// سه شنبه, ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۵۹

نگاهی به اطلاعات ارائه‌شده از Legend of Zelda: Link's Awakening در E3 2019

ایجی آئونوما در جریان نمایشگاه E3 2019 گفت‌وگوی تازه‌ای را انجام داده است و در جریان آن اطلاعات مختلفی از نسخه بازسازی شده The Legend of Zelda: Link's Awakening منتشر شده است.

در بهمن ماه بود که شرکت نینتندو در برنامه نینتندو دایرکت، نسخه ریمیک بازی The Legend of Zelda: Link’s Awakening را معرفی کرد. این بازی برای اولین‌بار در سال ۱۹۹۳ روی پلتفرم گیم‌بوی منتشر شده بود و نینتندو اعلام کرده که نسخه‌ی بازسازی شده بازی برای نینتندو سوییچ به‌صورت کلی از ابتدا ساخته شده است. ازاین‌رو تیم سازنده تغییرات متعددی را ساختار بازی ایجاد کرده است. همچنین در جریان نمایشگاه E3 2019 و رویداد نینتندو دایرکت، گیم‌‌پلی بازی به‌نمایش در آمد و بازیکنان تاحدی با سیاه‌چال‌ها و گیم‌پلی Link’s Awakening آشنا شدند. در ادامه نگاهی به جزئیات منتشر شده در نمایشگاه E3 2019 خواهیم انداخت تا ببینیم این بازی نسبت به نسخه‌ی اصلی خود دستخوش چه تغییراتی شده است.

The Legend of Zelda: Link

ساختار بازی The Legend of Zelda: Link’s Awakening

Crane Game (دستگاه جایزه‌ای که بازیکنان با استفاده از بازوی مکانیکی می‌توانند جایزه‌ی خود را انتخاب کنند)، یکی از موارد جالب بازی اصلی بود که در نسخه بازسازی شده هم شاهد آن هستیم، اما به‌لطف پیشرفت تکنولوژی و اعمال تغییرات در بازی، این مینی گیم دارای ظاهری سه‌بعدی است. به‌همین منظور در بخش جوایز از عروسک یوشی و سایر محتویاتی که ماریو می‌توانست آن‌ها را بردارد، استفاده شده است تا بازیکنان درکنار کسب تجربه‌ای خاطره‌انگیز، حس‌وحال تازه‌ای را هم پیدا کنند. شاید از خود بپرسید که چرا تیم سازنده زلدا و ایجی آئونوما، تهیه کننده مجموعه The Legend of Zelda به‌سراغ این نسخه رفته‌اند؟ ایجی آئونوما در جریان گفت‌وگوی اخیر خود در E3 2019 اعلام کرده است که همیشه دوست داشته است تا نسخه Link’s Awakening را بازسازی کند، زیرا درحال حاضر ۲۶ سال از عرضه‌ی آن روی گیم‌بوی می‌گذرد و سخت می‌توان آن را در بازار پیدا کرد.

 

ایجی آئونوما در جریان گفت‌وگوی اخیر خود در E3 2019 اعلام کرده است که همیشه دوست داشته است تا نسخه Link’s Awakening را بازسازی کند

در ادامه از آنوما پرسیده شده است که باتوجه‌به ساخت The Legend of Zelda: Breath of the Wild، بازگشت به ساختار و گیم‌پلی سنتی و قدیمی این سری چه حس‌وحالی دارد؟ ایجی آئونوما در جواب اعلام کرده است که Breath of the Wild در این سری یک سنت شکن بوده است و به‌خاطر اینکه تعداد زیادی از بازیکنان این نسخه را تجربه کرده‌اند، می‌توانند با تجربه Link’s Awakening یک زلدا کلاسیک و قدیمی را هم تجربه کنند. همچنین در ادامه به این مورد اشاره کرده است که امیدواریم که گیم‌پلی بازی برای آن‌ها حس‌وحال تازه‌ای را به ارمغان بیاورد. مراحل مربوط‌به داد و ستد در بازی The Legend of Zelda: Link’s Awakening، جزو آن دسته از مراحلی بودند که آیتم‌های کاربردی را در دسترس لینک قرار می‌دادند. حال در نسخه ریمیک هم شاهد بازگشت مأموریت‌های داد و ستد هستیم.

The Legend of Zelda: Link

سیاه‌چال‌های رنگی در نسخه بازسازی شده Link's Awakening حضور دارند

ایجی آئونوما در طول گفت‌وگوی خود، در مورد چیزهای مورد علاقه‌اش در Link’s Awakening هم صحبت کرده است. یکی از کاراکترهای محبوب آنوما، Bow-Wow است که ازطریق او می‌توانید به‌نقاط مختلف از جهان بازی سفر کنید. وی به این مورد اشاره کرده است که دوست دارد Bow-Wow را مجددا مشاهده کند. ازاین‌رو احتمال می‌رود شاهد حضور این کاراکتر در نسخه ریمیک باشیم. در ادامه ایجی آئونوما از مهارت استفاده از کاراکترهای جهان ماریو به‌عنوان Cameo در بازی Link’s Awakening توسط تاکاشی تزوکا، کارگردان این بازی، سخن گفته است. اینکه استفاده از کاراکترها حس‌وحال کامیکالی داشته‌اند و باعث نشاط مخاطب می‌شدند. قطعا در نسخه بازسازی شده از Link’s Awakening هم شاهد حضور این موارد خواهیم بود و شکل‌وشمایل بازسازی شده‌شان، می‌تواند مورد جالبی باشد تا کاربران جدید بازی بتوانند حس‌وحال مشابهی نسبت به کاربران قدیمی را کسب کنند.

سیاه‌چال‌های رنگی مورد دیگری است که در نسخه بازسازی شده Link’s Awakening شاهد آن خواهیم بود. شاید نوع رنگ سیاه‌چال‌ها همانند رمان بازی نباشد، اما آن‌ها را در طول بازی مشاهده خواهیم کرد. در نسخه اصلی بازیکنان آیتم‌هایی نظیر سپر و شمشیر را باید روی دو دکمه تنظیم می‌کردند و مدام باید آیتم‌های مختلفی را برای دکمه‌های طراحی شده برای این بخش انتخاب می‌شدند. این در حالی است که Link’s Awakening و سیستم انتخاب آیتم‌ها و استفاده در طول بازی، به شما اجازه می‌دهد تا تمامی آیتم‌های خود را نظیر شمشیر، سپر، دست‌بندهای قدرت و کفش‌های پگاسوس را به‌صورت همزمان انتخاب و از آن‌ها استفاده کنید.

The Legend of Zelda: Link

سیاه‌چال‌های چمبر و نحوه ساخت سیاه‌چال‌های شخصی‌سازی شده

با کامل کردن هر سیاه‌چال، می‌توانید وارد بخش تنظیمات و اعمال تغییرات روی سیاه‌چال شوید و اتاق‌ها و بخش‌های مختلف سیاه‌چال مورد نظر را با یکدیگر ترکیب کنید

Dampe’s Shack ویژگی جدیدی است که در نسخه‌ی بازسازی شده Link’s Awakening شاهد آن خواهیم بود. این ویژگی شامل خانه‌‌های سیاه‌چال چمبر (Chamber Dungeon) می‌شود. به‌عبارتی ازطریق سیاه‌چال چمبر و ویژگی ذکر شده، می‌توانید سیاه‌چاله‌های مورد نظرتان را شخصی‌سازی کنید. در نسخه Link’s Awakening DX (پورت بازی اصلی که سال ۱۹۹۸ برای گیم‌بوی کالر عرضه شد) Camera Shop مکانی بود که به شما اجازه می‌داد که یک عکاس از لینک در جریان ماجراجویی‌اش عکس بگیرد. حال در اینجا Camera Shop جای خود را به Dampe’s Shack داده است و بازیکنان در منطقه‌ی Tal Tal Heights می‌توانند این ویژگی را پیدا کنند. در ادامه مشخص شده است که با کامل کردن هر سیاه‌چال، می‌توانید وارد بخش تنظیمات و اعمال تغییرات روی سیاه‌چال شوید و اتاق‌ها و بخش‌های مختلف سیاه‌چال مورد نظر را با یکدیگر ترکیب کنید. ازاین‌رو می‌توانید سیاه‌چال مخصوص‌به خودتان را طراحی کنید.

ایجی آئونوما همیشه قصد داشته است ویژگی را در دسترس کاربران قرار بدهد تا بتوانند سیاه‌چال‌های مخصوص‌به خودشان را طراحی کنند، اما قصد نداشته است روند انجام این کار را سخت کند. ازاین‌رو به این هدف رسید تا بازیکنان بتوانند پس از انجام و حل یک معما، آن‌ را تغییر دهند. برای مثال آن را ساده‌تر کنند، در حالی‌که همچنان چالش‌برانگیز باشد و بازیکنان از انجامش لذت ببرند. اتاق‌های یک چمبر، با در‌هایی که برای آن طراحی شده است، تعریف می‌شوند. همچنین طراحی این در‌ها باید به‌نحوی باشند که به اتاق بعدی وصل شوند. برای کامل کردن یک سیاه‌چال شخصی‌سازی شده، جدا از طراحی اتاق و در‌ها، باید یک ورودی و یک نایتمر (اتاق باس) هم طراحی کنید. نکته‌ی جالب این است که بازیکنان باید برای هر اتاق یک آیکون را تعریف کنند که این آیکون نشان می‌دهد که در اتاق مورد نظر، بازیکن باید انتظار چه مواردی را داشته باشد.

The Legend of Zelda: Link

در طول طراحی سیاه‌چال اگر یک اتاق دارای در قفل شده است، کاربر باید مطمئن شود اتاق‌‌هایی با صندوق های مختلف را طراحی کرده است تا کلید در یا در‌های قفل سیاه‌چال به‌دست بیایند. ازاین‌رو می‌توانید معمای بازی را حل کنید. یکی از موارد جالب طراحی سیاه‌چال‌ها این است که پس از استفاده از پلکان و راهروهای پله‌ای شکل، وارد یک محیط فرعی می‌شوید تا بتوانید از یک محیط به محیط دیگر بروید. این محیط فرعی به‌صورت دو بعدی طراحی شده‌اند و دشمنانی هم برای شما در نظر گرفته شده‌اند که باید آن‌ها را از بین ببرید. همچنین با طراحی سیاه‌چال، باید خودتان آن را کامل کنید و در آن به ماجراجویی بپردازید. مورد مشابهی که در بازی Super Mario Maker هم مورد استفاده قرار گرفته است.

یکی از موارد جالب طراحی سیاه‌چال‌ها این است که پس از استفاده از پلکان و راهروهای پله‌ای شکل، وارد یک محیط فرعی می‌شوید تا بتوانید از یک محیط به محیط دیگر بروید

 نینتندو برای اینکه بازیکنان بتوانند به‌خوبی نحوه‌ی طراحی یک سیاه‌چال را یاد بگیرند، از چالش‌های مختلفی استفاده کرده است که یکی از آن‌ها، Fill Up Your Hearts نام دارد. در این چالش، یک قالب چمبر را مشاهده می‌کنیم که شبیه به قلب طراحی شده است. در این قالب خانه‌های مکعبی خالی را مشاهد می‌کنید و باید آن‌ها را پر کنید. پس از پر کردن خانه‌های ذکر شده هم باید در سیاه‌چال ساخته شده به ماجراجویی بپردازید و آن را کامل کنید. دراین‌میان اشاره کنم که سیاه‌چال‌هایی که طراحی می‌کنید، دارای زمان هستند و می‌توانید خود یا دوستان‌تان را به‌چالش بکشید و امتیازها را مشاهده کنید. همچنین با تجربه‌ی مجدد، می‌توانید امتیاز و رکورد خود یا دوستان‌تان را بشکنید.

The Legend of Zelda: Link

آمیبو The Legend of Zelda: Link’s Awakening

لینک در بازی The Legend of Zelda: Link’s Awakening دارای آمیبو اختصاصی است که به بازیکنان اجازه می‌دهد از یک شدو لینک برای سیاه‌چال‌های چمبر استفاده کنند. این شدو لینک اتاق به اتاق شما را تعقیب می‌کند و اگر موفق به شکست دادن‌اش شوید، پول زیادی را کسب می‌کنید. همچنین هر آمیبو کاراکتر Legend of Zelda قابل استفاده در Link’s Awakening است و تاثیر متفاوتی در گیم‌پلی بازی دارند.

در انتها نظر شما کاربران زومجی در مورد بازی The Legend of Zelda: Link’s Awakening چیست؟ این بازی در تاریخ ۲۹ شهریور ماه (۲۰ سپتامبر) برای نینتندو سوییچ عرضه می‌شود.


منبع IGN
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده