// دوشنبه, ۲۴ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۲۹

سی‌دی پراجکت رد از دارندگان Cyberpunk 2077 روی PS4 و Xbox One می‌خواهد صبور باشند

استودیوی سی‌دی پراجکت رد طی پستی که به‌تازگی در توییتر منتشر کرده، بابت عملکرد ضعیف Cyberpunk 2077 روی کنسول‌های PS4 و Xbox One از طرفداران عذرخواهی کرده و وعده انتشار پچ‌هایی را برای رفع کامل مشکلات بازی داده است.

درحال‌حاضر بر کسی پوشیده نیست که عملکرد Cyberpunk 2077 روی کنسول‌های پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان بسیار ضعیف است. استودیوی CD Projekt Red نیز قبل از انتشار بازی، هیچ ویدیویی از گیم‌پلی بازی روی کنسول‌های نسل هشتمی نشان نداد و همین موضوع باعث شد که طرفداران این بازی اکشن-نقش‌آفرینی محبوب نگران وضعیت آن روی کنسول‌های مورد اشاره شوند. با وجود اینکه بسیاری از دارندگان PS4 و Xbox One انتظار نداشتند گرافیک فنی بسیار بالایی را از سایبرپانک 2077 شاهد باشند، ولی از طرفی هیچ‌وقت تصور نمی‌کردند که با چنین عملکرد ضعیفی روبه‌رو شوند. متاسفانه نسخه‌های پی سی و نسل جدید بازی نیز از دست باگ‌ها و ایرادهای ریز و درشت آن در امان نمانده‌اند؛ گرچه از نسخه‌های نسل هشتمی بسیار بهتر اجرا می‌شوند.

نسخه‌ها‌ی پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان سایبرپانک 2077 به‌شدت با مشکل افت نرخ فریم دست‌و‌پنجه نرم می‌کنند. همچنین از باگ‌های بی‌شمار و مشکلات دیگر در زمینه‌ی رندر کردن بافت‌های محیطی رنج می‌برند که البته برخی از این ایرادات در نسخه‌های پلتفرم‌های دیگر نیز مشاهده شده است. به‌دلیل مشکلات فنی بی‌امان سایبرپانک 2077 روی کنسول‌های مذکور، انتقادهای تند و تیزی از طرف رسانه‌ها به سمت نسخه‌های نسل هشتمی بازی روانه شده است. برای مثال، وب‌سایت دیجیتال فاندری طی بررسی فنی خود از این بازی روی پلی استیشن 4 پایه، به این نتیجه رسید که عملکرد آن «غیرقابل‌قبول» است.

شدت ایرادات بازی به‌حدی بود که به‌تازگی خبر رسید بسیاری از خریداران سایبرپانک 2077 روی پلی استیشن 4 از مشکلات بازی خسته شده‌اند و تصمیم گرفته‌اند تا پول خود را از سونی پس بگیرند. همچنین آن‌هایی که موفق به پس گرفتن پول خود شده‌اند، به کاربران مشابه دیگر نیز در این خصوص راهنمایی و کمک کرده‌اند.

متن عذرخواهی سی‌دی پراجکت رد درباره‌ی عملکرد ضعیف Cyberpunk 2077 روی PS4 و Xbox One

حال استودیوی سی‌دی پراجکت رد طی توییتی که همین چند ساعت پیش منتشر کرده، به‌خاطر وضعیت فعلی سایبرپانک 2077 روی پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان از طرفداران عذرخواهی کرده و به این موضوع اشاره کرده که تیم ساخت بازی باید «توجه بیشتری» به عملکرد آن روی کنسول‌های مورد اشاره می‌کردند. آن‌ها همچنین عنوان کرده‌اند که عدم نمایش گیم‌پلی‌ای از نسخه‌های نسل هشتمی بازی قبل از عرضه، باعث شد که کاربران این کنسول‌ها نتوانند «آگاهانه برای خرید بازی تصمیم بگیرند.»

سی‌دی پراجکت رد همچنین به‌طور غیرمستقیم از طرفداران می‌خواهد که کمی صبور باشند؛ چراکه تیم ساخت بازی درتلاش است تا تمام مشکلات بازی را حل کند. آن‌ها قول انتشار یک پچ را تا حداکثر «یک هفته دیگر» داده‌اند که آخرین آپدیت بازی تا قبل از تعطیلات کریسمس است. پس از تعطیلات و در شروع سال ۲۰۲۱ نیز قرار است دو به‌روزرسانی‌ مهم و بزرگ برای نسخه‌های پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان سایبرپانک 2077 عرضه شود که اول آپدیت در ماه ژانویه (دی-بهمن) و دومین آپدیت در ماه فوریه (بهمن-اسفند) منتشر خواهند شد.

آن‌ها درباره‌ی این دو به‌روزرسانی توضیح می‌دهند: «این دو پچ تمام مشکلات مشهود بازی را روی کنسول‌های نسل قبل برطرف خواهند کرد. قطعا قرار نیست که این آپدیت‌ها گرافیک و عملکرد بازی را به سطح یک پی سی گیمینگ رده بالا یا کنسول‌های نسل جدید برسانند، ولی می‌توانند تجربه‌ای نزدیک به آن‌ها را ارائه دهند.» CD Projekt Red در پاراگراف آخر متن عذرخواهی از طرفداران می‌خواهد که شانسی دوباره به آن‌ها بدهند. سپس اشاره می‌کند که اگر کسی دوست ندارد برای انتشار به‌روزرسانی‌ها صبر کند، حق دارد که بازی را پس دهد.

نظر شما کاربران زومجی دراین‌باره چیست؟ آیا منتظر انتشار پچ‌های پیش رو‌ برای سایبرپانک 2077 روی پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان خود می‌مانید؟ لطفا نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.


منبع vg247
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده