمیم گرفته‌اند سراغ کاراکتر‌های جدید یا همان دو دختر دوقلوی این شخص بروند. این موضوع اولا پای حالت Co-Op را به بازی باز خواهد کرد که ماشین گیمز آن را هم یک تجربه جدید و البته چالش‌برانگیز توصیف کرده است. در صورتی که همراه‌با یکی از دوستان خودتان به سراغ تجربه بازی بروید، قادر خواهید بود به دلخواه هرکدام یکی از دو خواهر را انتخاب کنید و درکنار هم به انجام مأموریت‌های مختلف بازی بپردازید. باتوجه‌به ماهیت اکشن و هیجان‌انگیز سری ولفنشتاین و از آنجایی که سازندگان تاکید کرده‌اند این ماهیت در Wolfenstein: Youngblood هم حفظ خواهد شد، انتظار می‌رود تجربه Co-Op بازی بتواند مخصوصا در درجه سختی‌های بالاتر حسابی بازیکنان را به چالش بکشد و آن حس واقعی همکاری را ارائه بدهد. بااین‌حال اگر جزو آن دسته از کاربرانی هستید که خیلی علاقه‌ای به بازی کردن بازی با یک شخص دیگر را نداشته یا به هر دلیلی امکان چنین کاری را ندارید، Wolfenstein: Youngblood به شکل تک‌نفره هم قابل بازی است و در این حالت کنترل شخصیت دیگر را هوش‌مصنوعی برعهده خواهد گرفت. 

به‌گفته سازندگان، یکی از سخت‌ترین چالش‌های آن‌ها در ساخت Wolfenstein: Youngblood همین مسئله تعریف هوش مصنوعی شخصیت دوم در حین بازی تک‌نفره بوده است. پیش از این هم بازی‌های زیادی داشته‌ایم که در آن‌ها یکی از کاراکتر‌ها توسط هوش مصنوعی کنترل می‌شوند اما این موضوع برای ماشین گیمز اتفاقی جدید است؛ اتفاقی که تهیه‌کننده بازی چالش‌های آن را به این شکل توضیح می‌دهد:

ساخت بازی‌های داستانی چالش‌های مختلفی دارد و ما پیش از این هم در خلق بازی‌های خودمان با این دست چالش‌ها رو‌به‌رو بوده‌ایم. بااین‌حال حضور یک کاراکتر دیگر که توسط هوش مصنوعی کنترل می‌شود، چالشی به مراتب سخت‌تر از تمام پیچیدگی‌های قبلی پیش روی ما قرار داد و شرایط کاملا جدیدی برای‌مان فراهم کرد. برای مثال شما اگر میزان پیشرفت نسخه New Colossus در مقایسه با New Order را در نظر بگیرید، میزان پیشرفت Youngblood در مقایسه با New Colossus چندین برابر آن است و فقط هم شامل اضافه کردن حالت Co-Op نمی‌شود و غیرخطی شدن روند بازی، اضافه شدن مکانیزم‌های نقش آفرینی بسیار کامل‌تر نسبت به قبل و جنبه‌های دیگر بازی باعث می‌شوند که از یک طرف شاهد تجربه هیجان‌انگیزتری باشیم و از طرفی هم همه این ویژگی‌های جدید برای ما به‌عنوان سازنده‌های بازی کمی ترسناک هستند. 

پیش نمایش بازی Wolfenstein Youngblood

دو شخصیت بازی خصوصیات رفتاری متفاوتی دارند و یکی خونسردتر است و دیگری، مثل پدرش یک عاشق خون و خونریزی!

دقیقا به همان شکلی که گوستافسون هم اشاره کرد، تغییرات نسبتا زیاد بازی در مقایسه با نسخه‌های موفق قبلی، مثل شمشیری دولبه هستند؛ شمشیری که یا درنهایت راه موفقیت را برای استودیو ماشین گیمز باز خواهد کرد یا یک عقب‌نشینی برای آن‌ها خواهد بود. برای مثال، سازندگان به‌جای اینکه دو شخصیت قلدر را وارد بازی کنند، تصمیم گرفته‌اند تا هریک از دو خواهر را با خصوصیاتی منحصر‌به‌فرد وارد بازی کنند. البته وقتی که هر دو شخصیت توسط بازیکنان واقعی کنترل می‌شوند، این مورد خیلی به چشم نخواهد آمد اما اگر بازی را همراه‌با هوش مصنوعی تجربه کنید، خصوصیات متفاوت این دو بیشتر خودش را نشان خواهد داد؛ چرا که سوفیا بیشتر شخصیتی شبیه به مادر خودش یعنی آنیا دارد و در نتیجه آن حس خشونت‌طلبی بی.جی در این کاراکتر دیده نمی‌شود و به‌جای آن با شخصی روبه‌رو هستیم که سعی می‌کند با برنامه‌ریزی درست و سنجیده‌تر وارد مبارزات شود. در نتیجه اگر هوش مصنوعی کنترل سوفیا را برعهده داشته باشد، وی همیشه پست سر شما حرکت خواهد کرد و با روش‌های تاکتیکی‌تری به نبرد با دشمنان خواهد رفت. در طرف مقابل جسیکا بیشتر شبیه پدرش رفتار می‌کند و قبل از اینکه ذهنش تصمیم بگیرد، صدای شلیک اسلحه‌اش شنیده می‌شود! پس اگر کنترل وی را برعهده هوش مصنوعی بگذارید، شاهد شخصیتی خواهید بود که بدون لحظه‌ای درنگ به دل دشمن خواهد زد و میدان نبردی خونین برپا خواهد ساخت. 

 

گوستافسون در بخش دیگری از صحبت‌هایش پیرامون بازی، به المان‌های نقش آفرینی غنی‌تر اشاره کرد و بد نیست اشاره‌ای هم به آن‌ها داشته باشیم. درحالی‌که خود کاراکتر‌های بازی فاقد خصوصیاتی ابرانسانی هستند، اما آن‌ها از لباس‌هایی استفاده خواهند کرد که می‌توان قابلیت‌های آن‌ها را ازطریق درخت مهارت‌هایی که در دسترس است ارتقا داد. بازیکن برای این ارتقا‌ها آزادی‌عمل خواهد داشت و انتخاب‌های وی می‌توانند روی سبک بازی هم تاثیر بگذارند و شخصیت‌ها را به کاراکتر‌هایی عاشق اکشن یا محتاط تبدیل کنند. برای مثال می‌توانید شرایطی به‌وجود بیاورید که یکی از شخصیت‌ها در صحنه‌های نبرد موقعیتی دفاعی بگیرد و از فاصله نسبتا دورتری دشمنان را هدف قرار بدهد و شخصیت دیگر هم به دل آن‌ها زده و از نزدیک مبارزه کند. راستش را بخواهید اینکه در نسخه‌ای از ولفنشتاین امکان استفاده از مخفی‌کاری را داشته باشیم، کمی نگران‌کننده است و می‌تواند مانعی برای آن سرعت همیشگی بازی‌های این مجموعه و اکشن‌های نفس‌گیر باشد؛ هرچند که هنوز برای قضاوت در این مورد زود است و باید درنهایت پس از انتشار بازی ببینیم که سازندگان چطور موفق شده‌اند بین ماهیت همیشگی این سری و خصوصیات جدید اینچنینی که خیلی به گروه خونی آن نمی‌خورند تعادل برقرار کنند. 

آخرین نکته در رابطه با تجربه Co-Op بازی، به سیستم احیای شخصیت‌ها پس از مرگ مربوط می‌شود. در یانگ‌بلاد مثل بازی‌های کلاسیک، شاهد سیستمی هستیم که در آن هر بازیکنان تعداد «جان» (Live) مشخصی دارد و در صورتی که این تعداد به پایان برسد، خواهد مُرد. اما اگر شخصیت همراه شما در بازی زخمی و سطح سلامت وی به پایان برسد، باید سعی کنید در مدت زمان مشخصی او را احیا کنید و در غیر اینصورت، باید از جان‌های مشترکی که دارید استفاده کنید تا مجبور به شروع مجدد مرحله نشوید. اما اگر نهایتا به نقطه‌ای برسید که هر دو شخصیت کشته شوند و جان هم نداشته باشید، تکرار مرحله تنها گزینه موجود خواهد بود. این عنصر باعث می‌شود تا بازیکنان همیشه نیم‌نگاهی به شخصیت همراه خود داشته باشند که این، یکی از اصل‌های تجربه‌های Co-Op به‌شمار می‌رود. 

پیش نمایش بازی Wolfenstein Youngblood

با اینکه یانگ‌بلاد یک تجربه کامل و حتی طولانی‌تر از نسخه‌های قبلی مجموعه به‌شمار می‌رود، اما نکته جالب در رابطه با آن به قیمت پایین‌تر بازی برمی‌گردد؛ جایی که نسخه استاندارد اثر با قیمت ۲۹.۹۹ دلار قابل خرید خواهد بود و نسخه دیلاکس آن هم ۳۹.۹۹ دلار قیمت خواهد داشت. یکی از ویژگی‌های نسخه دیلاکس بازی که آن را برای علاقه‌مندان به تجربه به شکل Co-Op جذاب می‌کند، داشتن ویژگی Buddy Pass است؛ ویژگی که به بازیکنان اجازه خواهد داد تا صرفا با خرید یک نسخه از بازی، آن را با یکی از دوستان خودشان تجربه کنند و شخص دوم دیگر نیازی به خرید اثر نخواهد داشت. چنین ویژگی پیش از این در بازی Way Out هم وجود داشت و اقدام قابل تحسینی از طرف سازندگان است که بازیکنان را به تجربه اثر به شکل همکاری تشویق خواهد کرد. 

ویژگی ‌Buddy Pass نسخه‌ی دیلاکس باعث می‌شود تا با خرید فقط یک نسخه، بتوان آن را به شکل Co-Op با شخصی که بازی را ندارد تجربه کرد

به هر حال، مجموعه ولفنشتاین چه در نسخه‌های قدیمی و چه در نسخه‌های جدیدترش، همواره تجربه اکشن لایق تحسینی بوده و همین هم انتظارات را از یانگ‌بلاد بالا می‌برد. همکاری استودیو آرکین با ماشین گیمز باعث معرفی ویژگی‌های جدیدی به این اثر شده که از جمله آن‌ها می‌توان به روند غیرخطی مراحل و داشتن المان‌های نقش‌آفرینی غنی‌تر اشاره کرد. جدا از این حضور دو شخصیت جدید در قالب فرزندان بی.جی بلازکوویچ یکی دیگر از موارد جدید بازی است که می‌تواند حس و حال جدیدی به آن ببخشد؛ حس و حالی که گوستافسون در توصیف آن می‌گوید:

ما همیشه در بازی‌های خودمان از شخصیت مرد استفاده کرده‌ایم و حضور دو کاراکتر قابل بازی زن اتفاق جدیدی است که البته جذابیت خیلی زیادی هم دارد. از آنجایی که این نسخه در خط زمانی متفاوتی جریان دارد، حضور این شخصیت‌ها در آن منطقی خواهد بود. این دو کاراکتر در دنیایی بزرگ شده‌اند که تحت کنترل نازی‌ها بوده و والدین آن‌ها هم مدام در حال مبارزه با نازی‌ها بودند و همین مورد تاثیر خود را روی کاراکتر‌های بازی گذاشته است. انجام دادن کاری جدید و متفاوت همیشه لذت‌بخش است و به همین دلیل هم تصمیم گرفتیم تا شخصیت مرد همیشگی مجموعه را با دو شخصیت زن جایگزین کنیم؛ شخصیت‌هایی که البته به اندازه بی.جی قدرتمند هستند و این را در بازی هم حس خواهید کرد. 

پیش نمایش بازی Wolfenstein Youngblood

Wolfenstein: Youngblood با موتور اید تک 6 ساخته می‌شود که پیش از این قدرتش را در بازی Doom سال ۲۰۱۶ و همینطور نسخه قبلی ولفنشتاین نشان داده و انتظار می‌رود در یانگ‌بلاد هم شاهد جلوه‌های بصری پرزرق و برق و مخصوصا افکت‌های جذابی باشیم که می‌توانند به هیجان اثر کمک کنند. این بازی در تاریخ ۴ مرداد برای پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان، ویندوز و نینتندو سوییچ منتشر می‌شود و البته از جمله آثاری است که از سرویس گوگل استیدیا هم پشتیبانی خواهند کرد. در صورتی که قصد تجربه بازی روی پی‌سی را دارید، در ادامه می‌توانید مشخصات سیستم موردنیاز آن را مشاهده کنید:

حداقل سیستم مورد نیاز:

  • سیستم‌عامل و پردازنده‌ی ۶۴ بیتی
  • سیستم‌عامل: ویندوز ۷، ویندوز ۸.۱ یا ۱۰ (نسخه‌ی ۶۴ بیتی)
  • پردازنده:  FX-8350 یا Ryzen 5 1400 از AMD یا Core i5-3570 یا i7-3770 از اینتل
  • رم: ۸ گیگابایت
  • کارت گرافیک: Nvidia GTX 770 4GB
  • فضای خالی موردنیاز: ۴۰ گیگابایت

سیستم پیشنهادی:

  • سیستم‌عامل و پردازنده‌ی ۶۴ بیتی
  • سیستم‌عامل: ویندوز ۷، ویندوز ۸.۱ یا ۱۰ (نسخه‌ی ۶۴ بیتی)
  • پردازنده:  FX-9370یا Ryzen 5 1600X از AMD یا Core i7-4770 از اینتل
  • رم: ۱۶ گیگابایت
  • کارت گرافیک: Nvidia GTX 1060 6GB
  • فضای خالی موردنیاز: ۴۰ گیگابایت

* در برخی قسمت‌های این مقاله، از صحبت‌های تهیه‌کننده بازی در نسخه ماه ژوئن مجله پلی‌استیشن استفاده شده است. 

منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده