نویسنده: رضا علمی
// سه شنبه, ۴ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۰۱

جیل سولووی فیلم Red Sonja را کارگردانی خواهد کرد

جیل سولووی، کارگردان سریال Transparent آمازون پرایم، نویسندگی و کارگردانی فیلم Red Sonja شرکت میلینیوم فیلمز را انجام خواهد داد.

جیل سولووی، بازیگر، شورانر، تهیه‌کننده، نویسنده و کارگردان آثار تلویزیونی که خالق مجموعهٔ تلویزیونی  Transparent (شفاف) شبکه آمازون پرایم نیز بوده است، برای نویسندگی فیلمنامه و کارگردانی فیلم Red Sonja (سونیای سرخ) که محصول شرکت میلینیوم فیلمز (Millennium Films) است، انتخاب شد؛ سایت خبری هالیوود ریپورتر (THR) این خبر را به‌صورت رسمی تأیید کرده است.

Sonja

جیل سولووی نویسندگی و کارگردانی آثاری چون United States of Tara (ایالات متحده تارا)، Six Feet Under (شش فوت زیر زمین)، Afternoon Delight (لذت بعد از ظهر) را در کارنامه دارد و فیلم Afternoon Delight در جشنواره فیلم ساندس ۲۰۱۳ حضور داشت و جایزه بهترین کارگردانی را نصیب جیل سولووی کرد. پیش‌تر قرار بود برایان سینگر، کارگردان معروف هالیوود، کارگردانی این پروژه را بر عهده داشته باشد که گویا تصمیم سازندگان عوض شده است و وی را دیگر در پشت صندلی کارگردانی فیلم Red Sonja نخواهیم دید. البته صحبت‌هایی هم پیش آمده بود که میلینیوم فیلمز این فیلم را به‌دلیل گزارشاتی مبنی بر مشکلات رفتاری و دیگر موارد از وی گرفته است که نه به این دلیل، بلکه به‌دلیل عدم همکاری شرکت‌های بزرگ در پخش فیلم باتوجه‌به بدنام شدن سینگر، این تصمیم گرفته شده است که البته فرقی هم درنهایت ندارد و سینگری در کار نخواهد بود.

رابرت ای هاوارد، خالق شخصیت «سونیای سرخ» است و روی توماس نویسندگی داستان‌های مربوط‌به این شخصیت شمشیر به‌دست و ساحره را انجام داده است. بری ویندسور اسمیت نیز تصاویر هنری این شخصیت را برای مارول کمیک در سال ۱۹۷۳، خلق کرد. مجموعه داستان‌های شخصیت «سونیای سرخ» هنوز هم ازطریق انتشارات داینامیت اینترتینمنت (Dynamite Entertainment) منتشر می‌شود. اوی لرنر، تهیه‌کننده معروف سینمای هالیوود، پس از دیدن موفقیت شخصیت «واندر وومن» شرکت برادران وارنر (Warner Bros) تصمیم به‌ساخت فیلمی از این شخصیت مو قرمز گرفته است که البته این دو شخصیت کم وجه تشابه ندارند و شاید سانجا نیز همچون دایانا روی پرده موفق به کسب درآمد شود.

اولین بار، یازده سال پیش بود که رابرت رودریگز اعلام کرد که تصمیم به‌ساخت فیلم Red Sonja را دارد و در آن زمان قرار بود رز مک‌گوان نقش این شخصیت را ایفا کند. چند سال بعد نیز سایمون وست برای ساخت فیلم اعلام آمادگی کرد و در نسخه‌ای که وی قصد ساختش را داشت، امبر هرد به‌عنوان بازیگر اصلی در نظر گرفته شده بود؛ هیچ‌کدام از پروژه‌ها استارت هم نخوردند. البته در سال ۱۹۸۵ فیلمی از روی این شخصیت به‌کارگردانی ریچارد فلایشر ساخته شد و بریگیته نیلسن نقش این شخصیت را ایفا کرد؛ فیلمی که بسیار ضعیف بود و با بودجه ۱۸ میلیون دلاری، ۶ میلیون دلار فروش داشت.


منبع Comingsoon
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده