نویسنده: علی نوروزی
// یکشنبه, ۲۷ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۱۵

فیلم لایو-اکشن Tintin در دست ساخت قرار دارد

یک فیلم لایو-اکشن از بیست‌وپنجمین کتاب مجموعه‌ی «ماجراهای تن‌تن» در دست ساخت است که به ماجراهای سرقت زمرد کاستافیوره می‌پردازد.

نزدیک به یک دهه از زمان اکران انیمیشن The Adventures of Tintin: The Secret of the Unicorn (ماجراهای تن‌تن: راز اسب شاخدار) می‌گذرد و درحالی‌که طرفداران همچنان منتظر انتشار جزئیات بیشتری از قسمت دوم این سه‌گانه از سوی استیون اسپیلبرگ و پیتر جکسون هستند، به‌تازگی ساخت یک اقتباس سینمایی تازه از این مجموعه‌ی محبوب تأیید شده است. در میان تازه‌ترین اخبار سینما و تلویزیون مطلع شدیم که پاتریس لوکنت، کارگردان فیلم The Man on the Train (مردی در قطار) مشغول تولید یک لایو-اکشن با اقتباس از مجموعه‌ی تن‌تن است.

براساس گزارش رسانه‌ی فرانسوی فیگارو، پاتریس لوکنت می‌خواهد یک لایو-اکشن با اقتباس از کتاب The Castafiore Emerald (جواهرات کاستافیوره)، بیست‌وپنجمین کتاب از مجموعه کتاب‌های The Adventures of Tintin (ماجراهای تن‌تن) نوشته‌ی هرژه بسازد که وقایع آن تماماً در املاک آبا و اجدادی کاپیتان هادوک در کاخ مارلین اسپایک اتفاق می‌افتد و به ماجراهای سرقت زمرد گران قیمت کاستافیوره می‌پردازد. در این ماجرا افراد زیادی متهم شناخته می‌شوند و در نهایت انگشت اتهام به‌سوی کولی‌ها و میمون دست‌آموزشان گرفته می‌شود، حال آن‌که واقعیت غیر از این است. در ادامه تن‌تن موفق به کشف راز این سرقت می‌شود و درمی‌یابد که دزدی این شی گران‌بها کار کولی‌ها نبوده است.

انیمیشن The Adventures of Tintin: The Secret of the Unicorn به کارگردانی استیون اسپیلبرگ

در بخش دیگری از این گزارش آمده است که پاتریس لوکنت بدون مشکل مشغول توسعه‌ی پروژه است. این کارگردان فرانسوی قبلاً بازیگران نقش کاپیتان هادوک و بیانکا کاستافیوره را نیز انتخاب کرده است، اما هنوز بازیگری را برای ایفای نقش تن‌تن در نظر ندارد. البته ظاهراً مشکلاتی بر سر امتیاز پخش آن بین پارامونت فرانسه و دارندگان حقوق تن‌تن وجود دارد که انتظار می‌رود تا زمان فراغت پاتریس لوکنت از فیلم‌برداری فیلم Maigret and the Dead Girl (مگره و دختر مُرده) حل‌وفصل شود که برای فیلم‌برداری در اوایل سال ۲۰۲۱ میلادی برنامه‌ریزی شده است.

انیمیشن «ماجراهای تن‌تن: راز اسب شاخدار» به کارگردانی استیون اسپیلبرگ در سال ۲۰۱۱ روی پرده‌ی سینما رفت و با بودجه‌ی ۱۳۵ میلیون دلاری توانست ۳۷۴ میلیون دلار در سراسر جهان فروش داشته باشد. این انیمیشن که جیمی بل، اندی سرکیس، سایمون پگ، نیک فراست، دنیل کریگ و گاد الماله را در گروه صداپیشگانش داشت، ماجراهای تن‌تن و سگش را دنبال می‌کرد که پس از خرید ماکت یک کشتی کوچک با نام یونیکورن در بازار شهر بروکسل متوجه می‌شود که نقشه‌ی گنج غرق‌شده‌ی سر فرانسیس در آن پنهان شده است، اما سه ماکت مشابه آن برای نمایش مکان گنج وجود دارد. تن‌تن ماجراجویی جدیدی را برای یافتن ماکت‌های دیگر آغاز می‌کند و در این مسیر با مرد شیطان صفتی با نام ساخارین مواجه می‌شود که به‌دنبال آن نقشه‌ها است و از هیچ کاری برای دستیابی به آن‌ها دریغ نمی‌کند. 


منبع FlickeringMyth
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده