// شنبه, ۲۹ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۲۲:۲۰

یک شرکت حقوقی آمریکایی امکان شکایت علیه سی‌دی پراجکت را بررسی می‌کند

شرکتی حقوقی در آمریکا پس از عملکرد ضعیف بازی Cyberpunk 2077 روی کنسول‌های نسل قبل و کاهش شدید ارزش سهام CD Projekt در پی آن، درحال بررسی امکان شکایت علیه این شرکت لهستانی از طرف سهام‌داران آمریکایی است.

پس از تاخیرهای فراوان، بالاخره بازی مورد انتظار Cyberpunk 2077 منتشر شده و حالا کمی‌ بیش از یک هفته از عرضه‌ی آن می‌گذرد. سایبرپانک 2077 در این مدت کوتاه موفق شده تا رکوردهای فروش را جابه‌جا کند. برای مثال، ۸ میلیون نفر آن را قبل از عرضه پیش‌خرید کرده بودند و همچنین توانست لقب سریع‌ترین ‌فروش را روی پلتفرم پی سی به‌خود اختصاص دهد. با این وجود، به‌تازگی مشخص شد که به‌خاطر مشکلات عدیده‌ی سایبرپانک 2077 روی کنسول پلی استیشن 4، استودیوی CD Projekt Red با سونی به توافق رسیده تا این بازی فعلا از روی فروشگاه پلی استیشن (PSN) حذف شود و همچنین پول خریداران بازی روی کنسول‌های سونی، درصورت درخواست آن‌ها، پس داده شود. می‌توان گفت که پیش از بازی سایبرپانک 2077، چنین حرکتی تقریبا در صنعت ویدیو گیم بی‌سابقه بوده است. حال طبق جدیدترین اخبار مرتبط با این بازی جنجالی، با خبر شدیم که یک شرکت حقوقی مستقر در آمریکا ممکن است علیه شرکت CD Projekt (شرکت مادر سی‌دی پراجکت رد) اقامه دعوی کند.

شهر نایت سیتی سایبرپانک ۲۰۷۷ در شب

این خبر پس از این رسانه‌ای می‌شود که شرکت سی‌دی پراجکت رد پس از انتقادهای فراوان به عملکرد سایبرپانک 2077 روی پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان، تصمیم گرفت که به‌نوعی از خریداران آن دلجویی کند. آن‌ها در تاریخ ۱۴ دسامبر (۲۴ آذر) با انتشار متنی در توییتر از طرفداران عذرخواهی کردند و به آن‌ها قول دادند که آپدیت‌هایی را برای رفع کامل مشکلات موجود بازی طی ماه‌های آینده منتشر می‌کنند. سی‌دی پراجکت رد به‌خاطر «نشان ندادن گیم‌پلی بازی روی کنسول‌های نسل قبل، پیش از عرضه آن» از خریداران سایبرپانک 2077 عذرخواهی و در ادامه اشاره کرد که عدم نمایش بازی روی کنسول‌های مذکور «باعث شد که بازیکنان نتوانند آگاهانه تصمیم به خرید بازی بگیرند.» آن‌ها همچنین به بازیکنان تعهد دادند تا با انتشار به‌روزرسانی‌هایی، باگ‌ها و مشکلات عملکردی بازی را برطرف می‌کنند و آن را به یک اثر قابل بازی تبدیل خواهند کرد. پس از حذف سایبرپانک 2077 از فروشگاه پلی استیشن، سی‌دی پراجکت رد دوباره بر تعهد خود برای پس دادن پول مشتری‌های ناراضی تاکید کرد؛ حتی با وجود اینکه مجبور بود این مبالغ را از منابع مالی داخلی خود تأمین کند.

شرکت حقوقی مذکور اظهار می‌کند که احتمال دارد سی‌دی پراجکت رد [قبل از عرضه سایبرپانک 2077] به‌طور عمده تلاش می‌کرده تا اطلاعاتی گمراه‌کننده به سهام‌داران خود و سرمایه‌گذاران دیگر بدهد

با تمام این حرف‌ها، به‌نظر می‌رسد که عملکرد ناامیدکننده سی‌دی پراجکت رد فقط مصرف‌کنندگان را تحت‌الشعاع قرار نداده است. سهام این استودیوی لهستانی در بازار‌های بورس جهانی معامله می‌شوند. به همین دلیل، باتوجه‌به اینکه روند قیمتی این شرکت پس از اتفاقات اخیر کاملا نزولی بوده است، جای تعجبی ندارد که سهام‌داران سی‌دی پراجکت رد از این نزول ضرر هنگفتی کرده و مانند بازیکنان، از عملکرد آن‌ها به‌شدت ناراضی باشند. در همین راستا، دیروز خبری از شرکت حقوقی «ولف هالدن‌اشتاین ادلر فریمن و هِرز» در رسانه‌ها منتشر شد، مبنی بر اینکه آن‌ها از طرف سهام‌داران آمریکایی درحال بررسی امکان انجام اقدامی حقوقی علیه شرکت مادر سی‌دی پراجکت هستند. این شرکت حقوقی اظهار می‌کند که «احتمال دارد سی‌دی پراجکت رد [قبل از عرضه سایبرپانک 2077] به‌طور عمده تلاش می‌کرده تا اطلاعاتی گمراه‌کننده به سهام‌داران خود و سرمایه‌گذاران دیگر بدهد.»

شلیک با شاتگان به مامور در بازی سایبرپانک 2077 استودیو بازی سازی سی دی پراجکت رد

چند روز پیش، وب‌سایت انتشار نقد اُپن‌کریتیک هشداری را راجع‌به سایبرپانک 2077 خطاب به خوانندگان خود منتشر کرد که در آن می‌گوید: «تیم اپن‌کریتیک و تعدادی از منتقدان دیگر به این موضوع مشکوک هستند که سی‌دی پراجکت رد عمدا به‌دنبال این بوده تا عملکرد واقعی بازی را روی پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان پنهان کند. آن‌ها قبل از انتشار سایبرپانک 2077 منتقدان را وادار کردند تا از تصاویر از پیش رندر شده در ویدیوهای نقد و بررسی خود استفاده کنند و همچنین نسخه‌های پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان بازی را برای بررسی به منتقدان ندادند

همچنین به‌تازگی روشن شده که سی‌دی پراجکت رد فقط یک روز قبل از عرضه‌ی سایبرپانک 2077، کد دسترسی نسخه‌های PS4 و Xbox One بازی را به منتقدان داده بود. آدام کیچینسکی، یکی از مدیران ارشد اجرایی این استودیو اخیرا گفته بود که سی‌دی پراجکت رد «تمام نشانه‌هایی که از نیاز به صرف وقت بیشتر برای بهبود بازی روی کنسول‌های نسل قبل حکایت داشت را نادیده گرفت.» خیلی از مدافعان سی‌دی پراجکت رد اینگونه ادعا می‌کنند که باتوجه‌به سن زیاد PS4 و Xbox One، کسی نباید انتظار داشته باشد تا سایبرپانک 2077 بتواند به‌خوبی روی کنسول‌های قدیمی اجرا شود. از طرفی بسیاری از طرفداران دیگر معتقد هستند سازندگان در انتشار بازی بسیار عجله کردند و همین موضوع باعث شد تا شاهد عملکرد ضعیف بازی روی کنسول‌های مورد اشاره باشیم.

سهام استودیوی CD Projekt Red از هفته‌ی پیش که Cyberpunk 2077 منتشر شد تاکنون نزدیک ۳۰ درصد پایین آمده است. همین اتفاق باعث شده که بیش از ۱ میلیارد دلار از سرمایه‌ی بنیان‌گذاران استودیو از بین برود.

نظر شما کاربران زومجی دراین‌خصوص چیست؟ نظرات خود را با ما به اشترک بگذارید.


منبع thegamer
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده