نویسنده: محمد شیرزاده
// جمعه, ۱۷ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۲۹

اسپیلبرگ به دنبال ساخت فیلمی براساس رمان The Talisman از استفن کینگ است

استیون اسپیلبرگ به دنبال ساخت فیلمی براساس رمان طلسم از استفن کینگ است.

در حال حاضر هواداران استفن کینگ در حال سپری کردن عصر طلایی خود هستند. در سال ۲۰۱۷ فیلم‌ها و سریال‌های زیادی نظیر ایت (It)، بازی جرالد (Gerald's Game) و آقای مرسدس (Mr Mercedes) ساخته شدند. همچنین فیلم سینمایی برج تاریک (The Dark Tower) هم بالاخره در سال ۲۰۱۷ منتشر شد که با وجود ایفای نقش عالی ادریس البا به اثری ناامید کننده تبدیل شد.

استیون اسپیلبرگ هم سرش بسیار شلوغ بوده. وی فیلم سینمایی پست (The Post) را آخر سال ۲۰۱۷ اکران کرد و بلاک باستر جدید او یعنی بازیکن شماره یک آماده (Ready Player One) هم به تازگی وارد سینماها شده. این فیلم‌ساز قصد ندارد فعلا سرعت فیلم‌سازی خود را کاهش دهد؛ چرا که فیلم بعدی‌اش ایندیانا جونز ۵ (Indiana Jones 5) خواهد بود و پس از آن نیز احتمالا موزیکال داستان وست ساید (West Side Story) را بسازد. وی همچنین تهیه کننده اجرایی فیلم‌هایی نظیر دنیای ژوراسیک: پادشاهی سقوط کرده (Jurassic World: Fallen Kingdom) نیز است.

با وجود اینکه هم اسپیلبرگ و هم کینگ اسطوره‌های دنیای سرگرمی به حساب می‌آیند، این دو هیچوقت با یکدیگر همکاری نکرده‌اند. البته اینطور نیست که هیچ‌کدام از آن‌ها به دنبال این اتفاق نبوده باشند. اسپیلبرگ به تازگی فاش کرد که چند دهه است که حق ساخت اثر از روی کتاب طلسم (The Talisman) از استفن کینگ را خریداری کرده است. طلسم یک رمان فانتزی است که داستانش درباره پسری جوان است که به دنیاهای مختلف سفر می‌کند تا طلسمی برای نجات جان مادر در حال مرگش پیدا کند.

به گفته کینگ، اقتباس این کتاب چندین دفعه تا مرز عملی شدن پیش رفت، اما این اتفاق نیفتاد و اسپیلبرگ دوست دارد روزی به سراغ ساختش برود. اسپیلبرگ در این رابطه گفت:

احساس می‌کنم در آینده نزدیک این فیلم بتواند به اثری فوق‌العاده تبدیل شود. کمپانی یونیورسال حق ساخت اثر براساس این کتاب را برای من خرید. من این کتاب را از سال ۱۹۸۲ داشته‌ام و امیدوارم تا یکی دو سال آینده فیلمش را بسازم. مطمئن نیستم که کارگردان این فیلم باشم؛ حرف من این است که ۳۵ سال است که به دنبال ورود این فیلم به سینما بوده‌ام.

در دهه ۱۹۸۰ میلادی که اسپیلبرگ اقتباس از این کتاب را مد نظر قرار داد شاهد سیلی از اقتباس‌ها براساس رمان‌های استفن کینگ بودیم؛ فیلم‌هایی نظیر کوجو (Cujo)، کودکان ذرت (Children of the Corn)، آتش‌افروز (Firestarter)، کنار من بمان (Stand By Me) و Maximum Overdrive که تنها فیلمی است که خود کینگ آن را کارگردانی کرده است. همچنین درخشش (The Shining) نیز در آن دوره ساخته شد که الان از آن به عنوان یک اثر کلاسیک یاد می‌شود، اما کینگ از تغییراتی که استنلی کوبریک ایجاد کرد متنفر بود.


منبع Screenrant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده