نویسنده: رضا علمی
// دوشنبه, ۴ دی ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۵۹

وسلی اسنایپس علاقه‌ای ندارد بازیگر دیگری نقش بلید را ایفا کند

وسلی اسنایپس، بازیگر فیلم‌های اکشن و رزمی سینمای هالیوود، در سخنانی اعلام کرد که دوست ندارد بازیگر دیگری نقش شخصیت بلید را در آینده ایفا کند.

این‌طور که از صحبت‌های وسلی اسنایپس مشخص است، وی همچنان علاقه فراوانی به بازی در نقش شخصیت محبوب و خون‌آشام‌کش بلید، البته در دنیای سینمایی مارول دارد. اولین فیلم این شخصیت ابرقهرمان و البته خون‌آشام دوست‌داشتنی کمیک‌های مارول، در سال ۱۹۹۸ میلادی به اکران عمومی درآمد. با وجود اینکه فیلم ابتدایی این مجموعه چندان مورد توجه منتقدان قرار نگرفت، اما یکی از فیلم‌هایی بود که هنوز هم در خاطر طرفداران مارول مانده است. بودجه ساخت فیلم Blade (بلید) ۴۵ میلیون دلار بود و این فیلم در گیشه فروش ۱۳۱ میلیون دلاری داشت و همین فروش نسبتاً خوب سبب ساخت دو فیلم بعدی و تکمیل سه‌گانه Blade با نقش‌آفرینی وسلی اسنایپس در نقش این ابرقهرمان چرم به تن و شمشیر به دست شد. کارگردانی این فیلم بر عهده استیون نورینگتون بود و فیلمنامه را دیوید اس. گویر بر اساس کتاب‌های کمیک بلید، نوشته مارو ولفمن و جنی کولن به رشتهٔ تحریر درآورد. در فیلم Blade بازیگرانی همچون کریس کریستوفرسن، استیون درف، دانل لوگ، نو باشه رایت، سنا لیثن، اودو کر، تریسی لوردز و تیم گونی حضور داشتند و به ایفای نقش پرداختند.

قسمت دوم مجموعه علمی-تخیلی و ترسناک Blade در سال ۲۰۰۲ به روی پرده سینما رفت و کارگردانی این قسمت را گیرمو دل تورو معروف بر عهده داشت. این قسمت نسبت به قسمت ابتدایی کمی بیشتر مورد توجه منتقدان قرار گرفت و آنان نگاه مثبت‌تری به فیلم گیرمو دل تورو داشتند و در گیشه نیز همچون فیلم ابتدایی فروش نسبتاً خوبی را تجربه کرد. بودجه ساخت این قسمت ۵۴ میلیون دلار بود و در گیشه ۱۵۵ میلیون دلار فروش داشت. در قسمت دوم علاوه بر وسلی اسنایپس و کریس کریستوفرسن، بازیگرانی همچون ران پرلمن، لئونور وارلا، نورمن ریداس، لوک گاس، مت کلاوس، دنی جان-جولز، دانی ین، کارل رودن، تونی کورران و سانتیاگو سگورا حضور داشتند و به ایفای نقش پرداختند. اما داستان در مورد قسمت سوم به‌خوبی دو قسمت ابتدایی پیش نرفت و با وجود آنکه این فیلم از وجود بازیگران معروفی بهره می‌برد، اما اصلاً فیلم خوبی از آب درنیامد. فیلم Blade: Trinity (بلید: تثلیث) امتیازات بسیار ضعیفی را از منتقدان دریافت کرد و البته این مرتبه طرفداران نیز روی خوشی به فیلم دیوید اس. گویر نشان ندادند؛ شاید بهتر بود این قسمت نیز به کارگردانی همچون گیرمو دل تورو سپرده می‌شد و گویر تنها به نگارش فیلمنامه راضی می‌شد. این فیلم در گیشه نیز به‌خوبی دو فیلم ابتدایی ظاهر نشد و با بودجه ساخت ۶۵ میلیون دلاری، فروشی ۱۲۸ میلیون دلاری داشت. در این قسمت علاوه بر دو بازیگر اصلی دو فیلم ابتدایی، بازیگرانی همچون جسیکا بیل، رایان رینولدز، دامینیک پرسل، تریپل اچ، پارکر پوزی، کلوم کیت رنی، ناتاشا لیون، جان مایکل هیگینس، پتن اسوالت، جیمز رمار، اریک بوگوسیان و کریستوفر هیردال حضور داشتند و به ایفای نقش پرداختند.

بعد از شکست قسمت سوم، دیگر وسلی اسنایپس علاقه‌ای به همکاری با دیوید اس. گویر و کمپانی نیو لاین سینما (New Line Cinema) نداشت، اما عدم علاقهٔ وسلی اسنایپس به معنای ناامیدی نیو لاین سینما و گویر از ادامه دادن این مجموعه و مطمئن شدن از تماماً نابود کردن آن نبود. در سال ۲۰۰۶ مجموعه‌ای تلویزیونی Blade ساخته شد و خالقان آن دیوید اس. گویر و جف جانز بودند. بخش تلویزیونی کمپانی نیو لاین سینما تهیه‌کنندگی مجموعهٔ Blade را بر عهده داشت و این مجموعه از شبکه Spike پخش شد. سازندگان، کرک جونز را جایگزین وسلی اسنایپس کردند و نتیجه کار هم نیازی به توضیح ندارد.

Blade-II

ممکن است که پروندهٔ مجموعه Blade با اکران قسمت سوم در سال ۲۰۰۴ بسته شده باشد، اما قطعاً طرفداران قدیمی و پروپاقرص ژانر ابرقهرمانی و تا حدودی می‌توان گفت وحشت، شخصیت دوست‌داشتنی بلید را از خاطر نخواهند برد. وسلی اسنایپس هم به نظر می‌رسد وابستگی زیادی به شخصیت بلید دارد و دوست ندارد جوهرِ امضای وی از زیر نسخه‌های این مجموعه محو شود. وی به‌تازگی در اکانت توییتر خود نگرانی خود را از آینده این مجموعه بیان داشت و به‌صورت غیرمستقیم نیز گفت که بدش نمی‌آید در فیلم‌های آتی این شخصیت حضور داشته باشد. توییت وسلی اسنایپس را با هم می‌خوانیم:

زمانی که شخصی از من می‌پرسد چه کسی می‌تواند بلید بعدی باشد، جواب مشخص است؛ خودتان بهتر می‌دانید تنها یک بلید وجود دارد.

حق امتیاز نمایش شخصیت بلید در سال ۲۰۱۱ به مارول بازگشت. این مجموعه هیچ‌گاه با توجه به محدودیت‌های درجه سنی PG-13 دنیای سینمایی مارول، گزینه مناسبی برای دنیای سینمایی مارول نبوده است؛ البته نشانه‌هایی وجود دارد که شاید به‌زودی تغییراتی را شاهد باشیم. کمپانی والت دیزنی، کمپانی فاکس را خریداری کرده است و همین موضوع به مارول همچنان اجازه می‌دهد به فیلم‌هایی با درجه سنی R، همچون Deadpool (دِدپول) دسترسی داشته باشد. مدیرعامل کمپانی دیزنی، باب ایگر نیز به‌تازگی به طرفداران اطمینان داد که شخصیت دِدپول تغییر و در واقع ممیزی نخواهد داشت و همچنان درجه سنی R را حفظ می‌کند. در این صورت دلیلی وجود ندارد که مجموعه Blade تغییر کند و احتمالاً این مجموعه اگر آینده‌ای داشته باشد، می‌توان امید داشت که با درجه سنی R اکران شود یا به روی آنتن شبکه‌ای برود.

ممکن است که پروندهٔ مجموعه Blade با اکران قسمت سوم در سال ۲۰۰۴ بسته شده باشد، اما قطعاً طرفداران قدیمی و پروپاقرص ژانر ابرقهرمانی و تا حدودی می‌توان گفت وحشت، شخصیت دوست‌داشتنی بلید را از خاطر نخواهند برد

جدای از پردهٔ نقره‌ای، در چند سال اخیر بخش تلویزیونی کمپانی مارول آثار جدید و متفاوتی را به روی آنتن برده است. کمپانی مارول با همکاری شبکه نتفلیکس، بخش‌های تاریک‌تر و خشن‌تری را از دنیای سینمایی مارول به بینندگان نشان داده است. در حال حاضر مجموعه‌های تلویزیونی Daredevil (دِردویل)، Jessica Jones (جسیکا جونز) و Punisher (پانیشر) در حال تولید هستند و طرفداران خاص خود را دارند. دلیلی وجود ندارد که بخش تلویزیونی مارول وارد بخش ماوراءالطبیعه نشود و همان تِم تاریک و خشونت‌بار را با این حوزه درهم‌ نیامیزد. ساخت سریالی از مجموعه Blade با چنین ویژگی‌هایی مطلوب به نظر می‌رسد و در آن صورت شاید بعد از مدت‌ها شاهد بازگشت خون‌آشام‌های واقعی و باپرستیژ به تلویزیون باشیم.

البته باید گفت که حتی اگر کمپانی مارول تصمیم بگیرد مجموعه Blade را وارد دنیای سینمایی مارول کند، در آن صورت نیز بعید به نظر می‌رسد انتخاب اول آن‌ها برای شخصیت بلید، وسلی اسنایپس باشد. موفقیت فیلم جدید مجموعه اسپایدرمن قطعاً بدین معنا خواهد بود که این کمپانی ترجیح می‌‌دهد دنیایی را از پایه بنا کرده تا موضوعی را تکرار کند. موفقیت مجموعهٔ Blade با نقش‌آفرینی وسلی اسنایپس، بخشی جدانشدنی از گذشته مارول خواهد بود، اما شاید بهتر باشد در آینده تغییراتی به وجود آید و تصمیمات متفاوتی گرفته شود تا شاهد بازگشت بهتر از قبل این شخصیت خون‌آشام بر پردهٔ سینما یا جعبهٔ جادویی باشیم.

وسلی اسنایپس از بازیگران قدیمی و معروف سینمای هالیوود است و در فیلم‌های زیادی به ایفای نقش پرداخته است که از معروف‌ترین آثار وی می‌توان به The Art of War (هنر جنگ)، Money Train (قطار پول)، Waiting to Exhale (در انتظار دمیدن)، Jungle Fever (تب جنگل)، The Expendables 3 (بی‌مصرف‌ها ۳) و Game of Death (بازی مرگ) اشاره داشت.

 


منبع Screenrant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده