نویسنده: آریا بهپور
// پنجشنبه, ۲۰ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۳۳

تهیه‌کنندگان فیلم Sharknado نسخه پارودی فیلم Aladdin را می‌سازند

کمپانی The Asylum که به خاطر تولید فیلم‌های درجه دو معروف است، نسخه‌ متفاوتی از فیلم علاالدین را تهیه خواهد کرد.

فیلم علاالدین (Aladdin)، محصول کمپانی والت دیزنی تنها فیلم سینمایی‌ای نیست که این روزها بر اساس ماجراهای این شخصیت در دست ساخت است و کمپانی The Asylum هم به سراغ کار روی فیلم دیگری در مورد علاالدین رفته است که به شکل پارودی (فیلم هجو) تهیه می‌شود.

این کمپانی مستقل را بیشتر به خاطر تولید محصولاتی درجه دو و به اصطلاح بی‌مووی (B-Movie) می‌شناسیم؛ فیلم‌هایی با بودجه‌های کم و کیفیت تولیدی پایین که اکثراً به جای اکران در سینماها، به صورت مستقیم وارد اینترنت و بازار محصولات خانگی می‌شوند و تا امروز نمونه‌هایی مثل Transmorphers ،Snakes on a Train ،Sharknado و Abraham Lincoln Vs Zombies را از این کمپانی دیده‌ایم. رسانه‌ها به محصولاتی از این دست لقب Mockbuster داده‌اند؛ به معنای فیلم‌هایی که با استفاده از نامی مشابه با آثار معروف ساخته می‌شوند تا با کمک گرفتن از هیاهوی تبلیغاتی آن فیلم‌ها، فروش خود را تأمین کنند؛ مثل Transmorphers که هم‌زمان با فیلم Transformers در سال ۲۰۰۷ ساخته شد و حتی چند روز قبل از اکران فیلم اصلی Transformers در آمریکا، به شکل DVD عرضه شد.

اکنون The Asylum قصد انجام چنین کاری را با فیلم علاءالدین دارد و در چند وقت اخیر در حال استخدام بازیگرانی برای نقش‌های علاءالدین و جینی بوده است. البته در این میان اثری از شخصیت‌های دیگر مثل جعفر و یاسمین به چشم نمی‌خورد؛ زیرا برخلاف علاءالدین و جینی که کپی رایتی ندارند، حق استفاده از سایر شخصیت‌ها در انحصار دیزنی است. ولی به هر حال می‌توان انتظار داشت آن‌ها را هم با نام‌های دیگری در فیلم ببینیم. در مورد داستان کلی فیلم هم احتمالاً با همان ماجراهای اثر دیزنی طرف باشیم که این استودیو روایتی پارودی از آن تولید خواهد کرد.

با اینکه فیلمبرداری این نسخه از علاءالدین از یک هفته دیگر در لس آنجلس آغاز می‌شود، ولی با توجه به سوابق The Asylum و کیفیت پایین محصولات آن‌ها می‌توان انتظار داشت تولید فیلم خیلی زود به پایان برسد و احتمالاً در بازه‌ی زمانی نزدیک به اکران فیلم اصلی، این اثر هم به دست مشتریانش برسد.

فیلم Aladdin به کارگردانی گای ریچی و بازی منا مسعود (علاءالدین) و ویل اسمیت (جینی) در تاریخ ۲۴ می ۲۰۱۹ (۳ خرداد ۱۳۹۸) اکران خواهد شد.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده