// یکشنبه, ۶ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۲۸

جمع بندی مسابقات Combo Breaker 2018 بازی Street Fighter V؛ روز اول

مرحله مقدماتی مسابقات Combo Breaker 2018 رویداد Capcom Pro Tour برای رشته Street Fighter V به پایان رسید و در این مطلب قصد داریم که به وقایع مهم آن اشاره‌ای داشته باشیم.

چهارمین مسابقه Premier رویداد Capcom Pro Tour 2018 یعنی Combo Breaker در تاریخ ۲۵ مه (جمعه شب به وقت تهران) در شیکاگو آغاز شد. تعداد ۶۸۷ نفر از سراسر دنیا، از ژاپن،‌ تایوان،‌ سنگاپور و دیگر نقاط در رشته اصلی این رویداد یعنی Street Fighter V شرکت کردند. بازیکنان قدیمی و کارکشته‌ای همچون توکیدو (قهرمان EVO 2017)، اینفیلتریشن (قهرمان چندین EVO و EVO Japan 2018)، دایگو، هایتانی، بونچان و قهرمانان پیشین کپکام کاپ یعنی مناردی و ناکل‌دو در این مسابقات حضور پیدا کردند.

در دو روز گذشته از آنجا که بازیکنان زیادی در این مسابقات شرکت کرده بودند، شاهد برگزاری مسابقات مقدماتی یا همان Pool بودیم. در جریان رقابت‌ها ۳ نفر از هر یک از براکت‌ها توانستند خود را نجات دهند و به مرحله بعدی راه پیدا کنند. همانطور که انتظار می‌رفت بازیکنان مطرح این رشته همچون دایگو، ان‌ال، اویل کینگ، ورلورن، فودو، مناردی و دیگر بازیکنان توانستند رقیب‌های خود را کنار بزنند، اما در آن سو بازیکنان دیگری همچون Stupendous، لو تیر گاد، کول کید و ولف‌کرون از راه‌یابی به مراحل بعدی ناکام ماندند.

capcom pro tour

در مرحله بعدی بازیکنان در ۴ جدول ۲۴ تایی باری دیگر برای راه‌یابی به مرحله آخر با یکدیگر به رقابت پرداختند که تنها ۴ نفر از هر یک از براکت‌ها می‌توانستند برای مسابقه مرحله بعدی واجد شرایط شوند. از اتفاقات مهم جدول اول یا همان K1 می‌توان به پیروزی ورلورن در مقابل بازیکن محبوب دومینیکی یعنی Caba اشاره کرد. در آن سو جاستین وانگ از تیم اکو فاکس نیز توانست حریف انگلیسی خود یعنی پرابلم اکس را شکست دهد. جالب است بدانید که Oil King هفته پیش در جریان مسابقه Stunfest بازی را به قهرمان همین رویداد یعنی فوجیمورا باخت اما این بار توانست حریف ژاپنی خود را شکست دهد و او را به براکت بازنده‌ها بفرستد. در آن سو جاستین با کاراکتر خود یعنی منات نتوانست در مقابل شخصیت رشید اویل کینگ دوام بیاورد و بازی را واگذار کرد. از میان بازی‌های حساس این جدول نیز می‌توان به رقابت RobTV و Itabashi Zangief اشاره کرد که در ادامه می‌توانید از گزارش آن باخبر شوید.

 

ایتاباشی زانگیف (ابیگیل) و راب‌تی‌وی (گایل)

capcom pro tour

ایتاباشی یا همان ایتیزان که می‌توانید او را در سمت چپ عکس مشاهده کنید در مقابل یکی از شرکت‌کنندگان eLeague یعنی RobTV قرار گرفت. سانیک بوم‌های گایل در همان اول بازی کاراکتر آرام و بزرگ ایتیزان یعنی ابیگیل را دور نگه داشت. اما بالاخره وی توانست راهی بیابد و خود را به گایل نزدیک و گایل را نقش بر زمین کند. گایل پس از برخاستن با فلش کیک به فشار‌های ابیگیل پایان داد و در حالی که ابیگیل قصد داشت با ضربه شارژی خود دفاع گایل را بشکند، راب‌تی‌وی به جلو یورش برد و با Throw اولین راند را از آن خود کرد. گویا در راند دوم راب‌تی‌وی از کاراکتر غول‌پیکر ابیگیل هراسی نداشت؛ طوری که وی چندین بار با ضرباتش ابیگیل را نقش بر زمین کرد و تنها در ۱۱ ثانیه توانست حریفش را گیج یا همان Stun کند. جالب است بدانید با اینکه ابیگیل تنها ۵ درصد نوار سلامتی در اختیار داشت اما با همان مقدار توانست بازی را به نفع خود برگرداند و راند مساوی را تصاحب کند. راب‌تی‌وی با اینکه راند پیشین را باخت، اما باز این موضوع باعث نشد که وی از حملات خود کم کند و همین موجب شد که در راند فینال با نوار سلامتی کامل خود سِت اول را از آن خود کند.

راب پس از پایان بازی اول به جمع تماشاچیان رفت تا بطری آب خود را از دوستانش بگیرد و خود را برای بازی بعدی آماده کند. کراش کانتر در همان اول بازی روی صورت کاراکتر ابیگیل نقش بست و اما گایل نتوانست ادامه کامبوی خود را اجرا کند. ابیگیل از این موقعیت استفاده کرد و با فعال کردن وی‌تریگر خود دفاع گایل را شکست و پس از گیج کردن گایل توانست راند اول را پیروز شود. ایتاباشی گویا از استراتژی حریف خود باخبر شده بود؛ طوری که وی به راحتی راند دوم را نیز با اینکه خون بیشتری از حریفش داشت، گرفت.

capcom pro tour

در بازی فینال بازیکنان روند Footsie خود را آغاز کردند تا اینکه باز ابیگیل با وی‌تریگر خود دفاع گایل را شکست و در حالی که گایل در گوشه صفحه گیر افتاده بود با ضربه آپرکات روبه‌رو شد و راند اول را باخت. ابیگیل حال تنها یک راند با پیروزی فاصله داشت و در حالی که نیمی بیشتر از خون راب‌تی‌وی‌ را گرفته بود اما گایل به روند Zoning خود برگشت. ابیگیل با پیدا کردن موقعیتی گایل را نقش بر زمین کرد، اما گایل پس از برخاستن EX فلش کیک را روانه ابیگیل کرد و راند مساوی را از حریف ژاپنی‌اش گرفت. راند فینال آغاز شد و گایل به جلو یورش برد تا با Throw او را به زمین بکوباند، اما این تصمیم از سمت ابیگیل حدس زده شد و ناکام ماند. گایل زونینگ خود را آغاز کرد و توانست نیمی بیشتر از جان ابیگیل را بگیرد. راب در انتها در حرکتی غافل‌گیر کننده به جلو قدم برداشت و با Throw بازی را به نفع خود تمام کرد. پیروزی وی به قدری برای او غیر منتظره بود که تا چندین ثانیه وی دست بر صورتش جلوی حریف ژاپنی‌اش ایستاده بود.

capcom pro tour

در ادامه می‌توانید ویدیو رقابت این دو را تماشا و دانلود کنید.

دانلود ویدیو از آپارات

در جدول دوم که در SmashGG با نام براکت K1 شناخته می‌شود، بازیکنانی همچون فودو، گاچیکون، مناردی، پانک (فینالیست EVO 2017)، ان‌ال (قهرمان Saigon Cup) و لوفی (قهرمان Brussles Challenge) در براکت برنده‌ها قرار گرفتند تا به نبرد با یکدیگر بروند. فودو حریف هم‌وطن خود یعنی گاچیکون را شکست داد و در رقابت بعدی وی در مقابل قهرمان کپکام کاپ یعنی مناردی قرار گرفت که پیش‌تر LPN را شکست داده بود. مناردی با Birdie توانست فودو را شکست دهد و او را به براکت بازنده‌ها بفرستد. در آن سو NL توانست پانک و همچنین ساکو را در مرحه بعدی شکست دهد. در این جدول البته گاچیکون و لوفی توانستند خود را نجات دهند و به مرحله بعدی راه پیدا کند، اما پانک از جریان مسابقات حذف شدند.

capcom pro tour

جدول سوم (L1) با رقابت سایان و دایگو آغاز شد و از آنجا که دایگو به تازگی با توجه به مشکلاتی که برای گردن و کمر وی پیش آمده بود نتوانست عملکرد خوبی از خود در این مسابقات نشان دهد، همان بازی اول رابه حریف چینی خود واگذار کرد. ناکل‌دو در مرحله بعدی به سیان باخت، اما توانست از این جدول جان سالم به در ببرد و به فینال راه پیدا کند. اینفیلتریشن در همین براکت توانست در براکت بازنده‌ها دو حریف قوی خود یعنی آلکس مایرز و سالتی کید را شکست دهد و قوی‌تر از گذشته ظاهر شود.

در چهارمین براکت (L3) نیز شاهد رقابت‌های حساسی بودیم. بونچان در آن سو شای‌های (از قهرمانان رشته KOF) را در رقابتی نزدیک شکست داد و در مقابل یکی از بهترین بازیکنای استریت فایتر یعنی توکیدو قرار گرفت. از طرفی کریس‌تی (قهرمان Game Over Tournoment) توانست ریکی اورتیز را با نتیجه ۲-۱ شکست دهد و در مرحله بعدی در مقابل کاراکتر خطرناک Nemo یعنی Urien قرار بگیرد.

 

نمو (یورین) و کریس‌تی (کِن)

capcom pro tour

از Nemo که می‌توانید وی را در سمت راست عکس مشاهده کنید، به عنوان یکی از بهترین بازیکنان Urien یاد می‌شود و در آن سو کریس‌تی نیز تنها بازیکنی است که توانست با Ken مقامی در مسابقات CPT کسب کند. گلوله‌های آتشین از دو طرف در اول بازی شلیک شد تا اینکه کن توانست در دو کامبو چندین بار نمو را نقش بر زمین کند و در انتها راند اول را پیروز شود. در راند دوم باری دیگر کریس با حملات خود به نمو امان نداد و در یک چشم به هم زدن یورین را به گوشه سمت چپ صفحه کشاند. در حالی که نمو قصد داشت با ضربات سبک به Block String (روند ضرباتی که روی دفاع حریف پیاده می‌شود) پایان دهد، اما با آپرکات آتشین کن روبه‌رو شد و باری دیگر در کرنر گیر افتاد. این موضوع باعث شد که کریس بازی اول را پیروز شود.

بازی دوم بازیکنان پس از حفظ فاصله شروع به ضربات فوتسی کردند، اما در این حین برای اولین بار یورین با فعال کردن وی‌تریگر خود آینه‌های ترسناکش را به پشت کن فرستاد تا حریفش را به دام بیندازد. این موضوع باعث شد که نمو به جلو قدم بردارد و پس از Throw، کن را به آینه یا همان Aegis Reflector بکوبد و با CA بالاخره یک راند از حریفش بگیرد. در ادامه جریان بازی به نفع نمو تغییر پیدا کرد؛ طوری که نمو در میکس آپ‌های خود توانست این راند را با یک Perfect تمام کند.

capcom pro tour

بازی به سِت آخر کشیده شد و بازیکنان در محیط دیگری به رقابت ادامه دادند. تکل‌های EX چندین بار کن را غافل‌گیر کرد، اما در آن سو کریس چندین بار توانست پاسخ‌هایی به حریفش بدهد. البته وی در حرکت اشتباهی خود را در کرنر به دام انداخت و پس از برخاستن قصد داشت با آپرکات Wakeup نمو را از خود دور نگه دارد، اما این ضربه به حریفش برخورد نکرد و به واگذاری اولین راند ختم شد. نقش بستن Crush Counter روی Ken باعث شد که یورین در چندین حرکت حریفش را گیج کند و در انتها با ضربات زنجیره‌ای در کرنر کریس‌تی را شکست دهد. در پایین می‌توانید ویدیو مبارزه این دو بازیکن را تماشا و دانلود کنید.

دانلود ویدیو از آپارات

 

بونچان (نَش) در مقابل توکیدو (آکوما)

بونچان (سمت راست) که از او به عنوان آخرین بازمانده کاراکتر Nash یاد می‌کنند در مقابل یکی از قوی‌ترین بازیکنان استریت فایتر یعنی توکیدو قرار گرفت. بونچان تا به اینجا با استفاده از کاراکتر Karin حریف‌های خود را شکست داده بود، اما اینجا تصمیم گرفت که با کاراکتری که با توجه به آپدیت‌های اخیر ضعیف شده است به نبرد با توکیدو برود. Footsie بسیار سنگینی در اول بازی از هر دو بازیکن دیده شد تا اینکه توکیدو با کامبویی حریفش را به زمین کوباند و پس از آن با Demon Flip نش را به کرنر کشاند. نش در حالی که در گوشه صفحه گیر افتاده بود با یک ضربه لگد وی‌ترگیرش را فعال کرد و جایگاه خود را به توکیدو سپرد. در انتها نش با پرتاب سانیک توکیدو را مجبور به پرش کرد و پس از آن بونچان به جلو یورش برد و با ضربه ضدهوایی خود یا همان Sonic Scythe راند اول را پیروز شد. راند دوم بونچان سعی کرد با پرش به فشار‌های خود به توکیدو ادامه دهد، اما با ضربه مشت ضدهوایی و گلوله‌ Red Fireball روبه‌رو شد که این اتفاق باعث شد که توکیدو در ادامه حرکات خود راند تساوی را بگیرد. راند سوم بونچان سعی کرد از دور با گلوله‌های سانیک به روند Zoning خود ادامه دهد و در انتها این تصمیم با وی یاری کرد و به پیروزی در بازی اول ختم شد.

در بازی دوم بازی روند آرام‌تری به خود گرفت؛ طوری که در انتهای راند اول توکیدو ناچار شد که با استفاده از CA خود به دفاع نش پایان دهد و با Cheap Out راند اول را پیروز شود. راند دوم سانیک سایت‌های نش با DP توکیدو روبه‌رو شد و همین باعث شد که بونچان در گوشه صفحه گیر بیفتد. فشار توکیدو در کرنر به تمام شدن نوار سلامتی بونچان ختم شد. در انتهای کار توکیدو با EX دیمن فلیپ بازی را در دو راند بسیار سریع تمام کرد.

capcom pro tour

در بازی سوم  چندین بار شاهد حمله از سوی بونچان بودیم، اما در آن سو توکیدو با دفاع ماهرانه خود به بونچان اجازه هیچ کاری را نداد. موردی که توکیدو را تا حدی آزار می‌داد ضربه زانو یا همان Bazooka Knee نش بود که در هنگام پرش با آن برخورد می‌کرد. توکیدو در حالی که چندین ضربه با پر شدن نوار CA خود فاصله داشت تصمیم گرفت که با Raging Demon به راند اول پایان دهد، اما بونچان دست حریفش را خواند و با پریدن از این حرکت سوپر فرار کرد. وی پس از فرود بلافاصله به آکوما نزدیک شد و این بار خودش با Critical Art راند اول را از توکیدو گرفت. راند دوم در حالی که توکیدو سعی کرد با پرش به نش نزدیک شود اما بونچان به پشت وی یورش برد و ضربات زنجیره‌ای را با آسیب زیادی به توکیدو وارد کرد. چندین بار توکیدو سعی بر این داشت که با پریدن به نش نزدیک شود، اما ضربه زانوی این کاراکتر این اجازه را به وی نمی‌داد. در انتها بونچان با EX سانیک سایت به جان آکوما پایان داد و توکیدو را به براکت بازنده‌ها فرستاد. ویدیو مسابقه بونچان و توکیدو را از پایین می‌توانید تماشا و دانلود کنید.

دانلود ویدیو از آپارات

برای اطلاع از نتیجه براکت‌های L1، L3، K1 و K3 می‌توانید با کلیک روی نام آنها به صفحه SmashGG مراجعه کنید و از نتایج دیگر بازی‌ها باخبر شوید. همانطور که در بالا نیز اشاره شد تعداد ۲۴ بازیکن به مرحله نهایی مسابقات Combo Breaker 2018 راه پیدا کردند که در ادامه می‌توانید نام بازیکنانی را که در مرحله بعدی با یکدیگر رقابت می‌کنند، مشاهده کنید.

براکت برنده‌ها

  • ورلورن با اویل کینگ
  • سیان با اینفیلتریشن
  • مناردی با اِن‌اِل
  • نمو با بونچان

براکت بازنده‌ها

  • توکیدو با مو‌جو
  • کریس‌تی با پرابلم اکس
  • ساکو با فینام
  • فودو با هیومن‌بامب
  • سالتی‌کید با گاچیکون
  • ناکل‌دو با لوفی
  • جاستین وانگ با بیگ برد
  • راب تی‌وی با دوگورا

فینال مسابقات 2018 امشب یکشنبه (۶ خرداد) ساعت ۲۲:۳۰ به وقت تهران آغاز می‌شود و ۲۴ بازیکن برتر در جریان فینال به رقابت با یکدیگر می‌پردازند. مسابقات Street Fighter V رویداد 2018 Combo Breaker از سه کانال کپکام فایترز در توییچ، فیسبوک و یوتیوب پخش می‌شود. از لینک‌های زیر می‌توانید به کانال‌های مربوطه مراجعه کنید:

رویداد Capcom Pro Tour شامل مسابقات Premier ،Ranking و Online است که به طور اختصاصی برای بازی Street Fighter 5 برگزار می‌شود و در طی سال بازیکنان با ملحق شدن به این مسابقات و کسب امتیاز، خود را به آخرین مسابقه یعنی Capcom Cup می‌رسانند. در زومجی توانستیم مسابقات Premier و Ranking آن را پوشش دهیم. برای اطلاع از گزارش این مسابقات می‌توانید به صفحه اختصاصی کپکام پرو تور در زومجی مراجعه کنید. گفتنی است که رشته Street Fighter در برنامه اختصاصی زومجی یعنی لودینگ توانست جزو ۵ رشته برتر ورزش‌های الکترونیک باشد.

نظرات خود را در مورد این مسابقات با زومجی در میان بگذارید و به نظر شما چه کسی می‌تواند در رویداد 2018 Combo Breaker مقام اول را کسب کند؟


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده