نویسنده: مسیح کریمی
// سه شنبه, ۱۰ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۳۲

سید مید، طراح فیلم بلید رانر در سن ۸۶ سالگی در گذشت

سید مید، هنرمند و طراح با سابقه و تحسین شده آثاری چون فیلم ‌Blade Runner، در سن ۸۶ سالگی دار فانی را وداع گفت.

در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، یکی از هنرمندان با سابقه و الهام بخش هالیوود فوت کرده است. طبق خبری که هالیوود ریپورتر منتشر کرده، سید مید، هنرمند، طراح با سابقه و هنرمند هنر مفهوم، در سن ۸۶ سالگی دار فانی را وداع گفته است. سید مید بیشتر برای طراحی آثار علمی تخیلی شناخته می‌شود که از جمله مهمترین آثار او می‌توان به فیلم Blade Runner (بلید رانر)، فیلم Tron (ترون)، فیلم Aliens (بیگانه‌ها)، فیلم Star Trek: The Motion Picture (پیشتازان فضا: فیلم)، فیلم 2010، فیلم Short Circuit (اتصال کوتاه)، فیلم Timecop (پلیس زمان)، فیلم Mission: Impossible III (مأموریت: غیرممکن ۳)، فیلم Johnny Mnemonic (جانی منومیک)، فیلم Elysium (الیسیوم)، فیلم Tomorrowland (سرزمین فردا) و فیلم Blade Runner 2049 (بلید رانر ۲۰۴۹) اشاره کرد.

همچنین مید طراحی انیمه Yamato 2520 و انیمه Turn-A Gundam را نیز بر عهده داشته است. سید مید در واقع یک طراح صنعتی بود که از کار خودش در این حرفه برای طراحی خود الهام می‌گرفت که حتی باعث می‌شد تا طراحی‌های او در یک دنیای فانتزی و خیالی نیز رنگ واقعیت بیشتری به خود بگیرد. او مطمئنا بیشتر برای طراحی ساختمان‌ها، محیط‌های تاریک و شهر دیدنی و نئونی فیلم Blade Runner به‌کارگردانی ریدلی اسکات که در سال ۱۹۸۲ منتشر شد، شناخته می‌شود که یکی از تاثیر گذارترین فیلم‌های تاریخ سینما نیز به حساب می‌آید.

همچنین یک مستند براساس زندگی سید مید با نام Visual Futurist: The Art & Life of Syd Mead در سال ۲۰۰۶ نیز منتشر شده است. در پی درگذشت این هنرمند فوق العاده، شخصیت‌های زیادی از جمله ایلان ماسک این اتفاق تلخ را تسلیت گفتند و حتی تصاویری از طرح‌های او را به اشتراک گذاشته‌اند که می‌توانید بخشی از این تصاویر را نیز مشاهده کنید:


منبع Comingsoon
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده