نویسنده: مهرداد داودی
// پنجشنبه, ۲۲ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۲۹

گزارش فروش سینمای ایران: آخرین هفته صدرنشینی هزارپا در راستای توقف اکران فیلم های کمدی

در هفته توقف اکران فیلم‌های کمدی، درآمد کلی فیلم رضا عطاران و جواد عزتی سی و پنج میلیاردی شد و تنگه ابوقریب به سه میلیارد و هشتصد میلیون تومان رسید. با گزارش فروش سینمای ایران همراه زومجی باشید.

این هفته به احتمال بسیار زیاد آخرین هفته یا حداقل یکی از آخرین هفته‌های صدرنشینی «هزارپا»، پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینمای ایران است. با توجه به اینکه در این هفته اکران فیلم‌های کمدی متوقف شده است و از چهارم مهر نیز چند فیلم مورد انتظار اکران خواهند شد، می‌توان در آینده انتظار جدولی پویا و متغیر و نه این چنین بی‌حرکت را داشت. به هر حال، فیلم سینمایی «هزارپا» ساخته ابوالحسن داودی در این هفته که دهمین هفته اکرانش بود، در ۱۶۶ سالن به نمایش در آمد و یک میلیارد و ششصد و چهار میلیون تومان کسب کرد. درآمد کلی این فیلم همچنین به رقم بسیار قابل توجه سی و پنج میلیارد و چهارصد و هفتاد و هفت میلیون تومان رسید.

تنگه ابوقریب

رتبه دوم این هفته به مانند هفته قبل در اختیار «تنگه ابوقریب» است. ساخته بهرام توکلی در پنجمین هفته اکرانش در صد و شصت و هفت سالن به نمایش در آمد و ششصد و بیست و یک میلیون تومان کسب کرد. این فیلم حالا به درآمد کلی سه میلیارد و هشتصد و سیزده میلیون تومان رسیده است. رتبه سوم این هفته نیز در اختیار یک فیلم تکراری است. فیلم سینمایی «دم سرخ‌ها» در این هفته که ششمین هفته اکرانش است دویست و هشتاد و هشت میلیون تومان فروخت. این رقم درآمد کلی فیلم را به دو میلیارد و سیصد و هشتاد میلیون تومان رساند.

شعله ور

رتبه چهارم این هفته در اختیار «کاتیوشا» ساخته علی عطشانی است. این فیلم در هفتمین هفته اکرانش در شصت و یک سالن به نمایش در آمد و صد و نود سه میلیون تومان کسب کرد. مجموع درآمد «کاتیوشا» حالا به دو میلیارد و چهل و شش میلیون رسیده است. رده پنجم این هفته نیز در اختیار «شعله ور» ساخته حمید نعمت الله است. این فیلم سینمایی در چهارمین هفته اکرانش در هشتاد و سه سالن به نمایش در آمد و صد و هشتاد و پنج میلیون تومان فروخت. شعله ور حالا به درآمد کلی هفتصد و پنجاه و چهار میلیون تومان رسیده است.

ده فیلم پرفروش هفته گذشته

ردیفنام فیلمهفتهفروش هفتگی(تومان)
۱هزارپا۱۰۱,۶۰۴,۳۱۲,۰۰۰
۲تنگه ابوقریب۵۶۲۱,۵۱۱,۰۰۰
۳دم سرخ ها۶۲۸۸,۶۴۱,۰۰۰
۴کاتیوشا۷۱۹۳,۳۵۷,۰۰۰
۵شعله ور۴۱۸۵,۸۷۶,۰۰۰
۶داش آکل۲۸۹,۵۴۶,۰۰۰
۷دارکوب۱۱۵۰,۱۳۴,۰۰۰
۸خاله قورباغه۱۱۴۹,۰۸۳,۰۰۰
۹آخرین بار کی سحر را دیدی؟۲۴۷,۵۴۶,۰۰۰
۱۰همه چی عادیه۴۴۴,۶۲۳,۰۰۰


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده