نویسنده: فریده صالحی
// جمعه, ۳ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۲۹

زمان اکران فیلم Gambit به طور قطعی معلوم نیست

براساس گفته‌های چنینگ تیتوم، ستاره اسپین آف مورد انتظار X-Men (مردان ایکس)، هنوز تاریخ دقیقی برای اکران فیلم Gambit (گامبیت) مشخص نشده است.

همانطور که می‌دانید تنها سه فیلم دیگر از سری فیلم‌های X-Men (مردان ایکس) برای اکران باقی مانده و مراحل مختلف تولید خود را سپری می‌کنند. این سه اثر عبارتند از: Deadpool 2 (ددپول 2)، New Mutants (جهش یافته‌های جدید) و X-Men: Dark Phoenix (مردان ایکس: ققنوس سیاه). همچنین سریال The Gifted (استعداد) هم در آینده‌ای نزدیک و در اوایل ماه اکتبر قرار است به روی آنتن برود. با این حال، در میان این لیست اسپین آف مورد انتظار مردان ایکس که مانند بقیه آثار شانس خوبی نداشته، فیلم Gambit (گامبیت) است. فیلم پرتاخیر گامبیت که قرار است با هنرنمایی چنینگ تیتوم محبوب ساخته شود، در طی چند سال اخیر بارها و بارها به تاخیر خورده است. اخیرا تیتوم در مصاحبه‌ای درباره این پروژه و مشکلاتی که در طی ساخت این فیلم به آن برخورده‌اند صحبت کرده است.

چنینگ تیتوم در مصاحبه‌ای که با گزارشگر HeyUGuys انجام داده، توضیح داد که در روند تولید این فیلم، تیم تولیدات به مشکلات و موانع مختلفی برخوردند که دو فیلم موفق Logan (لوگان) و Deadpool (ددپول) خیلی در کنار گذاشتن این موانع و بهبود روند داستان به آنها کمک کرده است. او در این باره توضیح داد:

من فکر می‌کنم ما خیلی شانس آوردیم. ما در روند ساخت فیلم گامبیت به مشکلات و موانع زیادی برخوردیم که تمام آنها یک دلیل خیلی خوب داشت زیرا ما تمام سعی خود را می‌کنیم که بتوانیم یک کار متفاوت نسبت به بقیه آثار انجام دهیم. ما می‌خواهیم کاری انجام دهیم که هیچ شخصی در این ژانر فیلم آن را تا به حال ندیده و ساخته نشده است. ما مدام در مسیر پیش روی خود به مشکلات مشابهی برمی‌خوردیم و هیچ کاری نمی‌توانستیم برای حل آن بکنیم تا اینکه فیلم لوگان و ددپول اکران شدند و برخی از مشکلاتی که ما داشتیم را به راحتی حل کردند. حالا ما واقعا قصد داریم و توانایی‌اش را هم داریم که کارهایی که همیشه دوست داشتیم با فیلمنامه انجام دهیم و تغییراتی که می‌خواستیم در اسکریپت اعمال کنیم، انجام دهیم. مثل این می‌ماند که انگار ما این پروژه را دوباره از ابتدا می‌خواهیم شروع کنیم.

فیلم گامبیت با تمام مشکلاتی که سر راه تولید آن قرار گرفته اما قرار است ویژگی‌هایی داشته باشد که هیچ کدام از فیلم‌های ژانر ابرقهرمانی تا به حال آن را به کار نبرده‌اند

فیلم مورد انتظار گامبیت در ابتدا با کارگردان اثر Rise of the Planet of the Apes (ظهور سیاره میمون‌ها) یعنی روپرت ویات کلید خورد و همان زمان تاریخ اکران آن برای اکتبر ۲۰۱۶ برنامه ریزی شده بود. اما او به خاطر مسائل زمان بندی و مشکلات برنامه ریزی، پروژه تولید این فیلم را در تاریخ سپتامبر ۲۰۱۵ ترک کرد. با این حال در همان زمان‌هایی که روپرت ویات به تازگی پروژه را ترک کرده بود، داستان‌ها و شاید شایعات مختلفی در Deadline مطرح شده بود. یکی از آنها این بود که اختلافات مختلفی بر سر پروژه به وجود آمده بود و یکی از آنها اختلافاتی بود که بین اسکریپت و بودجه در نظر گرفته شده به وجود آمده بود.

بعد از گذشت مدتی، کارگردان فیلم Bourne Identity (هویت بورن) یعنی داگ لیمان جایگزین روپرت ویات شد و کارگردانی این فیلم را برعهده گرفت و تاریخ شروع تولیدات این اثر را هم بهار ۲۰۱۶ تعیین کرد. اما داستان تنها به همین‌جا ختم نشد و تاریخ شروع تولیدات دوباره به پایان سال ۲۰۱۶ تغییر یافت که آنها زمان بیشتری برای دوباره نویسی فیلمنامه داشته باشند. بعد از آن دوباره به بهار ۲۰۱۷ انتقال داده شد که هیچ کدام از این تاریخ‌ها شروع واقعی پروژه نبود و در واقع هیچ اتفاق خاصی در این تاریخ‌ها رخ داده نشد. آگوست سال گذشته بود که داگ لیمان هم پروژه را ترک کرد و در حال حاضر این فیلم نه کارگردانی دارد و نه تاریخ اکرانی. با این حال در ماه ژوئن بود که تولید کننده این پروژه یعنی هاچ پارکر اعلام کرد که با تمامی اتفاقات و مشکلاتی که در مسیر تولید این فیلم پیش آمده اما باز هم یه نوع علاقه و اشتیاق پر شور خاصی در بین ما وجود دارد تا این فیلم را بالاخره بتوانیم بر روی پرده سینماها ببینیم.

شخصیت گامبیت کارت، باز ابتدا در نسخه سال ۱۹۹۰ کتاب The Uncanny X-Men (مردان-ایکس غیرطبیعی) ظاهر شد. بعد از آن، در سال ۲۰۰۹ به آن جان بخشیده شد و برای اولین بار با فیلم پرطرفدار X-Men Origins: Wolverine (خاستگاه مردان ایکس: ولورین) با بازی تیلور کیچ به روی پرده سینماها آمد.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده