// دوشنبه, ۷ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۰۱

جمع بندی مسابقات Combo Breaker 2018 بازی Street Fighter V؛ فینال

مسابقه Premier رویداد Capcom Pro Tour 2018 یعنی Combo Breaker، دیشب در رشته Street Fighter V به پایان رسید و در این مطلب قصد داریم به وقایع مهم آن اشاره‌ای داشته باشیم.

مسابقه Combo Breaker 2018 که از رویداد‌های Primier کپکام پرو تور به شمار می‌رود در تاریخ ۲۵ مه (جمعه شب به وقت تهران)‌ آغاز شد و ۶۸۷ شرکت‌کننده در جریان رشته اصلی این مسابقه یعنی Street Fighter V به رقابت پرداختند. در مطلب پیشین در زومجی وقایع مهم مرحله مقدماتی این مسابقه را پوشش دادیم و دیروز نیز شاهد برگزاری مسابقات مرحله نهایی بودیم.

دیروز ساعت ۲۲:۳۰ تعداد ۲۴ بازیکن در مرحله نیمه نهایی Combor Breaker 2018 به رقابت با یکدیگر پرداختند. بازیکنان مطرحی همچون اینفیلتریشن (قهرمان چندین EVO و EVO Japan 2018)، ان‌ال (قهرمان Saigon Cup)، توکیدو (قهرمان EVO 2017) و دو قهرمان پیشین کپکام کاپ یعنی ناکل‌دو و مناردی در بین «۲۴ بازیکن برتر» دیده می‌شوند. پیش از اینکه به خلاصه‌ای از گزارش بازی‌های دیروز بپردازیم در ادامه می‌توانید براکت برنده‌ها و بازنده‌ها را مشاهده کنید.

capcom pro tour

براکت برنده‌ها

  • ورلورن با اویل کینگ
  • سیان با اینفیلتریشن
  • مناردی با اِن‌اِل
  • نمو با بونچان

براکت بازنده‌ها

  • توکیدو با مو‌جو
  • کریس‌تی با پرابلم اکس
  • ساکو با فینام
  • فودو با هیومن‌بامب
  • سالتی‌کید با گاچیکون
  • ناکل‌دو با لوفی
  • جاستین وانگ با بیگ برد
  • راب تی‌وی با دوگورا

اولین دیدار بین بازیکن کره‌ای و تایوانی یعنی ورلورن و اویل کینگ صورت گرفت که شاهد پیروزی ورلورن با کاراکتر Cammy در مقابل رشید Oil King بودیم. سیان (Xian) نیز در مرحله بعدی با Ibuki توانست اینفیلتریشن از تیم پاندا گلوبال را شکست دهد و آن را روانه براکت بازنده‌ها بکند. در آن سو مناردی از جمهوری دومینیک در رقابت حساسی بازی را به حریف کره‌ای خود یعنی NL از تیم UYU واگذار کرد و  در براکت بازنده‌ها در مقابل دوگورا قرار گرفت. رقابت آخر براکت برنده‌ها مربوط به دیدار نمو  و بونچان می‌شود که در ادامه می‌توانید گزارش و ویدیو آن را مشاهده کنید.

نمو (یورین) و بونچان (نش)

capcom pro tour

بونچان (سمت چپ) با کاراکتر خود یعنی نش (که در جریان آپدیت‌های فصل اخیر ضعیف شده است) تا به اینجای کار توانست بایکنان کارکشته‌ای همچون توکیدو را شکست داده بود. در همان اول بازی چندین بار بونچان موفق شد با پرش‌های خود از روی گلوله‌های برقی، یورین را نقش برزمین کند و در انتها با یک Throw راند اول را از آن خود کند. نمو راند دوم سعی داشت با تکل‌های EX به نش‌ فشار‌هایی بیاورد اما بونچان در آن سو با دفاع کردن و ضربات بعدی حریفش را به اصطلاح مجازات یا همان Punish کند و در انتها سِت اول را به خود اختصاص دهد.

نمو در بازی دوم به جلو یورش برد و قصد داشت که بیشتر از حالت Zoning (حفظ فاصله مبارزه با گلوله‌های آتشی) خارج شود و روی حملات تمرکز کند. گویا این تصمیمی باز با یورین یاری نکرد و نش با حرکت ویژه خود یعنی Moon Sault به زونینگ یورین پایان داد. حال نش فشار‌های خود را شروع کرد و با وارد کردن ضربه مشت سنگین توانست Crush Counter را روی حریفش نقش ببند و راند اول را پیروز شود. راند دوم با یورش و Throw نَش روی یورین آغاز شد اما در آن سو یورین با تکل EX این‌بار موفق ظاهر شد و دو بار با این حرکت توانست حریفش را به گوشه سمت راست بکشاند و پس از فعال کردن V-Trigger بلاخره یک راند از حریفش بگیرد. بازی به راند فینال کشیده شد و گویا استراتژی جدید نمو با وی یاری کرده است؛ طوری که وی بالاخره به جلو یورش برد و پس از ضربه لگد نشسته، آینه‌های ترسناکش را روانه حریفش کرد و بازی دوم را پیروز شد.

capcom pro tour

سِت سوم، بازیکنان بازی را آرام کردند و با Footsie (روند حفظ فاصله با ضربات مشت و لگد) سعی داشتند که حریفشان را نقش برزمین کنند. سانیک و گلوله‌های برقی از طرفین شلیک شد تا اینکه نَش پس از پرتاب سانیک با استفاده از وی‌تریگر به پشت حریفش تلپورت کرد و توانست راند اول را پیروز شود و تنها یک راند از پیش رفتن در جدول مسابقه فاصله داشته باشد. راند دوم گلوله برقی از سوی Nash دفاع شد و به مون‌سالت خاتمه یافت. فشار‌های ممتد بونچان دفاع حریفش را باز کرد و در انتها وی با کریتیکال آرت نمو را به براکت بازنده‌ها فرستاد.  ویدیو مبارزه این دو بازیکن را از پایین می‌توانید دانلود و تماشا کنید.

دانلود ویدیو از آپارات

توکیدو در براکت‌ بازنده‌ها توانست حریف‌های خود یعنی Mo-Joe و ChrisT را شکست دهد و در جدول صعود کند. وی در مسابقه سوم براکت بازنده‌ها باری دیگر در مقابل حریف همیشگی خود یعنی اینفیلتریشن قرار گرفت و همانند فینال مسابقات Final Round 2018 باری دیگر به حریفش بازی را واگذار کرد و از جریان مسابقات حذف شد. Sako نیز همانند مناردی تا مرحله سوم براکت بازنده‌ها پیش رفت تا اینکه بازی را به Oil King که تازه از براکت برنده‌ها به بازنده‌ها آمده بود، باخت.

مناردی (Birdie)  در مقابل دوگورا (Urien)

capcom pro tour

مناردی (سمت راست)، قهرمان کپکام کاپ 2017، با کاراکتر همیشگی خود که به تازگی کمی ضعیف هم شده است در مقابل یکی از بازیکنان قدیمی این سری یعنی دوگورا قرار گرفت. در اول کار شاهد برخورد این دو کاراکتر در هوا با هم بودیم که به کامبو موفق دوگورا ختم شد اما بِردی پس از برخاستن با یورش Bull Horn یورین را نقش برزمین کرد. یورین که در کرنر بود بلافاصله با قابلیت هوایی خود را از گوشه صفحه نجات داد و ضربه زنجیره‌ای کامل راند اول را پیروز شد. راند دوم تکل یورین باعث شد که مناردی به گوشه صفحه کشانده شود اما بِردی بلافاصله جای خود را با حریفش عوض کرد و سه بار در جریان Crush Counter توانست ران تساوی را بگیرد. راند سوم باز تکل EX یورین وی را یاری کرد و توانست کاراکتر بزرگ مناردی را Knockdown کند. در حالی که هر دو کاراکتر نوار سلامتی کمی در اختیار داشتند بازی آرام گرفت و هر دو بازیکن فاصله را از همدیگر دور کردند. در این حین بود که مناردی در حرکتی اشتباه دفاع خود را در مقابل گلوله برقی یورین از دست داد و به همین سادگی سِت اول را باخت و از این موضوع احساس نارضایتی کرد.

گویا ناراحتی بازی پیشین روی حرکات مناردی تاثیر گذاشته بود چرا که وی شکیبایی خود را از دست داده بود و سعی داشت به هر نفعی که شده است خودش را به حریفش نزدیک کند. عصبانیت در حرکات کاراکتر مناردی نقش بسته بود اما این موضوع باعث شد مناردی با فشار‌های متعدد خود راند اول را از حریفش بگیرد. راند دوم دوگورا به حملات مناردی پایان داد و با حوصله تمامی حملات را دفاع می‌کرد؛ طوری که مناردی چندین بار با پریدن سعی کرد به یورین نزدیک شود اما دوگورا با ضربه مشت ضدهوایی نه تنها مناردی را از خود دور می‌کرد بلکه ضربات زنجیره‌ای زیادی را روی حریفش پیاده می‌کرد. دوگورا با این روند توانست راند تساوی را بگیرد. این روند در راند فینال ادامه داشت  و تا اینکه مناردی در حرکتی اشتباه ضربه Sweep را روانه حریفش کرد. دوگورا پس از دفاع کردن این ضربه تکل EX را به سمت حریفش روانه کرد و V-Trigger را فعال کرد. آینه‌های برقی به جمع ضربات زنجیره‌ای یورین ملحق شدن و دوگورا با یک کامبو بلند نیمی از جان مناردی را گرفت و مناردی را از جریان مسابقات حذف کرد.

capcom pro tour

این موضوع به قدری مناردی را ناراحت کرد که پس از اتمام بازی وی سر خود را روی میز گذاشت.

دانلود ویدیو از آپارات

Xian در براکت ۸ بازیکن برتر حریف کره‌ای خود را با نتیجه ۳-۰ به براکت بازنده‌ها فرستاد و در مرحله بعدی یعنی «فینال برنده‌ها» در مقابل فرد پیروز NL و بونچان قرار گرفت. بونچان از آنجا که Nash انتخاب مناسبی در مقابل Cammy نبود کاراکتر Karin را برای دیدار خود انتخاب کرد. رقابت به قدری بین این دو نزدیک بود که شاهد ۵ سِت از طرفین بودیم طوری که حتی بازی به راند فینال نیز کشیده شد و در انتها وی با Drill هوایی خود بونچان را شکست داد.

capcom pro tour

بازی‌های براکت بازنده‌ها نیز با دیدار اینفیلتریشن و اویل کینگ آغاز شد. اویل کینگ که در جریان رویداد Stunfest توانسته بود با نتیجه ۳-۰ همین بازیکن را شکست دهد اما این بار وی با همین نتیجه به Infiltration باخت و از جریان مسابقات حذف شد. این نتیجه در دیدار بعدی نیز بین Nemo و Verloren اتفاق افتاد. گویا ورلورن با اینکه یکی از قوی‌ترین کاراکتر‌ها یعنی Cammy را در دست داشت حتی موفق به کسب پیروزی در یک سِت در مقابل نمو نشد و در ۳ بازی مغلوب نمو شد.

اینفیلتریشن و نمو که سال گذشته در مرحله LCQ کپکام کاپ با یکدیگر مبارزه کرده بودند، با پیروزی نمو به پایان رسید. مبارزان یاد شده باری دیگر در مرحله «نیمه نهایی بازنده‌ها» Combor Breaker در مقابل یکدیگر قرار گرفتند و حال این بار اینفیلتریشن بود که فقط کاراکتر Juri را برای مبارزه خود انتخاب کرد. اینفیلتریشن در سه بازی ممتد به نمو اجازه هیچکاری در بازی نداد و به راحتی نمو را از جریان مسابقات حذف کرد و به مرحله بعدی رفت.

capcom pro tour

دیدار سیان و اینفیلتریشن که در براکت برنده‌ها با پیروزی سیان به پایان رسید، باری دیگر در مرحله «فینال بازنده‌ها» صورت گرفت. اینفیلتریشن کاراکتر خود را به Menat تغییر داد و همانند مسابقه پیشین راند‌ها را یکی پس از دیگری پیروز می‌شد و به حریفش اجازه هیچ کاری نمی‌داد. در حالی که Xian هیچ امتیازی را کسب نکرده بود و تنها یک راند از حذف شدن از مسابقه فاصله داشت تمامی استراتژی خود را تغییر داد و جریان بازی را در یک روند بسیار سریع به نفع خود تغییر داد و بازی را با نتیجه ۳-۲ به اینفیلتریشن پیروز شد.

فینال: NL (کَمی) و سیان (ایبوکی)

capcom pro tour

پیش‌تر این دو بازیکن در براکت برنده‌ها با هم به رقابت پرداخته بودند که با پیروزی ان‌ال (سمت راست) خاتمه یافت و حال در فینال یا همان مرحله «Grand Finals» مبارزه را شروع کردند. راند اول کمی با کشاندن ایبوکی به گوشه سمت راست صفحه ۳ بار ایبوکی را به زمین کوباند و پس از ضربات زنجیره‌ای به راند اول پایان داد. راند دوم ایبوکی توانست با فریب دادن حریف خود آن را وادار به EX DP کند و پس از دفاع کردنش کَمی را گیج کند و راند تساوی رو بگیرد. سیان راند دوم باری دیگر توانست با همین فشار‌ها ان‌ال را گیج کند بلکه بازی اول را نیز پیروز شود.

بازی دوم ایبوکی با لغو کردن کامبو و پرتاب Kunai موقعیت خود را تغییر داد تا  بتواند دفاع را برای حریفش سخت کند و از این رو توانست راند بازی دوم را نیز از آن خود کند. راند دوم در حالی که ایبوکی به حملات خود ادامه می‌داد اما در آن سو NL با ضربه مشت نشسته، V-Trigger را فعال کرد و آن را به حرکت سوپر خود خاتمه داد تا راند تساوی را بگیرد. این روند در راند فینال با ان‌ال همراهی کرد و وی توانست بازی را با نتیجه ۱-۱ مساوی کند.

ضربات وی‌اسکیل ایبوکی در بازی سوم بیشتر شده بود و همین موضوع باعث شد که Cammy چندین بار نقش بر زمین شود. در حالی که کَمی در کرنر گیر افتاده بود اما پس از اشتباهی که از طرف ایبوکی سر زد، وی بلافاصله پس از برخاستن از CA خود برای گرفتن راند اول استفاده کرد. راند دوم ایبوکی باز توانست Cammy را در کرنر ولی این‌ بار در سمت راست بیاندازد و با حرکات متعدد تصمیم‌گیری را برای حریفش دشوار کند. Xian با این حرکات یه به اصطلاح Mix Upها توانست راند دوم را از حریفش بگیرد و بازی را به راند فینال بکشاند. راند بعدی ان‌ال توانست راهی را برای باز کردن دفاع سیان پیدا کند و آن را به CA بچسباند و حال خودش یک بازی از حریف چینی خود جلو بیفتد.

capcom pro tour

بازی چهارم با حرکت اشتباه Cammy آغاز شد که به مجازات از سوی سیان ختم شد و همین مورد باعث شد که راند اول به سیان تعلق بگیرد. جالب است بدانید با اینکه ان‌ال بازی را از سیان پیش گرفته بود اما باز در دو حرکت اشتباه  که با استفاده از Drill و DP رخ داد، راند بعدی را نیز به آسانی تقدیم حریف چینی‌اش کرد.

بازی پنجم با فوتسی از طرفین آغاز شد تا اینکه سیان از تیم Razer به جلو قدم برداشت و با Throw کمی را به زمین کوباند. اما فشار‌های کمی پس از برخاستن آغاز شد و همین به پیروزی وی در راند اول تبدیل شد. حراس در حرکات سیان دیده می‌شد؛ طوری که وی به جای حمله بیشتر و روی حرکات دفاعی تمرکز می‌کرد. ان‌ال از همین موقعیت استفاده کرد و پس از انجام حرکت سوپر روی حریفش وی را Stun کرد و بازی آخ را پیروز شد و مقام اول در مسابقه چهارم پریمیر Capcom Pro Tour را از آن خود کرد.

capcom pro tour

مسابقات Street Fighter V رویداد Combo Breaker 2018 از سه کانال کپکام فایترز در توییچ، فیسبوک و یوتیوب پخش شده است. از لینک‌های زیر می‌توانید به کانال‌های مربوطه مراجعه کنید:

با این حساب، نتایج این مسابقه رسمی Capcom Pro Tour 2018 یعنی Combo Breaker 2018 از این قرار شد:

capcom pro tour

  • جایگاه اول: NL (کَمی) تیم UYU (وسط تصویر)
  • جایگاه دوم: سیان (ایبوکی) تیم RAZER (سمت راست)
  • جایگاه سوم: اینفیلتریشن (منات و جوری) تیم Panda Global (سمت چپ)
  • جایگاه چهارم: نمو (یورین) تیم لیکوئید
  • جایگاه پنجم: ورلورن (کَمی) تیم فورسان
  • جایگاه پنجم: بونچان (نَش و کارین) تیم Red Bull
  • جایگاه هفتم: اویل کینگ (رشید) تیم UYU
  • جایگاه هفتم: دوگورا (یورین) تیم CAG

برای اطلاع بیشتر می‌توانید به صفحه مسابقات ;کامبو بریکر 2018 در وب‌سایت SmashGG مراجعه کنید. همچنین در ادامه می‌توانید نتایج پایانی را در براکت پایین مشاهده کنید.

براکت برنده‌ها

capcom pro tour

براکت بازنده‌ها

capcom pro tour

 رویداد Capcom Pro Tour شامل مسابقات Premier ،Ranking و Online است که به طور اختصاصی برای بازی Street Fighter 5 برگزار می‌شود و در طی سال بازیکنان با ملحق شدن به این مسابقات و کسب امتیاز، خود را به آخرین مسابقه یعنی Capcom Cup می‌رسانند. در زومجی توانستیم مسابقات Premier و Ranking آن را پوشش دهیم. برای اطلاع از گزارش این مسابقات می‌توانید به صفحه اختصاصی کپکام پرو تور در زومجی مراجعه کنید. گفتنی است که رشته Street Fighter در برنامه اختصاصی زومجی یعنی لودینگ توانست جزو ۵ رشته برتر ورزش‌های الکترونیک باشد.

 همچنین در ادامه می‌توانید امتیاز بازیکنان را در کپکام پرو تور مشاهده کنید و همانطور که می‌بینید بیشترین امتیاز در حال حاضر متعلق به قهرمان Evo 2017 یعنی توکیدو است. 

capcom pro tour

ظرات خود را در مورد مسابقات ورزش‌های الکترونیک بازی استریت فایتر 5 با زومجی در میان بگذارید


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده