// دوشنبه, ۲۸ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۰۵

جمع بندی مسابقات Final Round 2018 بازی Street Fighter V؛ فینال

فینال اولین رویداد Capcom Pro Tour 2018 یعنی مسابقات Final Round 2018 به پایان رسید و در این مطلب قصد داریم به مهمترین اتفاقات آن اشاره‌ای داشته باشیم.

شنبه صبح شاهد برگزاری یکی از مسابقات رویداد Capcom Pro Tour 2018 یعنی Final Round 2018 بودیم و بازیکنان زیادی توانستند در رشته انحصاری این رویداد یعنی بازی Street Fighter V: Arcade Edition به رقابت بپردازند. دیروز ۶۴ بازیکن توانستند به  روز دوم مسابقات FR2018 صعود کنند و از بین آنها تنها ۸ نفر به فینال راه پیدا کردند.

capcom pro tour

همانطور که نام بازیکنان را در عکس فوق می‌بینید، نفراتی همچون اینفیلتریشن، قهرمان EVO در سال 2012، 2016 و همچنین EVO Japan 2018، در کنار چهره‌ محبوبی همچون Tokido، قهرمان EVO 2017، در براکت برنده‌ها دیده می‌شوند. در براکت بازنده‌ها شاهد حضور بازیکنانی همچون ناکل‌دو، قهرمان کپکام کاپ 2016، و Nemo بودیم که همه آن را با عملکرد عالی کاراکتر Urein می‌شناسند. در ادامه قصد داریم به گزیده‌ای از مسابقات انجام شده اشاره‌ای بکنیم و به اتفاقات مهم آن نگاهی داشته باشیم که به فینال ختم می‌شود.

capcom pro tour

یکی از اتفاقات جالب ملحق شدن ناگهانی Infiltration به تیم Panda Global بود؛ طوری که پیش از آغاز اولین مسابقه بین اینفیلتریشن و گاچیکن، اینفیلتریشن لباس ورزشی پاندا گلوبال را به طور غافل‌گیر کننده به تماشاچیان نشان داد و مشخص شد که به تازگی پاندا گلوبال، تیم پیشین Punk، اسپانسر جدید این بازیکن کره‌ای شده است.

capcom pro tour

اینفیلتریشن در اولین بازی خود در مقابل گاچیکن تصمیم گرفت که همانند EVO Japan 2018 در مقابل کاراکتر Rashid، جوری را انتخاب کند؛ از آنجا که مبارز اصلی خود یعنی Menat توانایی مقابله با رشید را ندارد. تصمیم اینفیلتریشن به او یاری کرد و توانست حریف ژاپنی خود یعنی Gachikun را با نتیجه ۳-۱ شکست دهد و وی را روانه براکت بازنده‌ها کند.

capcom pro tour

بازی بعدی بین Tokido (آکوما) و یکی از بهترین بازیکنان Cammy با نام Verloren صورت گرفت که شاهد عملکرد بسیار خوبی از وی هم بودیم. شاهد بازی حساسی بین این دو بازیکن بودیم  و در حالی که حتی ورلورن از توکیدو جلو بود اما در آن سو توکیدو توانست نتیجه را به نفع خود تغییر دهد و حریف‌ خود را به براکت بازنده‌ها انتقال دهد.

capcom pro tour

در براکت بازنده‌ها شاهد برگزاری اولین مسابقات بین نئون (کالین) و نمو (یورین) بودیم. نئون با Kolin در جریان مسابقات توانست دیگر بازیکنان کالین همچون موموچی، قهرمان EVO، را شکست دهد و تمامی تماشاچیان از وی به عنوان بهترین بازیکن کالین در رویداد FR2018 یاد کردند. اولین مسابقه وی در ۸ بازیکن برتر در مقابل Nemo صورت گرفت که به صورت عجیبی به Urien باخت و با نتیجه ۳-۰ مسابقات را ترک کرد.

capcom pro tour

 مسابقه دیگری بین ناکل‌دو (گایل) و فوجیمورا (ایبوکی)، یوکودان سابق، انجام شد. همانند بازی پیشین گایل توانست بسیار قدرمند حاضر شود و با بوم‌های خود حریف ژاپنی خود را شکست دهد و با نتیجه ۳-۰ آن را از مسابقات حذف کند.

اینفیلتریشن (منات) از تیم Global Panda و توکیدو (آکوما) از تیم اکوفاکس

capcom pro tour

بازی نیمه نهایی در براکت برنده‌ها بین دو بازیکن مشهور انجام شد. از آنجا که منات مبارزی است که از دور بازی را کنترل می‌کند، می‌تواند بازی را برای توکیدو بسیار دشوار کند. آغاز راند اول با شلیک گلوله‌های آتشی از سوی توکیدو بودیم و در آن سو منات با استفاده از قابلیت‌های خود گلوله‌های آتشی آکوما را به طرف خودش برگرداند. از آنجا که روند بازی بسیار آرام پیش می‌رود مناب به آکوما مهلت نزدیک شدن نمی‌دهد. حتی آکوما با پرش کردن هم نتوانست خود را به منات نزدیک کند و پس از گذشت ۷۰ ثانیه، اینفیلتریشن با فعال کردن وی‌تریگر، فشار‌هایی بر آکوما وارد کرد و در انتها هم با کریتیکال آرت خود، با اینکه آکوما در حال دفاع بود، راند اول را از آن خود کرد. به اندازه‌ای روند بازی بین این دو کند پیش می‌رفت که زمان راند دوم به پایان رسید و منات با اینکه نوار سلامتیش بیشتر از آکوما بود، راند دوم را از آن خود کرد و ست اول تقدیم به اینفیلتریشن شد.

capcom pro tour

بازی دوم باری دیگر با گلوله‌های آتشی شروع شد و در آن سو هم منات باری دیگر آنها را به سمت آکوما برگرداند. بازی به اندازه‌ای برای توکیدو عذاب‌آور شده بود که وی فقط سعی داشت به هر قیمتی که شده به Menat نزدیک شود. توکیدو با نوار سلامتی کم خود توانست از موقعیتی استفاده کند و در حالی که وی‌تریگر‌ خود را روشن کرد با یک کامبو آن را به CA تبدیل و راند اول را از آن خود کرد. راند دوم هم در حالی که تنها ۱۰ ثانیه از زمان آن باقی مانده بود به نفع توکیدو به پایان یافت و ست نتیجه بین این دو بازیکن مساوی شد.

در ست دوم با اینکه توکیدو حریف خود را به کنار صفحه کشاند اما این موضوع باز به راحتی اینفیلتریشن صدمه‌ای وارد نکرد و وی به آسانی هم فاصله خود را در حالی که در گوشه بود نگه داشت و به آکوما اجازه نزدیک شدن نداد. منات پس از فعال کردن V-Trigger به آکوما نزدیک شد و با گوی‌های آبی آکوما را نقش بر زمین کرد و در راند اول پیروز شد. توکیدو در راند دوم سعی کرد به طور ممتد از گلوله‌های بنفش خود استفاده کند تا لااقل بتواند در حال دفاع به منات آسیب برساند و موفق هم ظاهر شد و در انتها با حرکت سوپر خود راند دوم را برد. راند سوم بازی سوم با کریتیکال آرت منات آغاز شد و نیمی از نوار سلامتی آکوما هم ناپدید شد. آکوما پس از برخواستن در حرکت اشتباهی آپرکات اشتباهی زد و این موضوع به واگذاری ست سوم منجر شد.

توکیدو با نفس‌های عمیق خود بازی چهارم را شروع کرد. توکیدو با استفاده از گلوله‌های آتشی دو بار توانست به منات آسیب برساند و خود را به منات نزدیک کند و با ضربات زنجیره‌ای نیمی بیشتر از جان منات را بگیرد و راند اول را ببرد. راند دوم با پرش آکوما شروع شد و بازی دیگر منات خود را در کنار صفحه پیدا کرد. تغییر روش بازی توکیدو به واضح به چشم می‌خورد؛ طوری که ست چهارم بازی به وی اختصاص یافت.

capcom pro tour

نتیجه بازی ۲-۲ شد و همانطور که در عکس فوق می‌بینید این اتفاق کمی روی روحیه اینفیلتریشن تاثیر گذاشت. بازی پنجم آغاز شد و همانند همیشه شاهد تیربارانی از گلوله‌های آتشی و برقی از طرفین بودیم. این موضوع ۴۰ الی ۵۰ ثانیه پیش رفت تا اینکه منات با برداشتن قدم به جلو توکیدو را Throw کرد و در پرشی زیبا توکیدو را در راند اول شکست داد. راند دوم با پرش‌های طرفین شروع شد و به نظر بازیکنان استرس زیادی را تحمل می‌کردند و در انتها اینفیلتریشن با کریتیکال آرت توکیدو را به براکت‌ بازنده‌ها فرستاد.

خلاصه‌ای از بازی‌های براکت بازنده‌ها
capcom pro tour

Verloren پس از باخت در مقابل توکیدو به براکت بازنده‌ها آمد تا با برنده نئون و نمو بازی داشته باشد. از آنجه که Nemo با Urien در بازی پیشین توانست با نتیجه ۳-۰ حریف خود را حذف کند اما این بار این موضوع در مقابل ورلورن برعکس اتفاق افتاد. ورلورن با کاراکتر Cammy به Urien اجازه نداد که آیینه‌های خود را فعال کند و توانست در سه سِت سریع نمو را از مسابقات حذف کند.

capcom pro tour

گاچیکن با رشید در بازی پیشین حریف خود یعنی ناکل‌دو را با نتیجه ۳-۱ شکست داد و در مرحله بعدی در مقابل ورلورن قرار گرفت. در حالی که رشید جزو کاراکتر‌هایی است که می‌تواند حریف خود را در چند ثاینه به کناره‌های صفحه بکشاند اما ورلورن این اجازه را به گاچیکن نداد. Cammy با داشتن ضربات لگد بلند Rashid را از خود دور نگه داشت و حتی با فشار‌های خود روند را برای گاچیکن دشوار کرد. گاچیکن با اینکه توانست ست اول را برنده شود اما در آن سو Verloren در سه ست ممتد رشید را شکست داد و گاچیکن را از مسابقات فاینال راند 2018 حذف کرد.

capcom pro tour

در مرحله نهایی براکت بازنده‌ها، ورلورن و توکیدو باری دیگر در مقابل یکدیگر قرار گرفتند. همانطور که در بالا خواندید توکیدو در اولین مسابقه توانست Verloren را شکست دهد و ورلورن این‌بار قصد دارد که انتقام خود را از توکیدو بگیرد. بازیکنان در راند اول با حفظ فاصله با یکدیگر مبارزه می‌کردند که ورلورن در یک حرکت V-Reversal اشتباه راند اول را به حریف خود تقدیم کرد. راند دوم هم توکیدو از روحیه ضعیف ورلورن سو استفاده کرد و سریعا راند دوم و ست اول را از آن خود کرد. ست دوم قضیه تغییر پیدا کرد و ورلورن توانست در  دو راند ممتد توکیدو را شکست دهد و نتیجه را ۱-۱ کند. گویا در این لحظه دیگر ورلورن نتوانست عملکرد خوبی داشته باشد و دو ست را به طور سریع به توکیدو تقدیم کرد و از جریان مسابقات حذف شد.

فینال: اینفیلتریشن (منات) در مقابل توکیدو (آکوما)

capcom pro tour

این اولین بار نیست که هر دو بازیکن در فینال مسابقات در مقابل یکدیگر حاضر می‌شوند. Infiltration و Tokido در سال ۲۰۱۶ در فینال مسابقات CEO به ترتیب با کاراکتر‌های Ryu و Nash به مبارزه با یکدیگر پرداختند که به پیروزی توکیدو در این رویداد ختم شد.

از آنجا که توکیدو از براکت بازنده‌ها در فینال حضور پیدا کرده است برای به دست آوردن جایگاه اول در این مسابقات، باید دو بار اینفیلتریشن را شکست دهد و در‌ آن سو اینفیلتریشن می‌تواند با پیروز شدن در ۳ ست توکیدو را در جایگاه دوم رها کند.

بازیکنان پس از دست دادن و آزمایش کردن دکمه‌های خود روی آرکید استیک وارد بازی شدند. همانند بازی‌های گذشته منات سریعا از آکوما فاصله گرفت تا بتواند از فاصله دور به آکوما آسیب برساند. آکوما پس از فعال کردن وی‌تریگر خود سریعا خود را به منات نزدیک کرد و از حرکت معروف آکوما یعنی Raging Demon استفاده کرد و در راند اول پیروز شد. آکوما راند دوم با گلوله‌های آتشین به منات فشار آورد و وی را شکست داد.

capcom pro tour

بازی دوم برخلاف ست‌های پیشین روند سریع‌تری داشت و منات توانست راند اول این ست را از آن خود کند. توکیدو منات را به کرنر کشاند ولی باز منات توانست کنترل بازی را در دست بگیرد و با فعال کردن وی‌تریگر آکوما را شکست دهد و نتیجه را ۱-۱ کند.

ست سوم شروع شد و توکیدو با Demon Flip خود را به منات نزدیک کرد و با فشارهای کنار صفحه راند اول را از آن خود کرد. راند دوم بازی آرام گرفت و به گلوله‌های آتشین خلاصه شد تا اینکه منات با استفاده از Critical Art نوارسلامتی تمام شده آکوما را چیپ اوت (Cheap Out) کرد. در حرکت غافل‌گیر کننده توکیدو با استفاده از Demon Flip ای‌اکس منات را به زمین کوباند و در حالی که لبخندی بر صورت وی نقش بسته بود راند سوم را به خود اختصاص داد.

capcom pro tour

بازی به همین ترتیب پیش رفت طوری که به طور یکی در میان طرفین ست‌ها را خود اختصاص می‌دادند تا اینکه در ست آخر توکیدو توانست اینفیلتریشن را شکست دهد و از براکت بازنده‌ها خارج شود. مسابقه هر دو بازیکن رفته رفته طولانی‌تر شد و این موضوع باعث شد که خستگی در جان و ذهن بازیکنان ایجاد شود.

ست اول اینفیلتریشن سعی کرد که کمی محتاطتر عمل کند طوری که وقتی با Raging Demon توکیدو مواجه شد سریعا پرید تا به ریجینگ دیمن آکوما برخورد نکند و از این رو در حرکتی راند اول را از آن خود کرد. راند دوم منات با قابلیت اصلی آکوما را نقش بر زمین کرد و ست اول را برد.

ست دوم آکوما قوی‌تر حاضر شد با آپرکات خود منات را از خود دور نگه داشت و راند اول را از آن خود. راند دوم منات با کریتکال آرت نیمی از جان آکوما را گرفت و آکوما بلافاصه پس از برخواستن با استفاده از Demon Flip منات را به زمین کوباند. اما این حرکت برای به دست آوردن راند دوم کافی نبود و توکیدو با نزدیک شدن به منات با یک ضربه لگد پایین ست دوم را برد و نتیجه به ۱-۱ ختم شد.

capcom pro tour

در آغاز دست دوم توکیدو در حالی که داشت منات را شکست می‌داد اما شانس با او یاری نکرد و در حرکت ضدهوایی از منات راند را تقدیم اینفیلتریشن کرد. راند دوم بازی آرام گرفت و باز به گلوله‌های بنفش و اورب طرفین خلاصه شد تا اینکه با پیروزی توکیدو همراه بود. راند سوم منات به آکوما نزدیک شد و با کامبو‌های‌ش نیمی از جان آکوما را گرفت تا اینکه در انتها با وی‌تریگر خود آکوما را شکست داد.

توکیدو با اینکه توانست در چند مورد از اشتباهات منات سو استفاده کند اما باز با این حال منات اجازه برد به توکیدو را نداد و نتیجه را به نفع خود برگرداند. اینفیلتریشن تنها یک راند دیگر تا قهرمانی مسابقات Final Round 2018 فاصله داشت. راند آخر منات با داشتن نوار سلامتی بیشتر توانست ۸۰ درصد از خون آکوما را بگیرد و با رعایت فاصله از او دور بماند و در انتها در حرکتی زیبا آکوما را شکست دهد و مقام اول در مسابقات را کسب کند.
capcom pro tour

با این حساب، نتایج بازی استریت فایتر 5 در Final Round 2018 از این قرار شد:

  • جایگاه اول: اینفیلتریشن (منات)
  • جایگاه دوم: توکیدو (آکوما)
  • جایگاه سوم: ورلورن (کامی)
  • جایگاه چهارم: گاچیکن (رشید)
  • جایگاه پنجم: نمو (یورین) و ناکل‌دو (گایل)
  • جایگاه هفتم: نئون (کالین) و فوجیمورا یا همان یوکودان سابق (ایبوکی)

capcom pro tour

نظرات خود را در مورد مسابقات اصلی استریت فایتر 5 با زومجی در میان بگذارید.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده