// پنجشنبه, ۲۰ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۲۱:۲۱

۸ میلیون نفر بازی Cyberpunk 2077 را پیش‌خرید کردند

طبق آماری که CD Projekt Red به‌تازگی اعلام کرده، بازی Cyberpunk 2077 موفق شده به رقم ۸ میلیون پیش‌خرید دست پیدا کند که از آمار پیش‌خرید GTA V در زمان عرضه نیز بیشتر است.

بازی Cyberpunk 2077 پس از مدت‌ها انتظار بالاخره منتشر شد. از زمانی‌که این بازی برای اولین‌بار در سال ۲۰۱۲ معرفی شد، سال‌ها گذشت و حالا طرفداران بی‌شمار آن سرانجام می‌توانند جدیدترین دستپخت استودیوی CD Projekt Red را در ساخت یک بازی نقش‌آفرینی با حال‌و‌هوای سایبرپانکی تجربه کنند. با اینکه فقط یک روز از عرضه‌ی سایبرپانک 2077 گذشته است، اما از همین حالا مشخص است که آمار فروش بازی بسیار موفقیت‌آمیز بوده است. یکی از مثال‌های این موفقیت این است که یک میلیون بازیکن در ۱۲ ساعت اول عرضه‌ی سایبرپانک 2077، این بازی را روی پلتفرم استیم تجربه کرده‌اند.

طرفداران سایبرپانک 2077 در روزهای منتهی به عرضه‌ی آن بسیار هیجان‌زده بودند و اصطلاحا هایپ زیادی برای بازی داشتند. یکی از دلایل چنین موفقیت عظیمی در کسب آمار بالای بازیکنان در استیم، توسط حساب کاربری بخش سهام‌داران سی‌دی پراجکت رد در توییتر برملا شده است. این حساب توییتری با انتشار عکسی خبر داده که سایبرپانک 2077 موفق شده به رقم باورنکردنی ۸ میلیون پیش‌خرید توسط بازیکنان دست پیدا کند.

تصویر توییتری از آمار ۸ میلیون پیش‌خرید Cyberpunk 2077 / سایبرپانک 2077

۸ میلیون پیش‌خرید حتی برای بازی بزرگی مانند سایبرپانک 2077 نیز رقم قابل‌توجه‌ای به‌شمار می‌رود. با چنین رقمی، حالا می‌توان با اطمینان گفت که جدیدترین ساخته‌ی استودیوی لهستانی سی‌دی پراجکت رد در زمره‌ی بازی‌هایی با بیشترین آمار پیش‌خرید قرار می‌گیرد. نکته‌ی جالب این است که بازی GTA V در زمان عرضه‌اش در سال ۲۰۱۳ توانست به آمار ۷ میلیون پیش‌خرید دست پیدا کند و حالا پس از هفت سال، بازی سایبرپانک 2077 موفق شد در زمینه‌ی آمار پیش‌خرید از نسخه‌ی پنجم مجموعه‌ی جی‌تی‌ای پیشی بگیرد.

با اینکه سایبرپانک 2077 موفق شد آمار فروش بسیار خوبی را هنگام عرضه تجربه کند، ولی باید منتظر ماند و دید که آیا این موفقیت ادامه‌دار خواهد بود یا خیر. منتقدانی که از چند روز پیش بازی را نقد کرده و همچنین بازیکنانی که در ۲۴ ساعت گذشته آن را تجربه کرده‌اند، همگی از باگ‌های ریز و درشت و بی‌امان بازی شکایت می‌کنند. با وجود اینکه هنوز گزارشی از عیب و ایرادهای بسیار وحشتناک به‌گوش نرسیده است؛ بااین‌حال، گستردگی باگ‌ها‌ی کوچک و بزرگ و مشکلات عدیده‌ی حال حاضر در سایبرپانک 2077 ممکن است در کوتاه‌مدت بازیکنان را از تجربه‌ی آن دلسرد کند. همین موضوع می‌تواند کمی به فروش بازی در روزها یا شاید هفته‌های آینده لطمه وارد کند.

مبارزه با سلاح گرم در بازی Cyberpunk 2077 و فضای سایبرپانکی شهر نایت سیتی

لایانا روپرت از سایت گیم‌اینفرمر هنگامی که مشغول تجربه‌ی بازی بود، با باگی روبه‌رو شد که باعث سرگیجه و تشنج‌‌ در او شد که دلیل آن بعدا مشخص شد. در صحنه‎‌هایی از بازی الگوهایی از نور پخش می‌شود که مشابه تکنیکی است که متخصصان اعصاب و روان برای القای آزمایشگاهی تشنج به افراد استفاده می‌کنند. همچنین بعدا به این نکته اشاره شد که سایبرپانک 2077 در ابتدای مرحله‌ی مذکور، در مورد وجود صحنه‌هایی که موجب بروز حملات صرع‌مانند در برخی افراد می‌شود، به بازیکنان هشدار نمی‌دهد. گرچه سی‌دی پراجکت رد به‌سرعت دست به کار شد و چنین هشداری را به بازی اضافه کرد.

بازی سایبرپانک 2077 درحال‌حاضر برای پلتفرم‌های گوگل استیدیا، پی سی، پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان دردسترس است. همچنین دارندگان ایکس باکس سری ایکس، ایکس باکس سری اس و پلی استیشن 5 با استفاده از قابلیت Backwards Compatibility می‌توانند بازی را تجربه کنند. بااین‌حال، نسخه‌های اختصاصی کنسول‌های نسل جدید دردست ساخت است و قرار است در آینده منتشر شود.

نظر شما کاربران زومجی دراین‌باره چیست؟ نظرات خود را با ما به اشترک بگذارید.


منبع dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده