// یکشنبه, ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۰۰

معرفی بازی موبایل Tomb Raider: لارا کرَفت این بار در موبایل شما

سری Tomb Raider یکی از آن بازی‌هایی است که کمتر کسی پیدا می‌شود که خاطره‌ای با آن نداشته باشد یا آن را نشناسد. امروز در بخش معرفی بازی موبایل زومجی قصد داریم تا شما را نسخه موبایلی و البته نوستالژیک آن آشنا کنیم تا لارا کرفت را این بار در گوشی موبایل خود ببینید و به ماجراجویی بپردازید.

شرکت‌های بازی‌سازی راهی مناسب و کم دردسر را برای کسب درآمد یافته‌اند که اولین لازمه‌ی آن دست گذاشتن بر روی همان حس نوستالژی گیمرها است. هزینه‌ نوسازی بازی بسیار کم‌تر از ساخت یک بازی جدید است و ریسک به موفقیت رسیدن بازی جدید چه از نظر منتقدان و چه از نظر فروش، عاملی است که کمپانی‌های قدیمی را وسوسه می‌کند تا به پورت بازی‌های قدیمی برای کنسول‌های نسل جدید بپردازند.

بازی Tomb Raider و کاراکتر لارا کرفت دو نامی هستند که در زمان درخشش اولین کنسول خانواده‌ی پلی‌استیشن غوغا می‌کردند. سرسخت‌ترین کاراکتر زنی که تا به حال در یک بازی ویدیویی شاهد بودیم. ماجراجویی‌های خطرناکی که برای لارا نوعی تفریح به شمار می‌رفتند. سال ۱۹۹۶ بود که اولین بار با این کاراکتر آشنا شدیم. اولین نسخه‌ی Tomb Raider در آن سال به انتشار رسید و استقبال از این بازی بی‌نطیر بود. از همه‌ی جهات یک بازی کامل به شمار می‌رفت و موفقیت آن دور از انتظار نبود تا اینکه تبدیل به یک سری غنی شد و نام لارا در بین بهترین شخصیت‌های تاریخ این صنعت جای گرفت.

Tomb-Raider-I

نسخه‌ی اول این بازی در دسامبر ۲۰۱۳ برای تلفن‌های هوشمند iOS عرضه شد و حال پس از گذشت بیش از یک سال اندرویدی‌ها هم می‌توانند این بازی را تجربه کنند. این اولین بازی نیست که Tomb Raider را در یک وسیله‌ی پرتابل یا همراه می‌بینیم. در سال ۲۰۰۳ این بازی پای خود را با Nokia N-Gage به دستگاه‌های قابل حمل باز کرد. این بازی را از لحاظ داستانی نمی‌توان با نسخه‌ی ریبوت بازی مقایسه کرد زیرا در آن با لارا کرافت قدیمی روبرو هستیم.

اولین بار که کنترل لارا را در دست می‌گیرید فرقی بین کنترل آن با کنترل یک کامیون احساس نمی‌کنید! اوایل بازی بسیار سخت می‌شود با آن ارتباط برقرار کرد و اگر اهل سر و کله زدن نباشید، خیلی زود از بازی خسته خواهید شد و عطایش را بر لقایش می‌بخشید. البته در بازی پشتیبانی از کنترلرهای فیزیکی وجود دارد و می‌توانید با استفاده از تبدیل OTG کنترلر را به تلفن هوشمند خود متصل  و بازی را با همان حس و حال قدیمی بازی کنید که بهترین کار ممکن است ولی باید خوش‌شانس بود چرا که تعداد کنترلرهای سازگار با این بازی بسیار کم است.

url

از لحاظ بصری و گرافیک شاهد پیشرفت‌هایی هستیم که به زیباتر شدن بازی کمک فراوانی کرده است. اکثر تمرکز در این بخش بر روی بافت‌ها بوده که هم کیفیت آن‌ها نسبت به قبل چشم‌گیر است، هم شفافیت آن‌ها سبب می‌شود بهتر از گذشته به نظر برسند که برای یک بازی موبایل در سطح خوبی قرار دارند ولی خوشبختانه سازندگان در مدل کاراکتر لارا تغییری ایجاد نکرده‌اند و مثل گذشته شاهد پولیگان‌های نوک تیز و کم تعداد تشکیل دهنده‌ی آن هستیم که به یاد می‌اندازد این سری چه مسیری را طی کرده و حال به کجا رسیده است.

اگر به فکر زنده کردن خاطرات و به دنبال یک بازی درجه یک برای تلفن هوشمند خود هستید، Tomb Raider در حال حاضر می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌ها باشد.

دانلود از آیتونز | دانلود از گوگل‌پلی


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده