نویسنده: محسن وزیری
// یکشنبه, ۲۱ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۰۲

گزارش زومجی از نهمین کنفرانس تجربه بازیساز انستیتو ملی بازی سازی

نهمین کنفرانس ماهانه تجربه بازیساز به همت انستیتو ملی بازی سازی پنجشنبه‌ی هفته‌ی گذشته برگزار شد و ما با حضور در این گردهمایی، گزارشی از رویدادها و سخنرانی‌های آن تهیه کرده‌ایم. همراه زومجی باشید.

انستیتو ملی بازی سازی طبق رسم هر ماهه‌ی خود، گردهمایی ماهانه بازی‌سازان یا GDX را هجدهم شهریور در مجموعه‌ی باغ زیبا برگزار کرد. این رویداد مثل همیشه با شعار «همبستگی برای بازی‌های بهتر» برگزار شده بود و دارای بخش‌های مختلفی برای بازی‌سازان و علاقه‌مندان به یادگیری بازیسازی بود. این رویداد میزبان دانش‌پژوهان دوره‌ی آنلاین انستیتو از سراسر ایران بود که گرد هم آمده بودند و علاوه بر دیدار حضوری با اساتید خود، شرکت در تجربه‌ی بازی‌ساز را تجربه کنند.

GDX

برنامه‌ی اول به مصاحبه‌ی زومجی با مهدی بهرامی، بازیساز مستقل و موفق ایرانی اختصاص داشت. بهرامی از تجربیات خود و مسیری که در بازیسازی طی نموده صحبت کرد که برای علاقه‌مندان به یادگیری نحوه‌ی ساخت بازی‌ها بسیار مفید و جالب توجه بود. در پایان مصاحبه آرش عیاری سردبیر زومجی توضیحات بیشتری در خصوص این گفتگو و بازی‌های ساخته شده توسط بهرامی ارائه داد. ویدیوی کامل مصاحبه‌ی زومجی با مهدی بهرامی را می‌توانید در زیر تماشا کنید.

| |

بخش بعدی نهمین همایش تجربه‌ی بازی‌ساز به سازندگان بازی کایدان تعلق داشت. حسین حسینیان و حسین عزیزی از تجربه‌ی ناموفق این بازی در کیک‌استاتر گفتند و درباره‌ی ایده‌ی اصلی بازی که در نوع خودش تازه و جذاب بود صحبت کردند. بازی Kaidan در سبک ترسناک چند نفره ساخته شده بود و در صورت موفقیت در کیک‌استارتر می‌توانست به یک بازی‌ خاص و منحصر به فرد تبدیل شود. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید پیش‌نمایش بازی کایدان را در زومجی مطالعه کنید.

GDX

پس از پذیرایی و گپ و گفت بازیسازها، نوبت به اعضای استارت‌آپ باران رویا رسید که درباره‌ی اتفاقات و تجربیات خود حین ساخت بازی موفق سلحشوران صحبت کنند. مسعود عسگریان مدیر گروه DreamRain از دلایل استقلال تیم و اتفاقات خوب و بد در زمان ساخت بازی ماشین جنگی، دیگر محصول این استودیو سخن گفت. ماشین جنگی بازی پرطرفداری بود اما به سوددهی نرسید و به همین دلیل، تیم سازنده تصمیم گرفتند مدتی ساخت بازی‌ها را کنار بگذارد تا با فکر باز به پروژه‌ی بعدی خود نگاه کند.

GDX

در ادامه سروش ربانی در مورد گیم‌پلی بازی ماشین جنگی ۲ توضیحاتی ارائه داد و از قسمت‌هایی که زمان انتشار بین‌المللی برای جذابیت بیشتر به بازی اضافه شد سخن گفت. شخصی‌سازی، طراحی و انتخاب‌های متفاوت از جمله این موارد بودند. عسگریان ایده‌ی اصلی ساخت بازی سلحشوران را این دانست که ما شخصیت‌های اساطیری بسیاری داریم که می‌توانند قهرمان بازی‌های رایانه‌ای باشند. تجربه‌ی عالی این بازی به خاطر این بود که آن‌ها در ابتدا یک هدف مشخص داشتند، هدفی که در مورد بازی ماشین جنگی به اندازه‌ی کافی شکل نگرفته بود و منجر به شکست بازی شد.

GDX

نهمین همایش تجربه بازی ساز در اینجا به پایان رسید تا ماه آینده با سخنرانی‌ها و برنامه‌های تازه که قطعاً مورد توجه بازیسازها و علاقه‌مندان به بازیسازی خواهد بود به کار خود ادامه دهد. زومجی نیز به عنوان پرمخاطب‌ترین وبسایت سرگرمی ایران، با گزارش ماهانه‌ی خود از این همایش در کنار علاقه‌مندان به بازی و بازیسازی خواهد بود.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده