نویسنده: مهرداد داودی
// یکشنبه, ۲۳ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۴۵

اطلاعات تازه‌ای از سریال «جیران» به کارگردانی حسن فتحی منتشر شد

به تازگی اخبار و اطلاعات تازه‌ای از سریال «جیران» به کارگردانی حسن فتحی منتشر شده است.

مدتی پیش خبر صدور پروانه ساخت سریال جدید حسن فتحی با نام «جیران» منتشر شد. به تازگی و بنابر جدیدترین اخبار سینمای ایران، اخبار و جزییات تازه‌ای از سریال منتشر شده‌اند. تهیه‌کننده «جیران»، یعنی اسماعیل عفیفه به تازگی در مصاحبه‌ای از آغاز پیش‌تولید این سریال خبر داده است. وی از وضعیت ساخت این سریال ایرانی به شرح زیر صحبت کرده است:

فیلمنامه‌ سریال «جیران» در جلسات اخیر شورای پروانه آثار غیرسینمایی، پروانه ساخت گرفته است. فیلمنامه این سریال تاریخی را احسان جوانمرد و حسن فتحی نوشته‌اند و با کارگردانی حسن فتحی ساخته خواهد شد.

تهیه‌کننده جیران افزود:

پیش‌تولید، ساخت و انتخاب لوکیشن‌های «جیران» در تهران آغاز شده است و به‌زودی عوامل و بازیگران این سریال معرفی خواهند شد.

همچنین این تهیه‌کننده ذکر جزئیات درباره سریال را به اخباری که به صورت رسمی از سوی روابط عمومی پروژه ارسال می‌شود، موکول کرد.

سریل «جیران» به کارگردانی حسن فتحی، تهیه‌کنندگی اسماعیل عفیفه و نویسندگی احسان جوانمرد ساخته خواهد شد. حسن فتحی سریال‌سازی را از سال ۱۳۷۲ با سریال «همسایه‌ها» آغاز کرد. وی تاکنون سریال‌هایی مانند «شهرزاد»، «پهلوانان نمی‌میرند» و «مدار صفر درجه» را ساخته است. وی با سریال‌های «شهرزاد» و «میوه ممنوعه» در جشن‌هایی مانند «حافظ» و جشن شبکه جام جم برنده جایزه شده است. داستان سریال «جیران» به شرح زیر منتشر شده است:

زنهار که طراز و طریقت گم شده و مجاز و حقیقت به هم آمیخته. سهم رعیت کابوس است و سهم سلطان تخت طاووس. کجاست تدبیر کریم‌خان که تاج شاهی پس بگیرد از ما ندانم‌کارها؟ کجاست شمشیر نادر که انتقام بکشد از ما خراب‌کارها؟ مملکت آشفته است و امیرکبیر در گور خفته است. هر نامی آبستن ننگ است و هر صلحی آبستن جنگ. آدمیزاد قبله عالم هم که باشد پناه می‌خواهد. قلعه‌ای می‌خواهد که جان‌پناهش باشد. برای اولاد آدم هیچ قلعه‌ای محکم‌تر از عشق نیست. بدهید همه‌جا جار بزنند که : ایها الناس! دیروز در حوالی تجریش پادشاه شما عاشق شد...

نظر شما کاربران زومجی در مورد اطلاعات تازه سریال «جیران» چیست؟


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده