نویسنده: مهرداد داودی
// شنبه, ۲۳ فروردین ۱۳۹۹ ساعت ۲۳:۵۹

ابراهیم عامریان درباره وضعیت اکران آنلاین صحبت‌هایی کرد

ابراهیم عامیان، تهیه کننده فیلم سینمایی «انفرادی» در خلال صحبت در باب اکران آنلاین به این فیلم نیز اشاره می‌کند.

بنابر جدیدترین اخبار سینمای ایران؛ ابراهیم عامریان، تهیه کننده سینمای ایران، درباره اکران آنلاین صحبت‌هایی کرده است. وی همچنین درباره اکران فیلم سینمایی «انفرادی» که خود آن را تهیه کرده است، صحبت‌هایی به دست داده است. عامریان می‌گوید «انفرادی» در سال ۱۳۹۹ روی پرده خواهد رفت. او همچنین در باب اکران آنلاین، به ضررهای احتمالی آن اشاراتی داشته است. در ادامه صحبت‌های وی را می‌خوانیم. عامریان درباره فیلم سینمایی «انفرادی» به شرح زیر گفت:

با توجه به اینکه «انفرادی» در ژانر کمدی- اکشن تولید شده است، منتظر شرایط مناسب برای اکران آن در زمان بازگشت سلامت به جامعه و اعتماد عمومی به مکان‌های فرهنگی هستیم.

عامریان با اشاره به نکات مثبت و نفی اکران آنلاین ادامه داد:

طرح خوبی است اما باید جلوی دانلود غیرقانونی آن گرفته شود، اگر قرار باشد امروز فیلمی اکران و فردا در فضای مجازی شاهد نسخه دانلود شده غیر قانونی آن باشیم فیلمساز متضرر می‌شود، چون هزینه‌ای برای دیدن آن پرداخت نمی‌شود.

وی افزود:

جریان قاچاق در یوتیوب را به راحتی می‌توان کنترل کرد، اما در تلگرام به علت فیلتر بودن نمی‌توان به نتیجه رسید، به‌عنوان نمونه زمانی که «تگزاس» قاچاق شد و با تلگرام مکاتباتی در جهت رفع این مشکل داشتیم به علت قضیه فیلترینگ در ایران، با جواب منفی روبه‌رو شدیم.

عامریان به قرار زیر اکران آنلاین را اتفاقی مثبت قلمداد کرد:

در کل پخش آنلاین در کنار سینما اتفاق مثبتی است، چون برخی هزینه‌ها کاهش پیدا می‌کند، تعداد مخاطبان افزایش می‌یابد، برخی از فیلم‌ها تمایل به این نوع اکران دارند و برای خانواده‌ها مقرون به صرفه است و... البته قیمت ۱۲ هزار تومان برای شرایط فعلی مناسب است، اما در صورت جدی‌تر شدن آن، می‌توان شرایط خرید بلیت به خصوص در تعداد و قیمت آن را تغییر داد.

ابراهیم عامریان درباره نمایش فیلم‌های کم‌فروش گفت:

نکته مهم دیگر اینکه فرض کنیم ۲۰ فیلم متوسط و یا ضعیف در فروش، نمایش آنلاین داشته باشند، این باعث می‌شود از ترافیک اکران کم شود، به خصوص در حال حاضر که سه زمان اکران خوب را از دست دادیم.

شما کاربران زومجی چه نظری درباره صحبت‌های ابراهیم عامریان دارید؟


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده