نویسنده: رضا علمی
// چهار شنبه, ۱۵ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۲۸

نیکلاس کیج خواستار ساخت فیلم Ghost Rider با درجه سنی R است

نیکلاس کیج، بازیگر نقش شخصیت گوست رایدر در دو فیلم این مجموعه، علاقمند است که فیلم جدید این مجموعه با درجهٔ سنی R ساخته شود و بازیگر دیگری این نقش را ایفا کند.

نیکلاس کیج در سخنانی اعلام کرد که علاقمند است فیلم جدید مجموعهٔ گوست رایدر با درجهٔ سنی R ساخته شود و البته بازیگری به‌جز وی نقش این روحِ جمجمه-آتشین را ایفا کند. شخصیت گوست رایدر یکی از شخصیت‌های محبوب کمیک‌های مارول است؛ با این حال چند سالی می‌شود که خبری از ساخت فیلمی جدید از این شخصیت نیست. گوست رایدر شخصیت ضدقهرمانی است که برای اولین مرتبه در سال ۱۹۷۲ در مجلهٔ Marvel Spotlight #5 معرفی شد. نیکلاس کیج در نسخهٔ سینمایی کمیک مارول، نقش شخصیت گوست رایدر/جانی بلیز را ایفا کرد. جانی بلیز بدلکاری موتورسوار است که برای نجات جان معشوقهٔ خود، مجبور می‌شود روح خود را به مفیستو بفروشد. فیلم Ghost Rider (گوست رایدر) در سال ۲۰۰۷ اکران شد و کارگردانی آن بر عهدهٔ مارک استیون جانسون بود. تهیه‌کنندگی این فیلم را استن لی بر عهده داشت. در فیلم Ghost Rider علاوه بر نیکلاس کیج، بازیگرانی همچون اوا مندس، پیتر فوندا، مت لانگ و راکل آله‌سی حضور داشتند و به ایفای نقش پرداختند. پخش جهانی این فیلم بر عهدهٔ کلمبیا پیکچرز (Columbia Pictures) بود و با بودجهٔ ساخت ۱۱۰ میلیون دلاری، حدود ۲۲۸ میلیون دلار در گیشه فروش داشت.

فیلم بعدی باید با درجهٔ سنی R ساخته شود؛ همچون فیلم Deadpool که با درجهٔ سنی R ساخته شد و عملکردی فوق‌العاده داشت. گوست رایدر به گونه‌ای خلق شده است که باید قهرمانی ترسناک باشد

قسمت اول که در سال ۲۰۰۷ اکران شد، فروشی معمولی در گیشه داشت؛ با این حال سازندگان تصمیم به ساخت دنبالهٔ آن با عنوان Ghost Rider: Spirit of Vengeance (گوست رایدر: روح انتقام) در سال ۲۰۱۱ گرفتند و کارگردانی این فیلم را مارک نولدین و برایان تیلور مشترکاً بر عهده داشتند و نگارش فیلمنامهٔ آن را دیوید اس. گویر، اسکات ام. گیمپل و سث هافمن انجام دادند. در فیلم Ghost Rider: Spirit of Vengeance باز هم نیکلاس کیج ایفای نقش جانی بلیز را بر عهده داشت و از دیگر بازیگران این فیلم می‌توان به کیران هایندز، ویولانته پلاچیدو، کریستوفر لمبرت، جانی ویتوورت و ادریس البا اشاره داشت. قسمت دوم تقریباً نصف قسمت ابتدایی فروش داشت؛ بودجهٔ ساخت ۵۷ میلیون دلاری و فروش ۱۳۲ میلیون دلاری در گیشه. با وجود دنیای بزرگ این مجموعه و شخصیت خاص و منحصربه‌فردی که گوست رایدر دارد، این شخصیت چندان مورد توجه فیلمسازان قرار نگرفته است و این دو فیلم نیز با درجهٔ سنی PG-13 اکران شدند که تصمیمی اشتباه از سوی سازندگان بود و در واقع با این تصمیم، روحِ روح‌سوار را به بند کشیدند؛ بسیاری از طرفداران این شخصیت ترجیح می‌دادند این شخصیت را همان گونه که در کمیک‌ها بود، در فیلم ببینند.

Ghost Rider

نیکلاس کیج در مصاحبه با سایت JoBlo اعلام کرد که وی یکی از طرفداران پروپاقرص ساخت فیلمی جدید از شخصیت گوست رایدر است و انتظار دارد در نسخهٔ جدید، گوست رایدر واقعی و خشن را ملاقات کند. کیج گفت علاقمند است فیلمی با درجهٔ سنی R از این شخصیت ساخته شود و در ادامه هم گفت قطعاً وی آن بازیگری نیست که در فیلم بعدی قرار است نقش شخصیت گوست رایدر را ایفا کند. صحبت‌های نیکلاس کیج را با هم می‌خوانیم:

به نظر من گوست رایدر فیلمی بود که باید از همان ابتدا با درجهٔ سنی R ساخته می‌شد. دیوید گویر فیلمنامهٔ معرکه‌ای نوشته بود و می‌خواستیم با همکاری وی روی آن پروژه کار کنیم. بنا بر هر دلیلی به ما اجازهٔ ساخت آن نسخه را ندادند. فیلم جدید در هر صورت باید ساخته شود؛ البته مشخص است که بدون حضور من. باید با درجهٔ سنی R ساخته شود؛ همچون فیلم Deadpool (دِدپول) که با درجهٔ سنی R ساخته شد و عملکردی فوق‌العاده داشت. گوست رایدر به گونه‌ای خلق شده است که باید قهرمانی ترسناک باشد و درجهٔ سنی R مناسب آن است.  

نیکلاس کیج دل خوشی از شخصیت گوست رایدر به تصویر کشیده‌شده در سریال Agents of S.H.I.E.L.D (مأموران شیلد) ندارد و وی تنها شخصی نیست که با شخصیت معرفی‌شده در این سریال مشکل دارد؛ برایان تیلور، کارگردان فیلم Ghost Rider: Spirit of Vengeance نیز از مخالفان گوست رایدر سریال Agents of S.H.I.E.L.D است. برایان تیلور شخصیت گوست رایدر در این سریال را معمولی، آبکی و پاک می‌داند و درجهٔ سنی G را برایش در نظر می‌گیرد. وی گفت که هیچ علاقه‌ای به این شخصیت ندارد. همچنین برایان تیلور در رابطه با درجهٔ سنی فیلم احتمالی بعدی این مجموعه، موافق نیکلاس کیج بود و گفت که این مجموعه باید ترسناک‌تر باشد.

با وجود این صحبت‌ها، آنچه مشخص است این است که عزمی برای ساخت فیلمی جدید از مجموعهٔ گوست رایدر، آن هم با درجهٔ سنی R وجود ندارد. با وجود موفقیت فیلم‌های ابرقهرمانی با درجهٔ سنی R همچون Deadpool و Logan (لوگان) و نگاه مثبت استودیوهای سازندهٔ فیلم به این موضوع، در حال حاضر خبری از ساخت فیلمی جدید از شخصیت گوست رایدر نیست. گوست رایدر بخشی از دنیای سینمایی مارول است و با توجه به حضور این شخصیت در سریال Agents of S.H.I.E.L.D که این سریال هم متعلق به مارول است، طرفداران چندان نباید امیدوار به صحبت‌های کیج و تیلور باشند و حداقل به این زودی‌ها چنین اتفاقی نخواهد افتاد. باید بدین نکته اشاره داشته باشیم که با وجود درجهٔ سنی PG-13 دو فیلم قبلی مجموعهٔ گوست رایدر، این فیلم‌ها کم صحنهٔ خشن و ترسناک نداشتند.

در هر حال اگر هم روزی فیلم جدید شخصیت گوست رایدر با درجهٔ سنی R ساخته شود، کاملاً مشخص است که نیکلاس کیج امیدی به تکرار این نقش ندارد. نیکلاس کیج گویا دیگر تصمیمی برای حضور در فیلم‌های ابرقهرمانی و کمیکی ندارد و انرژی چنین کارهایی را در خود نمی‌بیند. باید منتظر ماند و دید که مارول در نهایت در رابطه با شخصیت گوست رایدر چه تصمیمی خواهد گرفت.

 


منبع Screenrant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده