نویسنده: فریده صالحی
// شنبه, ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۲۲:۵۹

واکنش منتقدان به فیلم Penguin Bloom - پنگوئن بلوم

مدتی پیش فیلم پنگوئن بلوم (Penguin Bloom) با بازی نائومی واتس به نمایش درآمد؛ اثری سینمایی که نتوانست امتیازات خیلی بالایی را از منتقدان مطرح جهانی دریافت کند.

فیلم Penguin Bloom یا در زبان فارسی «پنگوئن بلوم» یکی از جدیدترین آثار درام سرویس استریم نتفلیکس (Netflix) است که به‌دست کارگردان تازه‌کار و بااستعدادی به نام گلندین آیوین ساخته شده است. لازم به ذکر است که گلندین آیوین به‌تازگی حرفه کارگردانی خود را آغاز کرده است و این فیلم اولین اثر او محسوب می‌شود. در فیلم پنگوئن بلوم، بازیگران هنرمند و بااستعدادی مانند نائومی واتس در نقش سم بلوم (همسر کامرون و دختر جن)، اندرو لینکلن در نقش کامرون بلوم، گریفین موری جانستون در نقش نوآه بلوم، فلیکس کامرون در نقش روبن بلوم، ایب کلیفورد بار در نقش اولی بلوم، جکی ویور در نقش جم (مادر سم)، ریچل هاوس در نقش گای، لینا والزمن در نقش کایلی و لیزا هنسلی در نقش برون و غیره حضور داشتند و به ایفای نقش پرداخته‌اند.

مقاله مرتبط

فیلم پنگوئن بلوم در تاریخ ۱۲ سپتامبر ۲۰۲۰ (۲۲ شهریور ۱۳۹۹) در جشنواره بین‌المللی فیلم تورنتو، برای اولین‌بار به نمایش درآمد. لازم به ذکر است که این فیلم در تاریخ ۲۱ ژانویه ۲۰۲۱ (۲ بهمن) هم در سینماهای استرالیا به نمایش درآمد. علاوه‌بر این، سازندگان در نظر داشتند که این فیلم را در تاریخ ۲۷ ژانویه (۸ بهمن) در سرویس استریم نتفلیکس برای مشترکان به نمایش در بیاورند. تا به این لحظه این اثر درام امتیاز ۵۴ را از بین ۱۷ نقد فیلم و سریال که در سایت متاکریتیک قرار گرفته، به‌دست آورده است. نگارش فیلمنامه این اثر برعهده شاون گرنت و هری کریپس بوده است. این هنرمندان فیلمنامه این اثر را براساس داستانی که با همین نام و با قلم کامرون بلوم و بردلی ترور گریو منتشر شده، نوشتند. در بحث تهیه کنندگی این اثر هم اما کوپر، برونا پاپاندریا، استیو هاتنسکی، جودی مترسون و همچنین نائومی واتس فعالیت کرده بودند. این فیلم به‌طور کلی نقدهای مختلفی دریافت کرد که اکثر آن‌ها در بخش متوسط و روبه بالا قرار دارند. اکثر منتقدانی که این فیلم را تماشا کردند، معتقد بودند که این فیلم توانایی و پتانسیل این را داشت که خیلی بهتر از این‌ها ساخته شود؛ اما سرانجام بازی نائومی واتس و اندرو لینکلن بود که قوت خیلی زیادی را به آن اضافه کرد.. از طرف دیگر هم ۷۰ منتقد سایت راتن تومیتوز هم که این اثر درام را تماشا کرده بودند، نظرات مختلف و متفاوتی درباره آن داشتند و امتیاز کلی ۶۶ درصد را برای آن ثبت کرده‌اند.

از آن‌جا که مدتی است فیلم Penguin Bloom در سرویس استریم نتفلیکس و سینماهای استرالیا نمایش داده شده است، سایت‌های بین‌المللی معتبر و محبوب در زمینه نقد فیلم و سریال، نقد و امتیاز‌های خود را برای این فیلم منتشر کرده‌اند. در ادامه مروری بر امتیازهای فیلم Penguin Bloom از دید سایت‌های معتبر دنیا خواهیم داشت؛ اما پیش از آن می‌توانید خلاصه‌ی داستان این فیلم را که منتشر شده هم بخوانید:

در سال ۲۰۱۴، سامانتا بلوم به همراه همسر خود یعنی کامرون و سه فرزندشان برای یک سفر به مقصد تایلند، خانه خود در استرالیا را ترک می‌کنند. در طی همین دوران جذاب و لذت‌بخش، افتادن سم از ارتفاع زیادی باعث شد که مهره‌هایش از دو نقطه دچار آسیب شود. سم که در گذشته زن پر جنب‌وجوش، موج‌سوار و ماجراجویی بود، بعد از فلج شدن از ناحیه سینه به پایین، دیگر خودش را نمی‌شناخت. او ماه‌های زیادی را با افسردگی پشت سر گذاشت و این سوال برایش به وجود آمد که حالا او در دنیا و خانواده خودش، چه جایگاهی دارد. یک سال بعد از این حادثه، فرزندان این خانواده یک بچه کلاغ آسیب‌دیده را که پیدا کرده بودند، به خانه آوردند. سم با احتیاط با این پرنده سفید و مشکی که بچه‌ها نام «پنگوئن» را برایش انتخاب کرده بودند، ارتباط برقرار می‌کرد. مدت زیادی طول نکشید که پیوندی بین او و این عضو جدید برقرار شد؛ پیوندی که تمام زخم‌های احساسی او را درمان کرد و باعث تعجب همسر و فرزندان، مادرش و مهم‌تر از همه، خودش شد.

پرنده پنگوئن بلوم در حال نگاه کردن به نائومی واتس در فیلم Penguin Bloom

حال بیایید با هم نگاهی به واکنش منتقدین به Penguin Bloom بیندازیم:

ریچارد روپر | شیکاگو سان تایمز

۷۵ از ۱۰۰

واتس چه بازیگر آفتاب‌پرستی به نظر می‌آید؛ او آنقدر در کار خودش حرفه‌ای است که بدون هیچگونه جلب توجهی، خیلی سریع در نقش‌های مختلف خود لیز می‌خورد و درست همانند خود آن فرد، ایفای نقش می‌کند. تقریبا همه ما می‌دانیم که او چقدر حرفه‌ای و کار بلد است. در این فیلم هم او اجرای فوق‌العاده زیبایی در قالب سم را برای ما به نمایش گذاشت.

کیت اربلند | ایندی وایر

۶۷ از ۱۰۰

درام‌های مختلفی روی هم انباشته شده‌اند؛ برخی از آنها واضح است و برخی دیگر نه. فیلم Penguin Bloom هم به نوبه‌ی خودش پیش از اینکه در مسیر اصلی قرار بگیرد، پیچ و خم زیادی را پشت سر می‌گذارد. ممکن است که مسیر این فیلم قابل پیشبینی باشد، اما زمانی که واقعا اوج می‌گیرد، صحنه‌های خیلی زیبایی را می‌توان در آن مشاهده کرد.

جان دفور | هالیوود ریپورتر

۶۰ از ۱۰۰

نائومی واتس و اندرو لینکلن جدیت و وقار خیلی زیادی را به این فیلم اضافه کردند؛ اگر آنها نبودند، این فیلم به‌طرز دردناکی تلاش می‌کرد تا داستان یک تولد دوباره را تعریف کند.

اعضای خانواده بلوم در حال بازی کردن با یکدیگر در فیلم Penguin Bloom

کارلا میر | سان فرانسیسکو کرونیکل

۵۰ از ۱۰۰

پنگوئن واضح‌ترین و مشخص‌ترین شخصیت این فیلم محسوب می‌شود. ما داستان منشاء و خواستگاه این پرنده را می‌دانیم ولی اطلاعات زیادی از بقیه وجود ندارد.

تیم گریرسون | اسکرین دیلی

۵۰ از ۱۰۰

به محض اینکه مسیر روایت این فیلم واضح و مشخص می‌شود، فیلم پنگوئن بلوم دیگر هیچگونه شگفتی واقعی‌ای برای نمایش دادن ندارد؛ فقط یک سری بیت‌های دوست‌داشتنی و در عین حال قابل پیشبینی در داستان وجود دارد.

تامریس لافلی | ورایتی

۴۰ از ۱۰۰

واتس با زیرکی تمام، نقش خود را با ظرافت و نرمی زیادی ایفا می‌کند؛ به جای اینکه یک سری مسائل کلیشه‌ای را به نقش خود بیاورد. اجرای او آنقدر با ترکیب نگاه محزون و حالت‌هایی که دارد، هماهنگ است که تا حد زیادی به فیلم Penguin Bloom کمک می‌کند که با احترام کامل، ماجراجویی شخصیت خود را به نمایش بگذارد.

همچنین در پایان و به‌عنوان جمع‌بندی باید گفت که فیلم Penguin Bloom نمره‌هایی کسب کرده که باعث می‌شوند بتوانیم آن را اثری متوسط و نسبتا سرگرم‌کننده بدانیم؛ بنابراین اگر با مطالعه قسمت مقدمه این پست و نظرات منتقدین، حس می‌کنید که این اثر مطابق با سلیقه شما است، پس ما هم تماشای آن را به شما کاربران خوب زومجی پیشنهاد می‌کنیم.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده