نویسنده: رضا علمی
// دوشنبه, ۲۷ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۳۱

رضایت خالق Deadpool از توافق دیزنی و فاکس

راب لایفلد، خالق شخصیت ددپول، مشکلی با توافق تاریخی صورت گرفته بین دو کمپانی دیزنی و فاکس ندارد و خیال وی از آینده این شخصیت محبوب راحت است.  

راب لایفلد، خالق شخصیت محبوب و دوست‌داشتنی دِدپول، حمایت خود را از توافق تاریخی دو کمپانی والت دیزنی (Walt Disney) و فاکس قرن بیستم (20th Century Fox) بیان داشت و این‌طور به نظر می‌رسد که خیال وی راحت است که کمپانی والت دیزنی قرار نیست تغییری در شخصیت ددپول و فیلم‌های آتی این ابرقهرمان/ضدابرقهرمان بازیگوش به وجود بیاورد.

راب لایفلد از همان ابتدای خلق شخصیت زبان‌باز ددپول، از موفقیت وید وینستون ویلسون در گیشه اطمینان داشت. سال گذشته نیز سازندگان نتیجه اعتماد خود به راب لایفلد را گرفتند و فیلم Deadpool با بودجه ساخت ۵۸ میلیون دلاری خود، به فروش فوق‌العاده ۷۸۳ میلیون دلاری در گیشه دست یافت. کارگردانی فیلم Deadpool بر عهده تیم میلر بود و وی به‌خوبی از پس کار برآمد. این فیلم مورد استقبال فراوان تماشاچیان و منتقدان قرار گرفت و طرفداران بی‌صبرانه منتظر اکران قسمت دوم هستند. با این حال خبر خرید کمپانی فاکس قرن بیستم توسط کمپانی والت دیزنی، سبب ایجاد گمانه‌زنی‌های فراوانی در مورد آینده شخصیت ددپول شده است و بسیاری نگران این موضوع هستند که کمپانی والت دیزنی بنا بر سیاست‌های خاص خود، تصمیم به ایجاد تغییراتی در شخصیت ددپول بگیرد.  

در اوایل ماه نوامبر سال جاری، راب لایفلد در رسانه‌های اجتماعی نسبت به توافقات اولیه این دو غول فیلمسازی سینمای هالیوود واکنش نشان داده بود؛ وی از کمپانی فاکس درخواست کرده بود که این توافق را تا زمان اکران قسمت دوم Deadpool به تعویق بیندازد. با این حال چندی پیش در خبری اعلام شد که کمپانی دیزنی با پرداخت مبلغی در حدود ۵۲ میلیارد دلار، از این پس مالک چند بخش بزرگ کمپانی فاکس به شمار می‌رود. اولین بخش، استودیوی فیلمسازی این شرکت یعنی فاکس قرن بیستم است. دیزنی همچنین واحد تولید محصولات تلویزیونی این شرکت یعنی 20th Century Fox Television را نیز خریداری کرده و از این پس مالک شبکه‌های FX و National Geographic نیز خواهد بود. به‌علاوه دیزنی از این پس مالک حقوق ساخت فیلم بر اساس مجموعه‌هایی همچون X-Men و Fantastic Four به شمار می‌رود و شخصیت‌های این دو مجموعه دیگر منعی برای حضور در فیلم‌های استودیو مارول نخواهند داشت. مجموعه‌های بزرگی مثل Avatar (آواتار)، Alien (بیگانه)، Predator (غارتگر)، Planet of the Apes (سیاره میمون‌ها)، Kingsman (کینگزمن) و Die Hard (جان سخت) نیز از این پس تحت مالکیت کمپانی دیزنی خواهند بود و حقوق کامل سه‌گانه اصلی مجموعه Star Wars نیز به این کمپانی واگذار می‌شود.

Deadpool

خرید فاکس توسط دیزنی سرانجام باعث شد راب لایفلد نیز نظر خود را در این رابطه بیان دارد. سایت Comic Book در مصاحبه‌ای با راب لایفلد، نظر وی را در رابطه با این معامله جویا شد و پاسخ وی به این پرسش به گونه‌ای بود که خیال طرفداران شخصیت ددپول را تا حدود زیادی راحت کند. وی با آگاهی از صحبت‌های باب ایگر، مدیرعامل کمپانی والت دیزنی، مبنی بر تغییر نکردن درجه سنی مجموعه Deadpool، چنین پاسخ داد:

این موفقیت تاریخی بی‌نظیر و بی‌سابقه برای دیزنی که توسط باب ایگر به ثمر نشست، تصادفی نبوده است. این مرد کاملاً از تمام جوانب ماجرا آگاهی دارد. باب ایگر به فرهنگ کنونی اشراف دارد و از همه مهم‌تر نگرانی‌های طرفداران را درک می‌کند. خلق شخصیت ددپول و به روی پرده بردن فیلم این شخصیت، موفقیتی فوق‎العاده را برای سازندگان رقم زد و بخواهیم صادقانه صحبت کنیم چرا حال دیزنی بخواهد موفقیتی را که رایان رینولدز به دست آورده است خراب کند؟ تاکنون کسی چیزی به من در مورد تغییر دادن و متعادل ساختن شخصیت ددپول نگفته است و اگر شخصی چنین پیشنهادی داشته باشد اولین نفر خواهد بود. مبنا را بر اعتماد و اطمینان قرار دادن، هوش بالای باب ایگر را می‌رساند و من هم به نوبه خود از وی سپاسگزارم. این برخورد باب ایگر قطعاً سبب کم شدن نگرانی طرفداران در مورد شخصیت ددپول شده است.

همان‌طور که گفتیم یکی از دغدغه‌های طرفداران دوآتشه شخصیت ددپول، همین توافق بین دو کمپانی Disney و Fox بوده است. کمپانی دیزنی معمولاً با فیلم‌های درجه سنی R سروکار ندارد و اکثر فیلم‌های دنیای سینمایی مارول نیز درجه سنی PG-13 دارند. همین موارد سبب نگرانی طرفداران شخصیت ددپول شده است که شاید دیزنی تصمیم به متعادل‌سازی شوخی‌‌ها و برخی صحنه‌های خشن قسمت دوم این فیلم و فیلم‌های آتی این شخصیت داشته باشد. البته صحبت‌های اخیر باب ایگر تا اندازه زیادی خیال طرفداران را آسوده ساخته بود و اکنون نیز صحبت‌های راب لایفلد مهر تأییدی بر سخنان پیشین باب ایگر است و می‌توان مطمئن بود که قرار نیست در فیلم‌های آتی مجموعه ددپول شاهد ممیزی باشیم.  

Deadpool-II

راب لایفلد همواره بدین موضوع اشاره داشته است که یکی از دلایل موفقیت قسمت ابتدایی Deadpool، درجه سنی R این فیلم بوده است، اما جیمز گان، کارگردان دو فیلم مجموعه Guardians of the Galaxy (نگهبانان کهکشان) نظر دیگری دارد و موفقیت عظیم فیلم Deadpool را حاکی از ماهیت تجربه‌گرا و آروینی ذهنیت سازندگان در رابطه با این فیلم دانسته است. جیمز گان در همان ساعات اولیه اعلام خبر توافق دو کمپانی والت دیزنی و فاکس، از اینکه باب ایگر به قول خود راجع به فیلم Deadpool عمل خواهد کرد بسیار خوشحال بود.

صحبت‌های اخیر باب ایگر تا حدود زیادی خیال طرفداران را آسوده ساخته بود و اکنون نیز صحبت‌های راب لایفلد مهر تأییدی بر سخنان پیشین باب ایگر است و می‌توان مطمئن بود که قرار نیست در فیلم‌های آتی مجموعه ددپول شاهد ممیزی باشیم

در واقع صحبت‌های جیمز گان با توجه به جایگاه کلیدی این کارگردان در استودیو مارول و دنیای والت دیزنی، بسیار حائز اهمیت خواهد بود. از جیمز گان به‌عنوان یکی از معماران آینده دنیای مارول یاد می‌شود و بدون شک سخنان و نظرات وی در تعیین خط مشی استودیو مارول تأثیر زیادی دارد و حمایت چنین شخصی از تغییر نکردن شخصیت ددپول و دنیای این مجموعه، خبر خوبی برای طرفداران خواهد بود و راب لایفلد نیز نفسی به‌راحتی خواهد کشید. مطمئناً کمپانی دیزنی نیز با توجه به هزینه سرسام‌آوری که برای خرید کمپانی فاکس تقبل کرده است اصلاً دوست ندارد یکی از محبوب‌ترین‌های آن کمپانی را از چشم طرفداران بیندازد.

فیلم Deadpool یک فیلم ابرقهرمانی بر پایه شخصیتی از کمیک‌های مارول به همین نام است. این فیلم به کارگردانی تیم میلر به روی پرده سینما رفت. از جمله بازیگران فیلم ابتدایی می‌توان به رایان رینولدز، مورینا بکرین، اد اسکرین، جینا کارانو، تی جی میلر، لزلی اوگامس و برایانا هیلدبرند اشاره داشت. همچنین فیلم Deadpool در کنار فیلم متفاوت Logan (لوگان)، فیلم‌هایی از کمپانی مارول هستند که برای نمایش، درجه سنی R گرفتند که همین موضوع در موفقیت عالی این دو فیلم تأثیر بسزایی داشت.

از بازیگرانی که در قسمت دوم فیلم Deadpool حضور دارند و به نقش‌آفرینی پرداخته‌اند می‌توان به رایان رینولدز در نقش ددپول، جاش برولین در نقش کیبل، زازی بیتز در نقش دومینو،‌ استفان کاپیساک در نقش کلاسوس، برایانا هیلدبرند در نقش نگاسونیک، جک کزی در نقش بلک تام، لزلی اوگامس در نقش Blind Al، تی جی میلر در نقش ویزل، مورنا باکرین در نقش ونسا و کارا سانی در نقش دوپیندر اشاره داشت.

قسمت دوم فیلم Deadpool قرار است در تاریخ ۱ ژوئن ۲۰۱۸ (۱۱ خردادماه ۱۳۹۷) اکران شود. کارگردانی این فیلم بر عهده دیوید لیچ بوده و همچنین کار نوشتن فیلمنامه این فیلم، همچون فیلم اول بر عهده پاول ورنیک و رت ریس بوده است.


منبع Screenrant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده