نویسنده: مهدی اسدی
// شنبه, ۲۹ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۴۷

سی دی پراجکت رد هزینه بازپرداخت خریداران Cyberpunk 2077 را از منابع خود تأمین می‌کند

سی دی ‌پراجکت رد اعلام کرده که به منظور تسریع روند بازپرداخت هزینه‌ خریداران سایبرپانک 2077 در خرده‌فروشی‌ها، این مبالغ را از منابع خود تأمین می‌کند.

بعد از اینکه سونی و مایکروسافت هردو متعهد به بازپرداخت هزینه‌های خرید نسخه دیجیتالی Cyberpunk 2077 به کاربران شدند، حالا دو اتفاق جدید در راستای ساماندهی به این وضعیت غیرمنتظره رخ داده که یکی از آن‌ها امکان پس دادن نسخه فیزیکی بازی به فروشگاه‌های Best Buy در کشورهای مختلف است. بست بای اعلام کرده که حتی در صورت باز شدن بسته‌بندی بازی نیز تمام هزینه خرید آن را پس خواهد داد. درواقع این استثناء تنها برای سایبرپانک 2077 در نظر گرفته شده است. البته افرادی که تمایل به این کار دارند، باید حداکثر تا ۲۱ دسامبر (اول دی‌ماه) تصمیم خود را نهایی کنند.

خبر دیگری که در همین زمینه منتشر شده، جبران هزینه بازپرداخت سایبرپانک 2077 توسط سی دی پراجکت رد و از جیب خود به منظور تسریع این فرایند در خرده‌فروشی‌ها است. این شرکت اعلام کرده که کاربران می‌توانند هزینه خرید این بازی از تمامی فروشگاه‌های معتبر را پس بگیرند. در صورت ایجاد هرگونه مشکل در فرایند بازپرداخت این مبالغ، می‌توان تا تاریخ ۲۱ دسامبر با ارسال پیام به آدرس ایمیل پشتیبانی CDPR و ارائه اسناد خرید، نسبت به پیگیری آن اقدام کرد.

نسخه فیزیکی بازی سایبرپانک 2077

همان‌طور که انتظار می‌رفت، ارزش سهام شرکت سی دی پراجکت رد بعد از اتفاقاتی که برای سایبرپانک 2077 رخ داد به‌شدت کاهش یافته است. این رقم در عرض ۱۲ ماه از ۳۱ دلار در هر سهم به ۱۸.۸۷ دلار در زمان ثبت این خبر رسیده است. این درحالی است که ارزش سهام سی دی پراجکت رد در تمام طول سال ۲۰۲۰ در رنج ۲۲ تا ۲۵ دلار متغیر بوده و در زمان آغاز همه گیری ویروس کرونا به کمترین میزان خود یعنی ۱۴.۲۰ دلار رسید.

کاهش ۳۹ درصدی ارزش سهام این شرکت در طول تنها دو هفته از آغاز عرضه بازی، اتفاق غیرمنتظره‌ای است که فاصله زیادی با اهداف ترسیم شده‌ی این شرکت دارد. این اتفاق زمانی رخ می‌دهد که شما مجبور می‌شوید تا برای پاسخ به واکنش‌های شدید مطرح شده، هزینه‌های بازپرداخت خرید مشتریان را از جیب خود پرداخت کنید. کاری که هیچ شرکت بازی‌سازی تاکنون انجام نداده بود.

کیانو ریوز در بازی Cyberpunk 2077

در همین راستا به‌نظر می‌رسد سونی در این زمینه قوانین سختگیرانه‌ای دارد، چراکه براساس گزارش‌های اخیر این غول ژاپنی از بازپرداخت هزینه‌ی پرداختی خریداران بازی سایبرپانک 2077 روی پلی استیشن 4 و 5 خودداری و از کاربران درخواست کرده تا انتشار به‌روزرسانی‌های آن منتظر بمانند. البته چند روز بعد و به‌دنبال مشکلات فنی عدیده بازی سیابرپانک ۲۰۷۷، این بازی را از فروشگاه پلی استیشن حذف شده و امکان پس دادن سریع بازی برای بازیکنان فراهم شد. اینکه سونی چه زمانی سایبرپانک ۲۰۷۷ را به فروشگاه پلی استیشن بازمی‌گرداند، معلوم نیست. این شرکت در بیانیه خود اعلام کرده که نسخه دیجیتالی بازی «تا اطلاع ثانوی» در دسترس نخواهد بود.

لطفا شما هم نظرات و پیش‌بینی‌های خود در این زمینه را با ما نیز به اشتراک بگذارید.


منبع destructoid
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده