نویسنده: میلاد فاطمی
// جمعه, ۲۱ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۲۳:۱۷

ارزش سهام سی دی پراجکت رد ۲۹ درصد کاهش پیدا کرد

پس از انتشار بازی Cyberpunk 2077 روی کنسول‌های نسل هشتم که با باگ‌ها و مشکلات فراوانی همراه بود، ارزش سهام شرکت سی دی پراجکت رد ۲۹ درصد کاهش پیدا کرده است.

بازی ر Cyberpunk 2077 سرانجام برای پلتفرم‌های پی سی، سرویس استیدیا، پلی استیشن 4، ایکس باکس وان، پلی استیشن 5، ایکس باکس سری ایکس و ایکس باکس سری اس روانه بازار شده است. اگر زومجی را دنبال کرده باشید، احتمالا اطلاع دارید که تنها ساعاتی پس از انتشار بازی سایبرپانک 2077 بود که موج گسترده‌ای توسط کاربران مبنی‌بر وجود باگ‌ها و مشکلات نسخه پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان بازی در فضای مجازی پخش شد. مشکلات عجیبی که با استناد به شواهد، تجربه نهایی گیمر را تحت تاثیر خود قرار داده‌ است.

حال اما در جدیدترین اخبار بازی، به‌نظر می‌رسد وجود باگ‌های غیرمنتظره در Cyberpunk 2077 علاوه‌بر اینکه به بازی لطمه وارد کرده، باعث برخورد ترکش‌هایی نیز به استودیوی سی دی پراجکت رد، به‌عنوان سازنده آن شده است؛ چراکه براساس گزارش تازه منتشر شده، ارزش سهام این استودیو ۲۹ درصد کاهش پیدا کرده است.

درحال حاضر ارزش هر سهم سی دی پراچکت رد ۳۱۳.۹ زلوتی یعنی حدود ۳,۵۹۷,۰۰۷ ریال محاسبه شده است. این افت قیمت در حالی رخ داده که دقیقا یک هفته پیش ارزش هر یک سهم آن ۴۴۳ زلوتی یعنی حدود ۵,۰۸۱,۵۹۷ ریال ثبت شده بود. نکته جالب توجه این است که در تاریخ ۱۰ دسامبر که بازی Cyberpunk 2077 به‌صورت رسمی روانه بازار شد، به‌سرعت قیمت هر سهم از ۳۹۰.۶ زلوتی (۴,۴۷۹,۴۴۵ ریال) کاهش قیمت ۷.۳ درصدی را تجربه کرد و به قیمت ۳۶۲ زلوتی (۴,۱۵۱,۴۵۷ ریال) رسید.

البته نباید موفقیت و ثبت رکوردهایی که جدیدترین ساخته این استودیوی لهستانی از خود به‌جای گذاشته را فراموش کنیم. همان‌طور که احتمالا در جریان اخبار مربوط‌به بازی هستید، بازی سایبرپانک 2077 درکنار ثبت چندین آمار و ارقام قابل‌توجه، روی پی سی نیز توانست لقب سریع‌ترین فروش را به‌خود اختصاص دهد.

حال باید منتظر ماند و دید آیا تیم سازنده با انتشار به‌روزرسانی‌‌های مرتب می‌تواند وضعیت بازی روی کنسول‌های نسل هشتم را بهبود ببخشد یا خیر؟ لطفا اگر شما هم سایبرپانک 2077 را تجربه کرده‌ و با مشکلات و باگ‌هایی مشابه مواجه شدید، لطفا با ما نیز به اشتراک بگذارید.


منبع ign
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده