نویسنده: مهرداد داودی
// جمعه, ۲۸ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۰۳

سونی بازی Cyberpunk 2077 را از پلی استیشن استور حذف می‌کند

شرکت سونی به‌دنبال مشکلات فنی عدیده بازی سیابرپانک ۲۰۷۷، این بازی را از فروشگاه پلی استیشن حذف و امکان پس دادن سریع بازی برای بازیکنان را نیز فراهم می‌کند.

بنابر جدیدترین اخبار، سونی در حال حذف بازی سایبرپانک ۲۰۷۷ از فروشگاه پلی ‌استیشن است. این شرکت به کسانی که نسخه دیجیتالی بازی را تهیه‌ کرده‌اند، پیشنهاد پس دادن کامل بازی را ارائه می‌دهد. آن‌دسته از افرادی که می‌خواهند نسخه دیجیتالی سایبرپانک را پس دهند، باید به صفحه مخصوص این فرایند مراجعه کنند، وارد حساب کاربری خود شوند و فرایند پس دادن بازی را آغاز کنند. سونی همچنین اعلام کرده در جریان است که برخی از کاربران در دسترسی به فرم پس دادن بازی به مشکل خورده‌اند؛ به این ترتیب سونی از این افراد می‌خواهد کمی بعد مجددا تلاش کنند.

سایبرپانک ۲۰۷۷ از این لحظه برای برخی از صاحبان کنسول پلی‌ استیشن 5، در فروشگاه پلی ‌استیشن حذف شده است؛ با جست‌وجو کردن عبارت Cyberpunk 2077 در نسخه تحت وب فروشگاه پلی استیشن نیز نتیجه‌ای حاصل نمی‌شود. کلیک کردن روی لینک‌های قدیمیِ صفحه بازی در فروشگاه پلی استیشن نیز به صفحه این بازی ختم می‌شود، صفحه‌ای که البته گزینه‌ای برای خرید ندارد و در آن صرفا می‌شود بازی را در فهرست Wishlist قرار داد.

سونی خبر حاضر را به قرار زیر اعلام کرد: 

«بخش سرگرمی‌های تعاملی سونی تلاش می‌کند تا سطح بالایی از رضایت مشتری را تضمین کند، و ما به تمام کاربرانی که بازی سایبرپانک 2077 را از فروشگاه پلی ‌استیشن تهیه‌ کرده‌اند و می‌خواهند آن را پس دهند، پیشنهادی مبنی بر پس دادن کامل بازی ارائه خواهیم داد. لطفا برای پس دادن بازی خود، اینجا را کلیک کنید.»

بازیکنان متوجه شده‌‌اند بازی سایبرپانک 2077 که کمی بیش از یک هفته پیش عرضه شده، مملو از باگ‌ است. با اینکه بازی روی پلی‌ استیشن 5 به واسطه قابلیت بکوارد کامپتیبیلیتی به ظاهر عملکرد خوبی دارد، اما بازی روی این کنسول قدرتمند نیز گلیچ‌های بصری و کرش‌های متعددی داشته است. وضعیت بازی روی پلی استیشن 4 اما بسیار بدتر است، به‌گزارش یوروگیمر، سایبرپانک 2077 روی پلی استیشن 4 عملکرد فنی ضعیف و نرخ فریمی پایین دارد و بافت‌های بازی نیز با مشکلاتی جدی مواجه هستند. 

ماشین پیشرفته در بازی سایبرپانک 2077

همین چند روز پیش بودکه سی‌دی پراجکت رد با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد آن‌دسته از افرادی که روی پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان با بازی به مشکل خورده‌اند، می‌توانند این بازی را پس دهند. باتوجه‌به قوانین سخت‌گیرانه سونی در قبال پس گرفتن بازی‌ها، برخی از کاربران برای پس دادن نسخه دیجیتالی بازی به مشکل برخورد کرده بودند. از طرفی گویا به‌خاطر قوانین انعطاف‌پذیر مایکروسافت در قبال پس دادن بازی‌ها، صاحبان ایکس باکس وان شانس بهتری برای پس دادن بازی داشته‌اند. 

سی‌دی پراجکت رد با انتشار بیانیه‌ای در وب‌سایت خود به‌نوعی تصمیم سونی را علنی کرد. متن بیانه مذکور به قرار زیر است:

«این تصمیم [سونی] به‌دنبال مذاکره ما با بخش سرگرمی‌های تعاملی سونی در راستای به وجود آمدن امکانی به‌منظور پس دادن کامل بازی برای آن‌دسته از کاربرانی که بازی را از فروشگاه پلی استیشن خریداری کرده‌اند و در حال حاضر می‌خواهند آن را پس دهند، گرفته شده است. آن نسخه‌های بازی که توسط بازیکنان خریداری شده‌اند، همچنان در دسترس ایشان باقی خواهد ماند. بازیکنان همچنان می‌توانند بازی را از خرده‌فروشی‌ها تهیه کنند یا آن را از فروشگاه‌های آنلاین بخرند. تمام نسخه‌های بازی، چه فیزیکی و چه دیجیتالی کماکان از سوی سی‌دی پراجکت رد پشتیبانی می‌شوند و به‌روزرسانی دریافت می‌کنند.»

اینکه سونی چه زمانی سایبرپانک ۲۰۷۷ را به فروشگاه پلی استیشن بازمی‌گرداند، معلوم نیست. این شرکت در بیانیه خود اعلام کرده که نسخه دیجیتالی بازی «تا اطلاع ثانوی» در دسترس نخواهد بود. اینکه آیا مایکروسافت نیز بازی را از فروشگاه دیجیتالی خود حذف می‌کند یا پیشنهاد پس دادن کامل آن را ارائه می‌کند، فعلا سوالی بی‌پاسخ است. مایکروسافت از ابراز نظر مستقیم در این زمینه نیز خودداری کرد.

سی‌دی پراجکت رد برای بهبود وضعیت بازی سایبرپانک ۲۰۷۷، شروع به انتشار به‌روزرسانی‌هایی کرده است. این شرکت بازی‌سازی تا این لحظه یک به‌روزرسانی پساعرضه برای بازی عرضه کرده است. سی‌دی پراجکت در بیانیه ۱۳ دسامبر (۲۳ آذر) خود نیز اعلام کرده بود به‌روزرسانی جدید بازی تا هفت روز آینده منتشر خواهد شد. به‌روزرسانی‌ها و پچ‌های بزرگ‌تر بازی نیز برای عرضه در ژانویه و فوریه (دی تا اسفند) در نظر گرفته شده‌اند. سی‌دی پراجکت در بیانیه خود گفته بود: «این [پچ‌ها] روی هم رفته باید بسیاری از مشکلات اساسی‌ای که کاربران روی کنسول‌های نسل قبل دارند را حل کنند.»


منبع The Verge
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده