نویسنده: رضا علمی
// یکشنبه, ۱۳ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۰۱

مراحل تولید و فیلمبرداری فیلم Jojo Rabbit آغاز شد

کمپانی فاکس سرچ‌لایت پیکچرز به‌صورت رسمی اعلام کرد مراحل تولید و فیلمبرداری فیلم Jojo Rabbit (خرگوش جوجو) تایکا وایتیتی آغاز شده است.

کمپانی فاکس سرچ‌لایت پیکچرز (Fox Searchlight Pictures) به‌صورت رسمی اعلام کرد مراحل تولید و فیلمبرداری صحنه‌های اصلی فیلم Jojo Rabbit (خرگوش جوجو) در شهر پراگ کشور جمهوری چک، آغاز شده است. پیش‌تر حضور ربل ویلسون، اسکارلت جوهانسون و سم راکول در فیلم JoJo Rabbit تأیید و اعلام شده بود؛ ویلسون قرار است نقش شخصیتی به‌نام فرلاین رم را در این فیلم بازی کند. او یک مربی بی‌رحم و سختگیر در اردوگاه جوانان هیتلر است که مرد جوانی به‌تازگی به آن پیوسته است. جوهانسون قرار است نقش مادر جوجو را در فیلم JoJo Rabbit بازی کند. سم راکول نیز قرار است نقش یک سروان حزب نازی را ایفا کند که کمپ دوران جوانی هیتلر را می‌گرداند. از قرار معلوم سم راکول تصمیم دارد حتی شخصیتی جنجالی‌تر از شخصیت پلیسی را که در فیلم Three Billboards Outside Ebbing, Missouri (سه بیلبورد خارج از ابینگ، میزوری) به نمایش گذاشت ایفا کند. وی در نودمین مراسم اسکار، موفق به دریافت جایزهٔ اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد، برای بازی در نقش افسر جیسون در فیلم Three Billboards Outside Ebbing, Missouri شد.

فیلم JoJo Rabbit داستان یک پسر بچه به‌نام جوجو را روایت می‌کند که مایل است بخشی از جوانان وفادار به هیتلر باشد و در تصوراتش دوست خیالی آدولف هیتلر هم است. او یک دختر یهودی در اتاق زیر شیروانی‌اش پیدا می‌کند و به دنبال پیدا کردن راهی برای خلاصی از این دختر است. تایکا وایتیتی، کارگردان فیلم Thor: Ragnarok (ثور: راگناروک) و فیلم Hunt for the Wilderpeople (شکار برای مردم وحشی)، کارگردانی و کار نوشتن فیلمنامه فیلم JoJo Rabbit را بر عهده دارد و همچنین قرار است یکی از نقش‌های فیلم را بازی کند. وایتیتی قرار است نقش دوست خیالی آدولف هیتلر را در فیلم JoJo Rabbit بازی کند. او در واقع تصویری از چهره تبلیغاتی یک پسر در گروه تبلیغات آلمان نازی است که پدرش را از دست داده است. در مقایسه با آخرین ساختهٔ تایکا وایتیتی که فیلمی ابرقهرمانی بود و در دنیای سینمایی مارول داستان آن روایت می‌شد، فیلم جدید داستانی کاملاً متفاوت دارد و در دنیایی واقعی روایت خواهد شد.  

taika waititi

این دومین همکاری اسکارلت جوهانسون و سم راکول محسوب می‌شود. این دو هنرپیشه پیش‌تر در قسمت دوم فیلم ابرقهرمانی Iron Man (مرد آهنی) با یکدیگر همبازی شده بودند. با این حال هر کدام در ادامه مسیری متفاوت در پیش گرفتند، اسکارلت جوهانسون نقش شخصیت بلک ویدو را در چندین فیلم از دنیای سینمایی مارول تکرار کرد، اما سم راکول ترجیح داد از دنیای فیلم‌های ابرقهرمانی بیرون بیاید و این تصمیم در نهایت به سود وی نیز شد. سم راکول به‌تازگی در سخنانی اعلام کرد که بدش نمی‌آید بار دیگر نقش رقیب تونی استارک، یعنی شخصیت جاستین همر، رئیس شرکت همر را در فیلمی جدید از این مجموعه مرد آهنی را ایفا کند.

فیلم JoJo Rabbit داستان یک پسر بچه به‌نام جوجو را روایت می‌کند که مایل است بخشی از جوانان وفادار به هیتلر باشد و در تصوراتش دوست خیالی آدولف هیتلر هم است

انتظار می‌رود بازیگران معروف دیگری نیز به پروژهٔ جدید وایتیتی اضافه شوند و این احتمال که این بازیگران از بازیگران دنیایی سینمایی مارول باشند، کم نیست، چون بیشتر بازیگران این دنیای سینمایی، رابطهٔ خوبی با تایکا وایتیتی دارند. علاوه بر کارگردانی، نوشتن فیلمنامه و بازی، وایتیتی به‌همراه چلسی ویناستنلی و کارتیو نیل، به‌عنوان تهیه‌کننده نیز در این فیلم حضور دارد.

تایکا وایتیتی در مورد آغاز ساخت پروژه جدید خود چنین گفته است:

مراحل فیلمبرداری فیلم ضد جنگ و هجوآمیز Jojo Rabbit را شروع کرده‌ایم. تیم بازیگری فوق‌العاده‌ای را دور هم جمع کرده‌ایم و بسیار هیجان‌زده‌ام از اینکه سرانجام می‌توانم نازی‌ها و عقاید آن‌ها را دست انداخته و به تمسخر بگیرم. این فیلم نژادپرستان زیادی را عصبانی خواهد کرد و این موضوع من را بسیار خوشحال می‌کند.

متیو گرین‌فیلد و دیوید گرین‌باوم، دو تن از تهیه‌کنندگان این فیلم نیز راجع به پروژهٔ جدید تایکا وایتیتی چنین گفتند:

تایکا استاد اضافه کردن دو عنصر صداقت و انسانیت به هرگونه داستانی است و از طرفی کارهایش می‌تواند ما و تماشاچیان را بخنداند. ما نیز برای همکاری با وی در ساخت فیلم ماجراجویانه Jojo Rabbit بسیار هیجان‌زده‌ایم.

مدیر فیلمبرداری این فیلم میهای مالایمر و طراحی تولید فیلم بر عهدهٔ را ویسنت است. تام ایگلز تدوین پروژه را انجام می‌دهد و طراحی لباس را مایس روبئو بر عهده خواهد داشت. گفتنی است هنوز تاریخی برای اکران فیلم JoJo Rabbit اعلام نشده است.

آخرین فیلمی که از تایکا وایتیتی روی پردهٔ سینما رفت، فیلم Thor: Ragnarok بود. این فیلم با استقبال منتقدان همراه شد و با بودجهٔ ساخت ۱۸۰ میلیون دلاری، حدود ۸۵۵ میلیون دلار در گیشه فروش داشت. در فیلم Thor: Ragnarok کریس همسورث در نقش ثور، تام هیدلستون در نقش لوکی، ادریس البا در نقش هایمدال، آنتونی هاپکینز در نقش اودین، تسا تامپسون در نقش والکری، کارل اوربان در نقش اسکرج، مارک روفالو در نقش هالک، جف گلدبلوم در نقش استاد بزرگ، کیت بلانشت در نقش هلا، بندیکت کامبربچ در نقش دکتر استرنج، کلنسی براون در نقش سورت و جیمی الکساندر در نقش سیف حضور داشتند و به ایفای نقش پرداختند.


منبع Comingsoon
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده