نویسنده: مهرداد داودی
// یکشنبه, ۵ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۵۸

تهیه کننده فیلم متری شیش و نیم از پروسه ساخت آن می‌گوید

سید جمال ساداتیان، تهیه کننده فیلم سینمایی «متری شیش و نیم» به تازگی از پروسه ساخت این اثر صحبت کرده است. با زومجی همراه باشید.

فیلم متری شیش و نیم یکی از فیلم‌های مورد توجه سی و هفتمین دوره جشنواره فیلم فجر بود. این فیلم سینمایی حتی تا مرز کنار گذاشته شدن از جشنواره نیز پیش رفت. به تازگی و بنابر جدیدترین اخبار سینمای ایران، سید جمال ساداتیان در مصاحبه‌ای درباره روند ساخت این فیلم صحبت کرده است. ساداتیان در نشست نقد این فیلم، پس از نمایش فیلم «متری شیش و نیم» گفت:

خوشحالم که پای فیلم ما در دانشگاه‌ها باز شده است و قطعاً هر اثری که ساخته می‌شود خالی از ضعف نیست؛ مخصوصاً که کار کردن در حوزه‌های علوم انسانی کار سختی است.

ساداتیان در ادامه درباره حضور افراد معتاد به جای هنروران گفت:

اگر می‌خواستیم همه چیز را بسازیم تامین امکاناتش سخت بود؛ زیرا باید عین همان چیزی که در فیلمنامه وجود داشت را به تصویر می‌کشیدیم. بنابراین در فضای واقعی این کار را انجام دادیم و نکته دیگر این است که کسانی که معتاد بودند بهتر می‌توانستند این تصویر را به ما بدهند.

وی در ادامه با اشاره به تغییر پنج‌باره‌ی فیلم «متری شیش و نیم» در جریان جشنواره فجر اضافه کرد:

ما برای اکران نشدن این فیلم در روز اول جشنواره، شبانه تا ساعت ۴ صبح جلسه داشتیم تا بتوانیم صحبت کنیم و مشکلات حل شود. اشکال ما در ایران این است که زبان سینما با بخشنامه‌ها یکسان نیست و باید تعاملات و همسان سازی به وجود بیاید تا بتوانیم همدیگر را تحمل کنیم و چهارتا دیالوگ، سازمانی را به هم نریزد. البته در برخی قسمت‌های فیلم، سکانس‌هایی داشتیم که در زمان ساخت حذف شد و مفهوم فیلم را تغییر می‌داد.

چندی پیش بود که مشخص شد در ابتدا قرار بوده تا شهاب حسینی نیز در «متری شیش و نیم» نقش آفرینی کند، ساداتیان در این‌باره گفت:

قرار بود شهاب حسینی نقش ناصر را بازی کند، پیمان معادی جای خودش بود و نقش پلیس دوم را نوید محمد زاده ایفا کند اما وقتی شهاب حسینی حذف شد، این جابه‌جایی‌ها صورت گرفت.

سید جمال ساداتیان در انتها درباره استفاده از بخش‌های حذف‌شده‌ی فیلم در تیزرهای تبلیغاتی، چنین گفت:

بنای ما این است که در برخی آنونس‌هایمان از بخش‌های حذف شده فیلم استفاده کنیم.

فیلم سینمایی «متری شیش و نیم» به کارگردانی سعید روستایی، تهیه‌کنندگی سید جمال ساداتیان، با بازی پیمان معادی، نوید محمدزاده و فرهاد اصلانی جلوی دوربین رفته است.

نظر شما کاربران زومجی درباره صحبت‌های سید جمال سادانیان چیست؟


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده