نویسنده: مهدی اسدی
// پنجشنبه, ۲۰ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۱۰

نسخه پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان Cyberpunk 2077 ظاهرا مشکلات متعددی دارد

سی دی پراجکت رد بالاخره بازی مورد انتظار Cyberpunk 2077 را منتشر کرده و حالا به نظر می‌رسد که نسخه کنسول‌های نسل هشتمی این بازی شدیداً به بهینه‌سازی و رفع ایرادات فنی نیاز دارد.

کلیپ‌های متعددی از گیم‌پلی بازی Cyberpunk 2077 منتشر شده که گلیچ‌ها، مشکلات افت نرخ فریم تصاویر و باگ‌های زیادی را در نسخه پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان این بازی نشان می‌دهند. طی ساعات گذشته، این ویدیوها در فضای مجازی وایرال شده و هنوز مشخص نیست که آیا این مشکلات به بعد از نصب پچ آپدیت روز اول بازی مربوط می‌شوند یا خیر. برخی از کاربران، با تغییر تنظیمات مربوط منطقه زمانی کنسول‌های خود، سعی کردند تا سریع‌تر به بازی دسترسی پیدا کنند. سی دی پراجکت رد اعلام کرده که اگر قبلاً اقدام به پری لود بازی روی کنسول‌های خود کرده باشید، آپدیت روز اول بازی در زمان اجرای به‌صورت خودکار نصب خواهد بود. بااین‌حال، حجم ویدیوهایی که به نمایش مشکلات متعدد بازی می‌پردازند، رفته رفته در حال افزایش هستند.

نمایی از گیم پلی بازی Cyberpunk 2077

با مشاهده‌ی استریم‌های زنده‌ای که از نسخه PS4 و ایکس باکس وان سایبرپانک 2077 منتشر شدند، می‌توان به وضوح کرش کردن‌های متعدد بازی، کیفیت پایین تصاویر، فریز شدن‌ها و توقف روند بازی، ظاهر عجیب برخی NPCهای محیط بازی و موارد دیگر را مشاهده کرد. درحالی که اکثر ویدیوهای موجود در شبکه‌های اجتماعی به نسخه‌ی اصلاح نشده‌ی بازی قبل از نصب آپدیت روز نخست تعلق دارند، ظاهراً تمامی نسخه‌هایی که روی کنسول‌های قدیمی‌تر اجرا می‌شوند، شامل برخی از این مشکلات فنی هستند. این گزارش ازطریق مشاهدات کاربران در پلتفرم‌های استریمینگ توییچ و یوتیوب برداشت شده است. گزارش‌ها منتشر شده در فروم‌های Reddit نیز وجود این مشکلات در کنسول‌های نسل قبل را تأیید می‌کنند.

از سوی دیگر، کاربرانی که نسخه‌ی پی سی بازی را اجرا کردند، به نظر وضعیت مطلوبی را تجربه کرده‌اند. به‌ویژه افرادی که از سیستم‌های رده بالا و قوی‌تر استفاده می‌کنند. حداقل این تفاوت در مقایسه با کنسول‌های نسل قبل قابل تأیید است. البته گزارش‌هایی مبنی بر نمایش نادرست برخی آیتم‌های محیط بازی مانند شاخ و برگ درختان در نسخه پی سی نیز گزارش شده که ظاهراً با آپدیت کردن درایور کارت گرافیک برطرف می‌شود. بااین‌حال، همچنان افرادی وجود دارند که ادعا کردند نسخه پی سی بازی نیز روی برخی سیستم‌ها کاملاً روان و بی نقص اجرا نمی‌شود.

نمایی از یکی از شخصیت های بازی Cyberpunk 2077

جا دارد به این نکته نیز اشاره کنیم که تمامی نقد و بررسی‌های اولیه‌ این بازی توسط وبسایت‌ها و نشریات معتبر جهان روی نسخه پی سی سایبرپانک 2077 صورت گرفته است. در برخی از این موارد نیز به وجود مشکلات فنی اشاره که هرگز در سطح گزارشاتی که به‌تازگی از سوی کاربران منتشر شده، نبوده است. در یکی از استریم‌هایی که روی کنسول ایکس باکس وان اجرا شده بود، کاراکتر بازی به‌صورت ناگهانی در یک فضای خالی قرار گرفته و موجب کرش کردن بازی شد. یکی دیگر از کاربران ایکس باکس وان، هنگام رد کردن دیالوگ‌های بازی با توقف ناگهانی آن مواجه شده و مجبور به راه اندازی مجدد بازی شد. ظاهراً بیشتر مشکلات هنگام اجرای قسمت‌های جهان-باز این بازی گزارش شده است.

با وجود تمام موارد ذکر شده، باید به این نکته اشاره کرد که همه این مشکلات موجب مختل شدن کامل روند اجرای بازی نمی‌شوند. هرچند این مشکلات غیرقابل چشم پوشی بوده و موجب ایجاد انتقادات گسترده‌ای از سوی کاربران کنسول‌های نسل هشتم شده است. باید دید که واکنش سی دی پراجکت رد به این مشکلات به چه نحوی بوده و چه زمانی شاهد رفع کامل آن‌ها خواهیم بود.

CD Projekt Red تاکنون واکنشی را نسبت به بازخوردها نشان نداده است. برخی از کاربران، اعلام شرایط اضافه کاری و تعجیل برای انتشار بازی در زمان تعیین شده را علت عدم اصلاح برخی مشکلات بازی قبل از عرضه می‌دانند. نظر شما درباره این مشکلات چیست؟ آیا شما تاکنون تجربه موارد ذکر شده را روی کنسول‌های خود داشته‌اید؟ نظرات خود را با زومجی و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.


منبع polygon
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده