نویسنده: رضا علمی
// یکشنبه, ۲ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۲۹

قسمت ششم Terminator هیچ ارتباطی با فیلم Terminator: Genisys نخواهد داشت

طبق گفته‌‌های آرنولد شوارتزنگر، قسمت ششم مجموعه Terminator داستانی کاملاً متفاوت از قسمت پنجم این مجموعه را روایت خواهد کرد.

آرنولد شوارتزنگر، ستاره قدیمی مجموعه Terminator (ترمیناتور) و یکی از بازیگران اصلی فیلم آینده این مجموعه، تأیید کرد که داستان قسمت ششم هیچ‌گونه ارتباطی به آخرین فیلم اکران‌شده این مجموعه علمی-تخیلی، یعنی فیلم Terminator: Genisys (ترمیناتور: پیدایش) نخواهد داشت. بر خلاف دو فیلم ابتدایی که نویسندگی و کارگردانی آن‌ها بر عهده جیمز کامرون بود و هر دو فیلم مورد تحسین و تمجید تماشاچیان و منتقدان قرار گرفت، سه فیلم بعدی این مجموعه روندی نزولی داشت و با اکران آخرین فیلم بود که دیگر طرفداران کاملاً از آینده مجموعه ترمیناتور ناامید شدند.

فیلم Terminator 3: Rise of the Machines (ترمیناتور ۳: خیزش ماشین‌ها) نیز طرفداران خود را داشت، ولی بسیاری از منتقدین به تکرار و در واقع افراط در استفاده از اِلمان‌های قدیمی این مجموعه و شوخی‌ها به نسبت زیاد این فیلم، نقد داشتند. قسمت چهارم این مجموعه با عنوان Terminator: Salvation (ترمیناتور: رستگاری) فروش بدی در گیشه نداشت و قرار بود احیاکننده این مجموعه باشد، ولی خط داستانی درهم و آشفته، صدمه زیادی به این فیلم زد. با اینکه کریستین بیل از بهترین بازیگران حال حاضر سینمای هالیوود محسوب می‌شود، ولی نقش‌آفرینی وی در قسمت چهارم مجموعه ترمیناتور و ایفای نقش شخصیت جان کانر، چنگی به دل نزد و طرفداران نتوانستند ارتباط چندانی با این نقش برقرار کنند. بعد از آن نوبت به ساخت قسمت پنجم مجموعه ترمیناتور رسید و این فیلم نیز با تبلیغات فراوان، خبر از شروعی دوباره برای مجموعه علمی-تخیلی ترمیناتور می‌داد. بازگشت آرنولد شوارتزنگر خبری هیجان‌انگیز بود و بسیاری انتظار بازگشت این مجموعه به روزهای خوب خود را داشتند، ولی نکته اینجا بود که نقش‌آفرینی نسبتاً رضایت‌بخش آرنولد شوارتزنگر تنها بخش قابل تحمل فیلم بود و تقریباً در تمامی دیگر بخش‌ها با اثری ضعیف روبه‌رو بودیم. با این حال خبر ساخت فیلمی جدید از این مجموعه و این بار با تهیه‌کنندگی جیمز کامرون و البته حضور دوباره بازیگران محبوب این مجموعه از جمله آرنولد شوارتزنگر و لیندا همیلتون، طرفداران را بسیار هیجان‌زده کرده است و بسیاری با خوش‌بینی به آینده این مجموعه چشم دوخته‌اند.

فیلم Terminator Genisys

با اعلام خبر بازگشت جیمز کامرون به قسمت ششم مجموعه ترمیناتور و بر عهده گرفتن تهیه‌کنندگی فیلم جدید، قابل حدس بود که تمامی آنچه در فیلم Terminator: Genisys به تصویر کشیده شد، در فیلم جدید نادیده گرفته شود. حال آرنولد شوارتزنگر نیز این موضوع را برای طرفداران این مجموعه تأیید کرده است. آرنولد در مراسمی که در کشور انگلستان برگزار شد حضور داشت و در آنجا بود که جزئیاتی را در مورد قسمت ششم مجموعه ترمیناتور که هنوز عنوانی برای آن انتخاب نشده است فاش ساخت.

تصور همکاری دوباره جیمز کامرون، آرنولد شوارتزنگر و لیندا همیلتون، احساس ساخت فیلم ترمیناتور ۳ واقعی را برایمان به وجود می‌آورد

وی حضور دوباره لیندا همیلتون را در ترمیناتور 6 تأیید کرد و گفت که این بازیگر دو فیلم ابتدایی در حال تمرین کردن جهت آماده‌سازی برای نقش‌آفرینی دوباره در نقش سارا کانر است. وی در ادامه گفت که رابرت پاتریک، بازیگر نقش ربات تی-۱۰۰۰ در فیلم Terminator 2: Judgment Day (ترمیناتور ۲: روز داوری)، در پروژه جدید حضور نخواهد داشت. آرنولد شوارتزنگر بدین موضوع اشاره داشت که به زودی فیلمنامه این فیلم را که بر اساس داستانی از جیمز کامرون است دریافت خواهد کرد. وی همچنین گفت که فیلمبرداری این فیلم از ماه مارس سال ۲۰۱۸ آغاز خواهد شد.  

در حالی که آرنولد شوارتزنگر تنها به فیلم Terminator: Genisys اشاره داشته است، ولی به نظر می‌رسد قسمت سوم و چهارم مجموعه ترمیناتور نیز جایی در افکار جیمز کامرون نخواهند داشت. بازه‌های زمانی و پیوستگی مجموعه ترمیناتور به دلیل اینکه هرکدام از دنباله‌ها ساز خود را می‌زدند، بسیار درهم و آشفته است و اگر جیمز کامرون تصمیم بگیرد کلاً همه‌چیز را پاک کند و از نو بسازد، بعید است طرفداران شکایتی داشته باشند. همکاری دوباره جیمز کامرون، آرنولد شوارتزنگر و لیندا همیلتون، یکی از دلایل اصلی امیدواری‌ طرفداران این مجموعه به فیلم ششم است. تصور این همکاری دوباره، احساس ساخت فیلم ترمیناتور ۳ واقعی را برایمان به وجود می‌آورد.

Terminator

هنوز خط داستانی قسمت ششم مجموعه ترمیناتور فاش نشده است. با این حال جیمز کامرون در مصاحبه‌ای در مورد تِم کلی این فیلم به صحبت پرداخته است. صحبت‌های وی را در این رابطه با هم می‌خوانیم:

بسیاری از تکنولوژی‌های نشان داده‌شده در مجموعه ترمیناتور هم‌اکنون در اطراف ما وجود دارند؛ از دِرون‌های نابودگر گرفته تا بسیاری وسایل دیگر. بحث اصلی اینجا است که از نظر اخلاقی داشتن رباتی که قدرت تصمیم‌گیری برای کشتن و مواردی این‌چنینی را داشته باشد درست است یا خیر. این اتفاق در حال حاضر نیز در حال رخ دادن است. مطمئناً پرداخت به چنین موضوعاتی در فیلم امکان‌پذیر است. تنها کافی است این ابزار از نو ساماندهی شوند و انتظار طرفداران نیز همین است.

چندی پیش به‌صورت رسمی اعلام شد که قرار است تیم میلر کارگردانی قسمت ششم مجموعه Terminator را بر عهده داشته باشد. طرفداران بسیار مشتاق و هیجان‌زده‌اند که ببینند کارگردان فیلم Deadpool (دِدپول) چه برنامه‌ای برای ریبوت این مجموعه محبوب در سر دارد. جیمز کامرون نیز برنامه‌های زیادی برای احیای دوباره مجموعه فیلم‌های Terminator در سر دارد و به‌صورت جدی مشغول کار روی آن است. همزمان وی چهار فیلم جدید Avatar (آواتار) را در دستور ساخت دارد و روزهای پرمشغله‌ای را پشت سر می‌گذارد.


منبع Screenrant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده