نویسنده: محمد شیرزاده
// پنجشنبه, ۱۶ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۴۵

هیدئو کوجیما با کارگردان فیلم Metal Gear Solid دیدار کرد

هیدئو کوجیما به تازگی با کارگردان فیلم سینمایی Metal Gear Solid یعنی جردن ووت رابرتز ملاقات کرده است.

فیلم Metal Gear Solid در راه است و کار ساخت آن را کارگردان فیلم کونگ: جزیره جمجمه (Kong Skull Island) یعنی جردن ووت رابرتز بر عهده گرفته است که قصد دارد فیلم را هرچه سریع‌تر بسازد. هنوز برای تصمیم‌گیری درباره اینکه این فیلم طلسم فیلم‌های براساس بازی را خواهد شکست یا نه زود است، اما به نظر می‌رسد ووت رابرتز درک خوبی از این مجموعه بازی دارد. بهترین خبر برای هواداران مجموعه بازی‌های Metal Gear Solid نیز می‌تواند همکاری ووت رابرتز با خالق این مجموعه یعنی هیدئو کوجیمای بزرگ باشد.

جردن ووت رابرتز به تازگی جلسه‌ای ویدیویی با کوجیما برگزار کرد و این دو با یکدیگر درباره فیلم صحبت کردند. چیزی که بیشتر از همه توجه‌ها را به خود جلب می‌کند ماگ کوجیما است. ووت رابرتز تصویری از این جلسه ویدیویی منتشر کرده و در این تصویر می‌توانیم یک ماگ عجیب و غریب را روی میز کوجیما مشاهده کنیم. چیزی که شدیدا مورد سوال است درپوش عجیب این ماگ است که طراحی غیر عادی دارد.

kojima vogt roberts

همچنین در ماه آگوست سال گذشته ووت رابرتز در مصاحبه‌ای با گیم اسپات اعلام کرد که فیلم سینمایی متال گیر سالید در حال گذراندن پروسه بازنویسی فیلمنامه است تا این فیلم بتواند بیشتر با چیزی که هواداران انتظارش را دارند همخوانی داشته باشد. وی همچنین درباره جلسه‌ای با سران کمپانی سونی درباره ایده‌پردازی برای فیلم صحبت کرد و اعلام کرد ممکن است اوضاع در مسیر درستی در حال پیش‌روی نباشد. وی در این رابطه گفت:

من توانستم به آن‌ها بگویم که «بیایید هرجا هستیم متوقف شویم؛ چرا که فکر می‌کنم مسیر کنونی نمی‌تواند روح مجموعه را به هواداران ارائه دهد.» من توانستم بگویم: «بیایید به این موضوع فکر کنیم که آیا می‌توانیم کوجیما-وارترین نسخه سینمایی از Metal Gear Solid را بسازیم یا نه.» و اگر این به معنی سوددهی کمتر است، بیایید نسخه‌ای را بسازیم که به روح مجموعه و صدای کوجیما وفادارتر باشد.

اینطور که به نظر می‌رسد ووت رابرتز با علاقه و علم کافی بر این مجموعه در حال کار روی فیلم است. وی در ادامه گفت:

فکر کنم نگاه فیلمسازان به فیلم‌های براساس بازی‌ها به عنوان آثاری باحال و پر زرق و برق است و کمتر کسی دوست دارد لحن و اتمسفر آن مجموعه را در فیلم جای دهد. بخش عمده‌ای از این کار کاملا متعهد نبودن به منبع الهام و «نه» گفتن است. این‌ها باعث می‌شوند یک فیلم براساس بازی به اثری فوق‌العاده تبدیل شود.

فیلم سینمایی Metal Gear Solid هنوز در اول راه خود است. هنوز خبری از تاریخ اکران یا بازیگران نیست، اما البته این اخبار به زودی منتشر خواهد شد. ووت رابرتز در زمینه ساخت ویدیو درباره بازی‌های ویدیویی بی‌تجربه نیست؛ چرا که وی در گذشته نیز ویدیویی لایو اکشن برای بازی Destiny 2 تحت عنوان New Legends Will Rise را کارگردانی کرده بود.


منبع Gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده